Gjest Tokidoki Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Er det noen som har norsk mønster på ugle-strikk eller som klarer oversette til meg? Jeg klarer rett og slett ikke å strikke etter engelsk mønster
Zzyzx Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Skalvise... dette er det engelske mønsteret på flettene som danner uglene: C4B= slip 2 sts to cable needle, hold in back, K2 sts from reg needle, K2sts from cable needle. C4F= slip 2 sts to cable needle, hold in front, K2 sts from reg needle, K2sts from cable needle. C4Bm=slip 2 sts to cable needle, hold in back, K2 sts from reg needle, P2sts from cable needle. C4Fm= slip 2 sts to cable needle, hold in front, P2 sts from reg needle, K2sts from cable needle. Jeg skal forsøke å oversette det til norsk. C4B = sett to masker på hjelpepinnen og hold den bak arbeidet. Strikk to rette fra vanlig pinne, strikk så de to fra hjelpepinnen. C4F = sett to masker på hjelpepinnen og hold den foran arbeidet. Strikk to rette fra vanlig pinne, strikk så de to fra hjelpepinnen. C4Bm = sett to masker på hjelpepinnen og hold den bak arbeidet. Strikk to rette fra vanlig pinne, strikk så de to fra hjelpepinnen vrange. C4Fm = sett to masker på hjelpepinnen og hold den foran arbeidet. Strikk to rette fra vanlig pinne, strikk så de to fra hjelpepinnen vrange. Dette er helt vanlig flettestrikk med små fletter. Det er ikke så veldig vanskelig å strikke etter engelsk mønster, man må bare ta seg god tid og bruk gjerne ordlisten til Garnstudio. Hvis det er masker du lurer på hvordan du skal strikke, så kan du søke dem opp på youtube. "knit SSK" vil gi deg videoer som viser deg hvordan SSK strikkes, f.eks.
Gjest Tokidoki Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Tusen takk Jeg har faktisk prøvd, det er bare som om hjernen min ikke vil
Rosalie Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Ååååå, sånne kan du fint få lov å strikke til meg! :roper: Krynkel!
Zzyzx Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Tusen takk Jeg har faktisk prøvd, det er bare som om hjernen min ikke vil Gi det litt tid, det er ikke mange månedene siden jeg lærte meg å lese oppskrifter i det hele tatt. Og da snakker jeg om norske oppskrifter. Men det er nesten som å knekke lesekoden, altså. Noen få korte uttrykk som er veldig nyttige: K = rett P = vrang K2tog = strikk to rette sammen YO (yarn over) = kast på pinnen Mye mer her: http://garnstudio.com/lang/no/ordliste.php...nl&order=en Du kan gjerne spørre om hjelp hvis du trenger det, men jeg er ikke helt proff på lesing av mønster ennå. Men jeg har strikket en uglegenser.
Gjest Tokidoki Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 Hva betyr det som står bak K1f&b og P1f&b? Mulig jeg rett og slett er litt dum, men dette var vanskelig
Gjest Tokidoki Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 Ok, fant løsningen på youtube. Aldri vært borti lignende
Zzyzx Skrevet 7. april 2009 #8 Skrevet 7. april 2009 Er det to masker i en maske, kanskje? Det er ikke vanskelig. Bare prøv.
Gjest Tokidoki Skrevet 7. april 2009 #9 Skrevet 7. april 2009 (endret) Ååååå, sånne kan du fint få lov å strikke til meg! :roper: Krynkel! Tja, tror ikke du vil ha denne første hvertfall Er det to masker i en maske, kanskje? Det er ikke vanskelig. Bare prøv. Ja, noe sånt. Ble til slutt. Driver og strikke mine første fletter nå. Jeg regner med at tråden skal være bak maskene hele tiden? Endret 7. april 2009 av Tokidoki
Zzyzx Skrevet 7. april 2009 #10 Skrevet 7. april 2009 Ja, altså, den skal være der den pleier å være når du strikker. Hvis du skjønner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå