Gå til innhold

Hva gjør jeg galt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Dina_*
Skrevet

Hva gjør jeg galt?

Fra januar til nå har jeg trent og spist sunt hver eneste dag (bortsett fra lørdag da)

Har godt tur 3 ganger i uka og aerobic 2 ganger i uka.

Har også passet på å spise sunt (teller kcal). Men har ikke godt ned et gram engang :(

Hva gjør jeg galt?

(er 1.68 høy veier 89kg og vil gå ned til 55kg, er 17år)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Spise sunt og telle kcal er ikke det samme. Sånn for ordens skyld. Men hvor mange kalorier får du daglig i deg sånn i gjennomsnitt da?

Gjest Gjest_Dina_*
Skrevet

sånn rundt 1200-1300 kcal

Skrevet

Du skal nesten ha i det dobbelte av det du spiser nå. Kroppen din har gått i sparemodus. Her er en grei og enkel måte å regne ut hvor mange kalorier du bør ha i deg i løpet av en dag.

Etter noen uker kan du sakte senke kaloriinntaket litt under det du skal ha. Noen gjør også dette i perioder med eksvis 2 uker så mye du skal ha og 2 uker med litt i underkant og synes kroppen responderer godt på dette. Prøv deg litt frem til det du synes fungerer best for deg!

Ikke glem at du ikke skal gå ned noe særlig mer enn 0,5 kilo i uken. Dette gir best resultater i lengden.

Bruk litt energi på å lese om trening og kosthold. Det er mange gode artikler der ute som gir grunnlag for ny kunnskap og motivasjon. Selv liker jeg iform.no, men det er litt vanskelig å filtrere ut hva som er for nybegynnere og hva som er for viderekomne der inne. Tipper flere har linker til gode sider til deg om du spør pent ;)

Stå på og bare spør om det er mer du lurer på :) Lykke til!

Skrevet
Da spiser du for lite.

Veldig enig her..

Skrevet

Som flere andre har sagt, du spiser for lite. Men du må ikke bare henge deg opp i disse kaloriene, å ha et begrenset inntak av raske karbohydrater er vel så viktig. Hvis du spiser mye hvit pasta, brød, brunost osv, så kan problemet ditt ligge her.

Kan du ikke fortelle nøyaktig hva slags mat du spiser i løpet av en vanlig dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...