Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 av styrketrening, legger man på seg(muskler). men hvilken trening bør man gjøre om man vi ha en høy forbrening og ta av seg?
Ladylike Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Alt som du får høy puls av;) F.eks løpe, ski, sykkel, rulleskøyter...
Gjest kristian82 Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 av styrketrening, legger man på seg(muskler). men hvilken trening bør man gjøre om man vi ha en høy forbrening og ta av seg? Beste treningen for å ta av seg fett er alle former for kondisjonstrening. Jogging, spinning, svømming, body pump er gode måter å gå ned i vekt og forbrenne fett på. Gå lange turer med høy intensitet er også bra. Om du også trener styrketrening eller vekttrening som du sier, så bidrar også det til at forbrenningen din blir høyere og at du i tillegg til å miste fett og gå ned i vekt også strammer opp kroppen, det er jo noe de fleste syns er fint Kjører du vekttrening med mange repitisjoner så er det ekstremt begrenset/ om det i det hele tatt blir noe, som du legger på deg i vekt av det.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Beste treningen for å ta av seg fett er alle former for kondisjonstrening. Jogging, spinning, svømming, body pump er gode måter å gå ned i vekt og forbrenne fett på. Gå lange turer med høy intensitet er også bra. Om du også trener styrketrening eller vekttrening som du sier, så bidrar også det til at forbrenningen din blir høyere og at du i tillegg til å miste fett og gå ned i vekt også strammer opp kroppen, det er jo noe de fleste syns er fint Kjører du vekttrening med mange repitisjoner så er det ekstremt begrenset/ om det i det hele tatt blir noe, som du legger på deg i vekt av det. spinning får man jo digre lår og legger av og det vil jeg ikke ha. vil ha en slank kropp
Ladylike Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 spinning får man jo digre lår og legger av og det vil jeg ikke ha. vil ha en slank kropp har du sett en proff syklist med digre lår og legger? Disse folka sitter på sykkelen hele dagen og brenner utrolig mye kalorier. Det at folk får store lår og legger av sykling har nok mest med kostholdet å gjøre.
Chanel.No5 Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 av styrketrening, legger man på seg(muskler). men hvilken trening bør man gjøre om man vi ha en høy forbrening og ta av seg? Økt musklatur gir økt forbrenning! Dette hjelper deg med å få høyere forbrenning gjennom dagen. kondisjonstrening brenner mer mens økten pågår, men avtar en stund etter endt trening. Derfor er en kombinasjon av styrke og kondisjon det beste om du ønsker vektnedgang sammen med ett godt kosthold!
Tinelise Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 Man blir ikke bodybuilder av å trene hverken spinning eller styrketrening på hobbybasis... Da hadde vel halve verden vært det! Jeg har trent tung styrketrening i 4 måneder, kombinert med spinning og er det man vil kalle slank. Ikke noe muskelbunt selv om jeg har noen muskler om jeg strammer litt Uansett.. Styrketrening gir økt forbrenning også når du ikke trener. Du er fortsatt slank dersom du har muskler og litt styrketrening gjør at du får en fin definert kropp. Ingen som sier at du skal sitte og trene bicepsen hele dagen;) Styrketrening er mye mer! Fin fettforbrennende trening er også all trening med en puls på 65-75% av makspuls. Altså ganske lav puls for så vidt. Det kan vel oversettes med pratetempo tenker jeg. Ellers stemmer jeg uansett for å trene den formen for trening du selv liker best. Det er det størst sjanse for at du fortsetter med
Ladylike Skrevet 8. april 2009 #8 Skrevet 8. april 2009 (endret) Fin fettforbrennende trening er også all trening med en puls på 65-75% av makspuls Jo høyere puls man har jo mer fett en forbrenner. Det med å trene med lav puls og forbrenne mye fett en vel mer en slags myte. Men det lønner deg jo å klare å holde på en stund også da, så det er jo begrensa hvor høy puls man kan ha i snitt i en treningstime. Og så må man selvsagt variere mellom lettere og tyngre trenings former. Endret 8. april 2009 av Ladylike
Gjest svanungen Skrevet 8. april 2009 #9 Skrevet 8. april 2009 Fin fettforbrennende trening er også all trening med en puls på 65-75% av makspuls. Dette er en aldri så liten sannhet med modifikasjoner... Som Ladylike skriver, jo høyere intensitet, jo mer forbrennes. Men normalt klarer man ikke å holde på så lenge på høy intensitet, så mye er avhening av hvor lang økt du ønsker. En time spinning for meg utgjør ca 1000 kcal, da ligger jeg i snitt på ca 80% av makspuls, med topper på snaut 90%. For å forbrenne 1000 kcal med 65% av makspuls må jeg holde på lenge... Kan godt være at kroppen da tar mer av fettlagrene istedet for karbohydratlagrene (eller noe i den dur...), men jeg har sjelden tid til eller motivasjon til å holde på i timesvis... Ergo blir det heller trening med høyere intensitet. Styrketrening er viktig for å øke hvileforbrenningen (mer muskler trenger mer energi), og for å få en strammere og sterkere kropp. Er LANGT mellom jevnlig styrketrening og bodybuildere... Jeg har drevet med spinning flere ganger i uka i et års tid nå, samt noe styrketrening i tillegg. Ingen bodybuilder gitt.. Lår og leggere har blitt slankere, men også strammere. Og uansett vil jeg heller ha litt kraftigere lår/legger/armer/midje som er stram og trent, enn slappe lår/legger/armer/midje som er slanke, men ikke eier muskler...
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #10 Skrevet 8. april 2009 Jo høyere puls man har jo mer fett en forbrenner. Det med å trene med lav puls og forbrenne mye fett en vel mer en slags myte. Men det lønner deg jo å klare å holde på en stund også da, så det er jo begrensa hvor høy puls man kan ha i snitt i en treningstime. Og så må man selvsagt variere mellom lettere og tyngre trenings former. Nja. Ved høyere intensitet forbrenner du mer karbohydrater enn fett. Skal man forbrenne fett trener man på lavere intensitet, men over lengre perioder. Selvfølgelig forberenne man fett også ved høy intensitet, men andelen fett i forhold til karbohydrater forbrent vil bli høyere ved lavere intesitet. Ved høyere intensitet vil man oppnå bedre kondisjon, noe som også er fordelaktig.
Gjest svanungen Skrevet 8. april 2009 #11 Skrevet 8. april 2009 Men det som jeg synes er det viktigste å få frem er at denne lavintensitetstreningen nødvendigvis må være en lengre økt for å få godt utbytte. Tror dessverre mange leser disse tipsene i ukeblader og på forum, og tenker: "Genialt! Jeg trenger bare å trene på 65% av makspuls, da forbrenner jeg mye mer fett enn når jeg trener hardt!" De fleste får dessverre ikke med seg at de i tillegg må trene kanskje 2-3 ganger lengre på lavintensitet, kontra høyintensitet for å forbrenne like mange kalorier... Jeg tror at uansett så er variasjon et viktig punkt. Variere treningen, både intensitet og lengde, samt type trening. Det skal være lystbetont, gøy og gi økt livskvalitet
Torine Skrevet 8. april 2009 #12 Skrevet 8. april 2009 Hvis du øker oksygenopptaket ditt ved kondistrening vil du forbrenne mye mer hele døgnet, ikke kun når du trener. Så stå på her er det mye å hente.
Gjest Gjest_gina_* Skrevet 8. april 2009 #13 Skrevet 8. april 2009 spinning får man jo digre lår og legger av og det vil jeg ikke ha. vil ha en slank kropp Trist myte det der, som er heeelt feil. Jeg er instruktør, og trener endel, både sykkel og styrke. Tidligere trente jeg bare aerobic, og synes jeg godt kunne tatt av meg litt, men det ville liksom ikke bort. Etter at jeg startet å kun instruere i sykkling, og trene styrke, er jeg blitt super fornøyd med kroppen min. Jeg har absolutt ikke digre lår eller legger:-) men flotte lår og legger:-) så sykl i vei du, det er noe av den meste effektiv treningen du kan få, som samtidig er skånsom. En ekstra bonus, puppene rister og hopper ikke slik som på aerobic og jogging, dermed får du litt mindre hengepupper;-)
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #14 Skrevet 8. april 2009 Hvis du øker oksygenopptaket ditt ved kondistrening vil du forbrenne mye mer hele døgnet, ikke kun når du trener. Så stå på her er det mye å hente. hvordan øker man oksygenopptaket?
PecanPie Skrevet 8. april 2009 #15 Skrevet 8. april 2009 hvordan øker man oksygenopptaket? Høyintensiv kondisjonstrening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå