Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Hvor ofte bør jeg trene hvis jeg skal gå ned fra 74kg til 55kg? Hva bør jeg trene? og hva bør jeg spise? Har du noen tips til meg, så kom med dem
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Nr. 1 ikke spis popcorn og nr. 2 du må si litt mer om deg selv.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Hvor mye du skal gå ned er egentlig irrelevant, det er de samme kostholdsreglene som gjelder. Og det er MASSE tråder her om dette emnet.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Hvor mye av dette er fett, muskler, benstruktur? Tørr ikke si noe om hvordan du bør gjøre det før jeg vet noe mer om deg. F.eks. høyde og alder..?
Arwen Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 Da er 55 veldig lite... Jeg er 170 og veide akkurat 55 og det ser ikke veldig bra ut.
Chanel.No5 Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 Hvor ofte bør jeg trene hvis jeg skal gå ned fra 74kg til 55kg? Hva bør jeg trene? og hva bør jeg spise? Har du noen tips til meg, så kom med dem Nå skal ikke jeg komme med moralpreken, men 55 kilo til 170 cm er lite da.. Oppskriften på en sunn vektnedgang er som nevnt endel ganger tidligere her inne; regellmessige små måltider, spis 4 hovedmåltider og to mellommåltider eller mer om ønskelig. Forsøk å fylle på med næringsrik mat ca hver 3 time for å unngå at blodsukkeret ditt faller samt at forbrenningen opprettholdes. Spis mat du liker, det skal ikke være noe diett, men ett kosthold du kan se deg selv spise resten av livet. Unn deg selv noe kos når du ønsker det! Tren så ofte du orker, har tid til, da er det beste en kombinasjon med styrketrening og kondisjonstrening. Finn treningsformer som passer deg og du liker. Prøv å ihvertfall å få til en 2-3 økter i uken. Vær aktiv i hverdagen, bruk trapper fremfor heis, gå istedenfor buss og bil osv.
Tinelise Skrevet 7. april 2009 #10 Skrevet 7. april 2009 Sier meg enig i at 55 er litt for lite, men det trenger det vel ikke være for akkurat deg og din kropp. Uansett.. Jeg synes du skal sette deg et litt nærmere mål nå i starten. Kanskje du innser at du ikke ville ned mer enn det uansett? Du bør trene det du liker. Det er det størst sjanse for at du fortsetter med. Prøv deg litt frem og se hva som passer deg, din timeplan og din livsstil best. Noen liker styrketrening, andre liker kondisjon osv osv. Du bør spise sundt - naturlig nok Og ikke ha i deg flere kalorier enn det du forbrenner. Dersom du legger deg langt under det kroppen trenger kommer du heller ikke til å gå ned i vekt! Her er en grei måte å regne ut hvor mye kalorier du skal ha - sånn ca. Dersom du ikke gidder telle kalorier er det bare å følge litt sunn fornuft, men det er greit å sette seg litt inn i hva som står i innholdslisten på diverse matvarer. Sett av litt tid til å lese om trening og kosthold. Det gir mye ny informasjon og samtidig en del motivasjon Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #11 Skrevet 8. april 2009 jeg er 1.68 høy og er 17år Siden du ikke sier mer. Generelle råd: spis nok, men ikke for mye, spis variert og tren, helst både kondisjonstrening og styrke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå