Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trener omtrent hver dag (jeg går i alle fall en tur), og jeg svetter jo som alle aldre ;). Da må jeg vaske håret...

Jeg har mørkt farget hår. Jeg ønsker ikke å vaske det med sjampo hver dag, da jeg har hørt at dette sliter på håret og kan gjøre håret fett.

Kan dette skje om jeg bare skyller det, og ikke bruker sjampo? Eller er det vannet som ødelegger det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vann tørker ut hår og hodebunn. Og tørr hodebunn vil gjerne prøve å "bote på skaden" ved å produsere mer fett. Dermed kan man risikere hår som er tørt i tuppene og fett på toppen. Ordentlig gøyalt, med andre ord ;)

Du må jo ikke vaske håret hver dag, selv om du trener. Jeg trener også hver dag, men det er bare 3 ganger i uken, når jeg trener hard kondisjon, at håret blir vått av svette. Når jeg trener styrke svetter jeg selvsagt også, men ikke så mye i hodet. Å gå tur blir man virkelig ikke særlig svett i hodet av.

Så lenge håret ikke er skikkelig vått av svette behøver du ikke vaske håret.

Skrevet

Jeg trener også mye, og skjønner problemet! Jeg har trappet ned på hårvasken (m/shampo), og merker at jeg kan vaske håret sjeldnere og sjeldnere uten at det blir fett. Men jeg skyller alltid håret dersom jeg har blitt skikkelig svett! Håret mitt har ikke tatt noe skade av kun vann. Du kan jo skylle i kaldt vann?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...