Gjest gslkb Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 fikk et bra tips om å bruke jotaplast 07 for å myke opp murstrukturen på veggene. skal teste dette på et lite område først:=) når jeg så har gjort dette- hva er veien videre? har altså murstruktur på veggen nå, og vil ende opp med å legge tapet. finpusser jeg veggene - for så å følge vanlig prosedyre før tapetlegging, eller må jeg gjøre noe annet?
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Hvis det ikke er altfor mange kvm, så hadde jeg helsparklet med f.eks. husfix. Siste finish hadde jeg sikkert sparklet med en mediumsparkel som er lettere å slipe. Sjekk med vater og rettholt om arbeidet holder mål. Grunn med lateksmaling, før du evt sparkler enda en gang, og grunn over sparkelen enda en gang sånn at limet til tapeten trekker likt. Sparkelen kan også skinne gjennom lyse tapeter, så det er viktig å grunne. Bruk gjerne tapetfargen på grunningen, da ser man ikke igjen evt. glipper mellom tapetlengdene. Er det større flater hadde jeg gipset over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå