Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Hei:) Jeg var hos frisøren idag og skulle stripe etterveksten min. Er naturlig mørk blond, men har stripet det siden jeg var 13 for å få litt mer liv og farge i håret. Trives godt med å være litt lys/mørk, min største frykt er å bli helt platinablond. (kan være fint på andre, men ikke på meg.. ser unaturlig ut..) Da jeg var til frisøren idag, var det en lærling som skulle stripe etterveksten min. Jeg sa klart fra at jeg ville ha etterveksten stripet som resten av håret mitt, ihvertfall ikke for gult. Endte opp med at hun tok masse små striper, og nå ser håret mitt helbleket ut.. Har helt mistet den gamle fargen min, føler meg som en barbiedukke:( Var absolutt ikke sånn jeg ville ha det, og sa fra hos frisøren. Hun sa jeg skulle tenke litt på det og evt ringe på hvis det var noe mer. Spørsmålet mitt er: er det noe som kan gjøres med håret mitt nå? Kan det farges mørk blond igjen for å så legge inn nye striper?? Eller "dempes" blondhetsfargen etterhvert?? Huff, er så ulykkelig nå, dette føles ikke som meg i det hele tatt:( begynner å grine hver gang jeg ser meg i speilet:(
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Du har rett til å få dette korrigert gratis hos frisøren, eventuelt pengene tilbake om du ikke stoler på at de gjør det riktig. De må nok nødvendigvis bruke farge, man kan ikke reversere blekingen. Jeg nekter konsekvent å gå til frisører som har mindre enn fem års erfaring. Har meget dårlig erfaring med lærlinger
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 de må ordne opp i dette hvis du ikke er fornøyd. kanskje det kunne blitt bra med noen mørkere striper?
Gjest gjest- silje Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 De kan stripe noen lysebrune/ mørkeblonde striper. Hvorfor farge det mørkt blondt og så legge nye striper i? Det er da veldig mye arbeid og det vil slite veldig på håret ditt. Ellers så er det domt at lærlinger ikke blir holdt bedre under oppsyn, slik at det blir rett første gangen. Betalte du full pris, eller fikk du det til lærlingepris?
Gjest gjest trådstarter Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Huff, er så leit det her.. Er absolutt ikke en "klageperson", og syns det er litt ubehagelig å skulle gå tilbake til frisørsalongen og kreve ny behandling.. Men er jo kjipt å gå rundt å føle seg som en helt annen person.. Mørke striper var forsåvidt en god ide, har bare sett et par venninner som prøvde dette, og det så ikke bra ut.. vil liksom ikke ødelegge håret enda mer:( blir blondt hår med mørke striper like pent som mørkeblondt med lyse da? hmm.. Fikk 20% avslag da det var en lærling.. Selv om det ikke hjelper så mye.. Skal aldri mer til lærling jeg altså.. Selv om jeg har hatt god erfaring med det i snart 10 år! Var vel veldig uheldig gangen her:(
Gjest Løve66 Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 Det samme skjedde meg en gang. Jeg fikk da stripet inn noen mørkere striper. Skal ikke mye til. Jeg fikk litt for mange mørke striper så da ble det uvant, men i hvert fall bedre enn hel-blondie!
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 Huff, er så leit det her.. Er absolutt ikke en "klageperson", og syns det er litt ubehagelig å skulle gå tilbake til frisørsalongen og kreve ny behandling.. Men er jo kjipt å gå rundt å føle seg som en helt annen person.. Mørke striper var forsåvidt en god ide, har bare sett et par venninner som prøvde dette, og det så ikke bra ut.. vil liksom ikke ødelegge håret enda mer:( blir blondt hår med mørke striper like pent som mørkeblondt med lyse da? hmm.. Fikk 20% avslag da det var en lærling.. Selv om det ikke hjelper så mye.. Skal aldri mer til lærling jeg altså.. Selv om jeg har hatt god erfaring med det i snart 10 år! Var vel veldig uheldig gangen her:( Jeg er blond naturlig, men striper lyse striper. Ca annenhver gang jeg er hos frisøren får jeg lagt inn en del tynne lysebrune striper for å dempe det lyse så jeg ikke blir helt plantinablond. Stripene blir da lagt i folie med annenhver rad med "mørke" og lyse striper. Det blir da et naturlig resultat og håret får fint spill
Neytiri Skrevet 8. april 2009 #8 Skrevet 8. april 2009 Ok, det eg hadde gjort er å gå tilbake å snakke med den som har ansvar for lærlingen. Du kan jo kreve å få ordnet opp i dette. Eg hadde også krevd at lærlingen får en bedre oppfølging når h*n fikser det sånn at det blir sikrere for et bra resultat! Et hakke mørkere striper i folie er nok det som skal til. Fine farge ideer er 9.13, 9.3, 8.3 avhengig av kor lys du er nu da Lærlinger er der for å lære, men det er veldig synd at lærlinger ikke alltid får den opplæringen dem skal. Finner du først en salong med en flink lærling, så er nok også de som lærer dem opp flinke, da er det kanskje bedre å bruke fast salong Lykke til
Gjest gjest trådstarter Skrevet 11. april 2009 #9 Skrevet 11. april 2009 Ok, det eg hadde gjort er å gå tilbake å snakke med den som har ansvar for lærlingen. Du kan jo kreve å få ordnet opp i dette. Eg hadde også krevd at lærlingen får en bedre oppfølging når h*n fikser det sånn at det blir sikrere for et bra resultat! Et hakke mørkere striper i folie er nok det som skal til. Fine farge ideer er 9.13, 9.3, 8.3 avhengig av kor lys du er nu da Lærlinger er der for å lære, men det er veldig synd at lærlinger ikke alltid får den opplæringen dem skal. Finner du først en salong med en flink lærling, så er nok også de som lærer dem opp flinke, da er det kanskje bedre å bruke fast salong Lykke til Tusen takk for mange gode tips!! Skal tilbake og stripe inn noen mørkere striper til uka:) Så heldigvis ordner det seg:) synd når lærlinger ikke blir fulgt opp ja.. De er jo der for å lære de også! Tror nok jeg går til en frisør med litt mer erfaring neste gang:)
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 11. april 2009 #10 Skrevet 11. april 2009 Tusen takk for mange gode tips!! Skal tilbake og stripe inn noen mørkere striper til uka:) Så heldigvis ordner det seg:) synd når lærlinger ikke blir fulgt opp ja.. De er jo der for å lære de også! Tror nok jeg går til en frisør med litt mer erfaring neste gang:) Jeg synes du også skal tenke på at en del av læringsprosessen til en lærling er å ta i mot en klage når de har gjort noe feil. I ditt tilfelle har lærlingen ikke lyttet nok til hva du ville ha eller frarådet deg hvis det ikke var mulig å gjøre det du ba om. Jeg håper du kan snakke med lærlingen om akkurat dette. Har selv en elendig erfaring fra en av de beste salongene her i byen - hun som bleket mitt hår hørte ikke etter når jeg sa at jeg ville ha platinablondt men "tenkte selv" at det jeg egentlig mente var gyldent. Dette var dagen før et bryllup, og jeg måtte gå i brylluppet med gulrotfarget hår. Jeg sa til henne at hun skulle være så vanvittig glad for at jeg ikke hadde rosa kjole eller noe annet som kræsjet med håret mitt. Jeg fikk rabatt, samt at de prøvde å ha mer bleking i og jeg måtte be dem stoppe da det begynte å svi i hodebunnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå