Gjest Gjest_Lotte_* Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Må bare spørre om en ting, jeg er litt usikker. Hva synes dere om at andres unger leker i din hage dersom du ikke er hjemme? Eller om du er hjemme, og de bare kommer inn i hagen din? Vi har unger vi og, og jeg liker ikke at mine går i andres hager og iallefall ikke når folk ikke er hjemme. Nå sitter jeg her i sofaen og slapper av og det kommer to nabounger bare valsende inn i min hage og skal leke her. Vi har kun en liten hageflekk og jeg føler at de trenger seg inn på mitt private område, føler at jeg har dem inni stua liksom. Jeg vet jo at barn er barn osv, men jeg liker det ikke, kan ikke no for det. Overreagerer jeg?
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Må bare spørre om en ting, jeg er litt usikker. Hva synes dere om at andres unger leker i din hage dersom du ikke er hjemme? Eller om du er hjemme, og de bare kommer inn i hagen din? Vi har unger vi og, og jeg liker ikke at mine går i andres hager og iallefall ikke når folk ikke er hjemme. Nå sitter jeg her i sofaen og slapper av og det kommer to nabounger bare valsende inn i min hage og skal leke her. Vi har kun en liten hageflekk og jeg føler at de trenger seg inn på mitt private område, føler at jeg har dem inni stua liksom. Jeg vet jo at barn er barn osv, men jeg liker det ikke, kan ikke no for det. Overreagerer jeg? Er det gjerde rundt? Ikke alle småbarn ser de usynlige gjerdene vet du. Og hvor gamle er de? I min tid, så var det liksom forbudt område å gå i andres hager når de ikke vr hjemme. Tror ikke barn lærer slike regler hjemme lengre. Så ventet vi på å bli bedt inn i hagen om det var noen der. Om du vil ha fred, så må du si til barna at det ikke passer, barn forstår da slikt.
Gjest Gjest_lotte_* Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Er det gjerde rundt? Ikke alle småbarn ser de usynlige gjerdene vet du. Og hvor gamle er de? I min tid, så var det liksom forbudt område å gå i andres hager når de ikke vr hjemme. Tror ikke barn lærer slike regler hjemme lengre. Så ventet vi på å bli bedt inn i hagen om det var noen der. Om du vil ha fred, så må du si til barna at det ikke passer, barn forstår da slikt. Nei det er ikke gjerde på ene siden, det er en liten åpning der. Vurderer å sette opp, men vi har en veldig tett hekk rundt, og de klarer jammen meg å presse seg igjennom der også.. Føler egentlig ikke at det er så lett å si ifra, vil ikke virke som en sur kjerring heller..man skal irritere seg over mye skjønner jeg.. de er forresten mellom 4 og 6 år
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Nei det er ikke gjerde på ene siden, det er en liten åpning der. Vurderer å sette opp, men vi har en veldig tett hekk rundt, og de klarer jammen meg å presse seg igjennom der også.. Føler egentlig ikke at det er så lett å si ifra, vil ikke virke som en sur kjerring heller..man skal irritere seg over mye skjønner jeg.. de er forresten mellom 4 og 6 år Nei, jeg synes ikke det er ok, noe jeg også har forklart for mine barn. Men om barna er så små som 4-6 år er ikke det alltid lett å forstå hvor man kan være. I det hele tatt reagerer jeg litt på at foreldrene ikke har et øye på så små unger... Hva med å stikke ut hodet og si at barna dine ikke er hjemme akkurat nå /skal spise middag akkurat nå, men at de kan komme tilbake og leke med dem i helgen?
Annie Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Jeg ville sagt i fra at de fikk være der når de lekte med mine barn, men ikke ellers.
Gjest Gjest_lotte_* Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 takk for at dere bekreftet at jeg ikke overreagerer. Skal si det på den måten neste gang, om at mine unger ikke er hjemme osv. Foreldrene til disse barna synes det er ok at alle leker hos dem men de har megastor hage på alle kanter av sin enebolig, det er ikke det samme med min bitte lille hageflekk utenfor min stuedør, så de synes vel at det er greit at ungene deres flyr til alle andre også, kan forsåvidt skjønne det da. Har ikke bodd her så veldig lenge heller, og vil helst ikke komme "på kanten" med naboer allerede etter et par måneder...
Gjest Gjest_mamma_* Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 Hei. Jeg syns heller ikke det er greit at andre barn leker i hagen vår når ikke det er sammen med mine barn. Men 4 og 6-åringer har jo ikke begrep om det. Er jo foreldrene man må gå på. Vil også legge til at jeg tror det er slik at skader barn seg på din eiendom (eks på trampoline, basseng, steinsøyser eller andre "feller" man har i hagen) står man som eier ansvarlig!!!! Også noe å tenke på....
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2009 #8 Skrevet 8. april 2009 Det er overhodet ikke greit at andres barn tar seg inn i hagen din uten at det er for å leke med dine unger. Du kan si ifra på en hyggelig måte. Forklare at dette er hagen din, og at de ikke kan leke der. Foreslå at de går hjem til seg selv og leker, eller bort til nærmeste lekeplass. Det hele på en vennlig måte. Privat eiendom er privat eiendom. Man skal få ha den i fred.
Lucie Skrevet 8. april 2009 #9 Skrevet 8. april 2009 Jeg liker heller ikke at andre barn leker i hagen vår. Jeg har sagt fra til dem at de kan komme tilbake når barna våre er hjemme. Og jeg forteller også mine egne barn at de ikke skal være i andres hager med mindre de er sammen med barna som bor der.
skrue Skrevet 8. april 2009 #10 Skrevet 8. april 2009 Må bare spørre om en ting, jeg er litt usikker. Hva synes dere om at andres unger leker i din hage dersom du ikke er hjemme? Eller om du er hjemme, og de bare kommer inn i hagen din? Vi har unger vi og, og jeg liker ikke at mine går i andres hager og iallefall ikke når folk ikke er hjemme. Nå sitter jeg her i sofaen og slapper av og det kommer to nabounger bare valsende inn i min hage og skal leke her. Vi har kun en liten hageflekk og jeg føler at de trenger seg inn på mitt private område, føler at jeg har dem inni stua liksom. Jeg vet jo at barn er barn osv, men jeg liker det ikke, kan ikke no for det. Overreagerer jeg? Nja, jeg gjorde et ofte da jeg var liten i den veistubben vi bodde. Noen ganger alene eller sammen med andre. Ofte for vi igjennom hager som ingen hadde noen tilknytning til. Den eneste som reagerte var det vi kom til å se på som en sur grinete dame. SÅ selv ville (har ingen hage for tiden) jeg ha vært liberal. Synes ikke det er noe i veien med litt liv omkring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå