Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har lyst å begynne å svømme på fast basis, årskort koster 5000, synes det er dyrt. I tillegg kommer en 50-lapp i parkeringsavgift hver gang.

Er det ikke veldig dyrt med 5000 i året? Har full jobb og små barn, så rekker nok ikke mer enn max 2 ggr i uka...

Videoannonse
Annonse
Gjest Løve66
Skrevet
Har lyst å begynne å svømme på fast basis, årskort koster 5000, synes det er dyrt. I tillegg kommer en 50-lapp i parkeringsavgift hver gang.

Er det ikke veldig dyrt med 5000 i året? Har full jobb og små barn, så rekker nok ikke mer enn max 2 ggr i uka...

Jo det var svindyrt! Er det bare et vanlig basseng? Eller et noe utvidet tilbud (type badeanlegg, spa etc.)?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det høres veldig dyrt ut. I Bergen koster det "kun" 2600,- for årskort, som da kan benyttes i alle de kommunale svømmehallene.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja,det var dyrt.Veldig dyrt. Jeg rekker vel en g i uka,betaler 80 kr pr.gang. har et slags mndkort der,eller betaler for 8 og får ti.

Så går sommer,jul og påske bort,så om man kjøper kort skal man tenke på det.

De som kjøper årskort her betaler 1200 i halvåret. Det er nytt badeland med alle fasiliteter.

Aldri om jeg hadde bundet opp 5000 kr til noe sånt

Gjest Gjest
Skrevet

Det er Pirbadet i Trondheim, de har vanlig svømmebasseng, barnebasseng, boblebad og sauna, + vannsklie. Jeg skal jo bare svømme i det vanlige bassenget, men prisen er den samme uansett, 4980 for et årskort.

Hvis man bare skal på morgenbading, er det en tusenlapp ca mindre, men med småbarn er det ikke mulig for meg å gå på morgenbad.

Jeg synes jo det er merkelig dyrt. Det er litt billigere for studenter og pensjonister, men mange år til jeg blir så gammel:(

TS

Skrevet

det var veldig dyrt.Jeg hadde aldri betalt så mye for det. Er det ikke et mer lokalt, "vanlig" badebaseng du kan bruke?

Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo et mye bedre alternativ prismessig, det er bare helt feil kant av byen i forhold til der hvor jeg bor. Synd at Trondheim ikke har flere muligheter, skulle vært et vanlig trimsvømmebasseng som var rimelig og sentralt.

TS

Skrevet

Fryktelig dyrt!

I Stavanger betaler vi kr 800 for et årskort, og har da tilgang til alle kommunale svømmebasseng i kommunen.

Gjest Gjest
Skrevet

Hallo, det går da bare ikke an?

Dette er et privat tilbud hvor du får mye mer med på kjøpet da?

Offentlige svømmehaller har ikke slike priser.

Gjest Gjest
Skrevet
Hallo, det går da bare ikke an?

Dette er et privat tilbud hvor du får mye mer med på kjøpet da?

Offentlige svømmehaller har ikke slike priser.

Tja, det er Pirbadet i Trondheim, sjekk www.pirbadet.no, vet ikke om badet er kommunalt eller privat, men det er jo liksom det som er svømmehallen i byen da, bortsett fra husebybadet som er nevnt over, men som ligger halvannen mil utenfor Tr.heim sentrum...

TS

Gjest Gjest
Skrevet

Det er den mest usympatiske prisen jeg har hørt om noensinne for å svømme i basseng.

Skrevet

Det er jo helt sykt, de tar jo 115 kr for et enkeltbesøk jo!!

Gjest Gjest
Skrevet
Det er jo helt sykt, de tar jo 115 kr for et enkeltbesøk jo!!

Ja, og i morgen koster det 135 for et enkeltbesøk, siden det er helg :) Man må nesten være der en halv/en hel dag for å få valuta for pengene, men da går parkeringsavgiften.... Fort en 1000 lapp for en familie med både barn og bil...

Skrevet

Jeg svømmer på Tøyenbadet og betaler kr 310 i måneden for nyoppusset 50 meters basseng med badstue i tillegg til at det gir adgang til trening på Nautilus.

Skrevet (endret)

Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg treningskort på 3T som ga meg gratis adgang i svømmehallen på Rosten. Jeg orket ikke bevege meg innom Pirbadet, helt latterlige priser. Jeg kjørte gledelig til andre siden av byen for å svømme til halve prisen.

Tilleggsinfo, gratis parkering på Rosten :)

Endret av Pjukset
Skrevet
Jeg synes det høres veldig dyrt ut. I Bergen koster det "kun" 2600,- for årskort, som da kan benyttes i alle de kommunale svømmehallene.

OG gratis parkering. Ihvertfall den svømmehallen vi bruker.

Gjest Gjest
Skrevet
Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg treningskort på 3T som ga meg gratis adgang i svømmehallen på Rosten. Jeg orket ikke bevege meg innom Pirbadet, helt latterlige priser. Jeg kjørte gledelig til andre siden av byen for å svømme til halve prisen.

Tilleggsinfo, gratis parkering på Rosten :)

Takk for tips, skal undersøke om det er et alternativ for familien:)

TS

Skrevet

Er selv fra Trondheim og ante ikke at de var så dyre, dette er er jo helt latterlig!!? Men sjekk 3t Rosten og flere andre treningssentre, kanskje det er flere som har basseng i byen?

(Selv om det er lenge siden det ble lagt ned så må jeg si jeg savner Sentralbadet, midt i midtbyen, som var saltvannsbasseng)

Her jeg bor nå betaler jeg 140 kr i mnd. det blir vel rundt 1600,- i året det. Da har jeg tilgang til ok badeanlegg med to basseng,stor badstu og solarium.

Gjest Gjest
Skrevet
Er selv fra Trondheim og ante ikke at de var så dyre, dette er er jo helt latterlig!!? Men sjekk 3t Rosten og flere andre treningssentre, kanskje det er flere som har basseng i byen?

(Selv om det er lenge siden det ble lagt ned så må jeg si jeg savner Sentralbadet, midt i midtbyen, som var saltvannsbasseng)

Her jeg bor nå betaler jeg 140 kr i mnd. det blir vel rundt 1600,- i året det. Da har jeg tilgang til ok badeanlegg med to basseng,stor badstu og solarium.

Pirbadet har sosialt eksluderende priser og Trondheim har generelt et dårlig tilbud når det gjelder svømmeopplæring i skolen, med det resultat at mange barn vokser opp uten å være overlevelsesdyktige i vannet.

Da jeg vokste opp, hadde vi svømmeundervisning jevnlig, og det var så billig å gå i bassenget at det gjorde vi gjerne 1 - 2 ggr i uka. I svømmehallen var det 3 basseng, et varmt boblebad for gamle revmatikere, et grunt barnebad og et kaldt, stort trimsvømmebad med 3 stupebrett i ulik høyde. Enkelt og bra.

På pirbadet derimot er det alskens finesser, dampbadstu, bølgebad, velvære/massasjebad, vannsklie, kafe hvor du kan sitte og ete i badedrakten..., liggestoler så du kan ta deg en blund eller lese avisa....

Det passer ikke for travle mennesker som bare vil svømme eller venne barna sine til vann og lære de å svømme, det er for dyrt. Men det er sikkert fint for pensjonister med rimelig god råd som kan tilbringe hele dagen der, med medbragt avis og matpakke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...