Gå til innhold

Vielse kl.14 og middag kl.17

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere gjort mellom vielse og middag, hvis vielsen er kl.14 og man er bedt til middag kl.17?

Har noen foreldre som mener at gjestene ikke kommer til å komme til lokalet før nærmere kl.17, er det slik det er?

I alle bryllup vi har vært tidligere, har gjestene reist rett fra vielse til lokale så vi er ikke vant til noen annen måte å gjøre dette på.

Stemmer vel da at middagen ikke blir før nærmere kl.17.30 da, eller ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gifter oss også kl 14, og har middag kl 17...

Vi har felles transport (med veteranbuss) fra kirken til lokalet, og når gjestene kommer dit får de velkomstdring samt fruktfat og sjokolade. Så får de rett og slett mingle litt til vi kommer!

Er jo ikke så lenge det er snakk om? Hadde vert verre med middag senere...

Gjest Gjest
Skrevet
Hva ville dere gjort mellom vielse og middag, hvis vielsen er kl.14 og man er bedt til middag kl.17?

Har noen foreldre som mener at gjestene ikke kommer til å komme til lokalet før nærmere kl.17, er det slik det er?

I alle bryllup vi har vært tidligere, har gjestene reist rett fra vielse til lokale så vi er ikke vant til noen annen måte å gjøre dette på.

Hvis dere ahr bedt folk til kl 17, så kommer de selvfølgelig da og ikke før.

Normalt så står de ikke tidspunkt for middag i innbydelsene, og da reiser folk rett fra kirken til festlokalet.

Skrevet

Nå er vel vielsen og fotografering osv utenfor kirken ferdig kl 15. Kanskje noen stikker rett hjemom og skifter klær / henter gaver/kaker, andre stikker til lokalet. Der leveres gavene til utpakkerne og kaker til kjøkkenet. Man får velkomstdrink, man mingler, benytter toalettet, går ut og tar seg et siste røykdrag før brudeparet ønskes velkommen. De setter seg til bords, dere andre setter seg til bords. Og SÅ er klokka 17, og middagen begynner.

Når man får en middagsinvitasjon med tidspunkt, så er det tidspunktet man sitter til bords. Ikke når man skal møte opp. Hvis det sto 17 i invitasjonen, kan jeg tenke meg at enkelte misforstår (som foreldrene dine) og snubler inn døra da. Noe som vil føre til en ganske forsinket middag...

Skrevet

Jeg er også vant til at gjestene drar rett fra kirken til lokalet.

Skrevet
Jeg er også vant til at gjestene drar rett fra kirken til lokalet.

Ja, det er det jeg er også. Å i inbydelsen har vi skrevet;

Sted for dagen:

"Hakkebakkeskogen 34, 1530 Bjørnehiet"

Middag kl.17.00

Det betyr vel at middagen er kl.17, og man kommer i rimelig tid før dette, eller har jeg og min kommende mann bare den tanken???

Skrevet

I de bryllupene jeg har vært i har også gjestene i sitt eget tempo beveget seg fra kirken til selskapslokalet, utenom der det har vært felles transport og/eller slike ting som en kort omvisning på et gammelt gårdstun eller lignende mellom.

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Vi er invitert i middag klokken 17 og da kommer vi klokken 17. Sånn har det vært i alle de bryllupene jeg har vært i iallefall.

Skrevet

Vi har invitert til middag kl 15, men regner ikke med å sette oss til bords før mellom 15.30 og 16.00.

Når de kommer kl 15, får de velkomstdrink og oppskåren frukt. Så får de mingle litt, før de blir vist til bords.

Skrevet
Ja, det er det jeg er også. Å i inbydelsen har vi skrevet;

Sted for dagen:

"Hakkebakkeskogen 34, 1530 Bjørnehiet"

Middag kl.17.00

Det betyr vel at middagen er kl.17, og man kommer i rimelig tid før dette, eller har jeg og min kommende mann bare den tanken???

Du kan risikere at en del tropper opp kl 17. F.eks. de to som poster over meg, mener at middagstidspunkt = oppmøtetidspunkt.

Gjest Gjest_Tulla_*
Skrevet

Jeg mener også at når man inviterer til klokken 17, skal man komme rett før klokken 17. Jeg tenker at jeg ville vært der sånn ti på eller noe, men ikke noe før den tid nei. Det gjelder jo alle slags selskapeligheter, er jeg invitert på middag hos noen klokken 17, kommer jeg klokken 17, har jeg bestilt bord på restaurant klokken 17, kommer jeg fem på......

Vi inviterte til vielse klokken 13, mottagelse klokken 15 og middag klokken 16. Da skjønner folk stort sett at de kan komme mellom 15 og 16.

Gjest gjesten
Skrevet

vi skrev på innbydelsen at aperitif serveres umiddelbart etter vielsen ,med påfølgende middag og bryllupsfest kl 17. Sånn at de som vil hjem i mellomtiden vet at middag begynner kl 17,mens de som drar rett til selskapslokalet får velkomstdrink og litt småsnacks i mellomtiden.

Skrevet

Jeg var i bryllup i Bergen for ikke så lenge siden, og der hadde brudeparet organisert en liten sightseeing rundt i byen og opp til et utkikkspunkt etter vielsen.

Dette kostet faktisk mindre en å bestille kaffe og wienerbrød til ventetiden mellom vielse/middag, og var utrolig kjekt for både tilreisende gjester som ikke hadde sett mye av byen før, og koselig for oss innfødte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...