Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Har til nå bare møtt mismodige negative bankansatte i Storebrand og DnBNOR angående boliglån. Har bra nok inntekt og liten nok gjeld, og leier i tillegg ut et hus med sikre inntekter. Kan vise til at det har vært sikkert i de to årene jeg har leid ut og strøket er populært. Likevel vil ikke disse to bankene! Derimot sa den lokale banken ja, da de var enig i at leieinntektene på egen bolig var meget sikre. Hadde også tilleggssikkerhet og 20% egenkapital. Noen som vet hvorfor DnBNOR og Storebrand er så kjipe overfor kunder som ber om lån?
Gjest gjest1 Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Noen som vet hvorfor DnBNOR og Storebrand er så kjipe overfor kunder som ber om lån? Mener du dette seriøst, eller er det bare et uttrykk for frustrasjon? Jeg tar det nemlig for gitt at du også har fått med deg at det er litt turbulens i finansmarkedene. Hvis du ønsker en fornuftig tilbakemelding, så må du nok heller gi oss noen tall som vi kan kommentere. - Hvor mye ønsker du å låne - Hvor mye har du i hva slags lån fra før - Hvilke eiendeler sitter du på - Hvilke inntekter har du - Andre relevante opplysninger
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Har til nå bare møtt mismodige negative bankansatte i Storebrand og DnBNOR angående boliglån. Har bra nok inntekt og liten nok gjeld, og leier i tillegg ut et hus med sikre inntekter. Kan vise til at det har vært sikkert i de to årene jeg har leid ut og strøket er populært. Likevel vil ikke disse to bankene! Derimot sa den lokale banken ja, da de var enig i at leieinntektene på egen bolig var meget sikre. Hadde også tilleggssikkerhet og 20% egenkapital. Noen som vet hvorfor DnBNOR og Storebrand er så kjipe overfor kunder som ber om lån? De er vel litt uenig med deg når det gjelder kredittverdigheten din da. Er det du som tidligere har startet en tråd om omtrent det samme - bare at da var det kun DnbNor som var kjipe og alle andre stod i kø for å gi deg lån?
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Jeg er meget fornøyd med DnBNOR. Da vi søkte lån tilbød de oss dobbelt så mye som vi ønsket å låne, og kundebehandlingen og informasjonen var utrolig god. Vi endte likevel ikke opp med disse da lokalbanken tilbød oss betydelig bedre rente. Er så lei av mennesker som klager over at de ikke får lån. I neste omgang snur de seg og beskylder bankene for å være for slepphendte i det de ikke kan betjene lånet lenger.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 De er vel litt uenig med deg når det gjelder kredittverdigheten din da. Er det du som tidligere har startet en tråd om omtrent det samme - bare at da var det kun DnbNor som var kjipe og alle andre stod i kø for å gi deg lån? Jeg har kun forhørt meg med tre banker, der en sa ja og to sa nei. Mulig innlegget er preget av frustrasjon, men jeg synes nå finanskrise"hensynene" har tatt for mye av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå