Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har bestilt meg billetter til usa, og reiser på mai.

nå tror jeg at jeg kommer til å få VELDIG dårlig tid på flyplassene jeg mellomlander på(speselt på tilbaketuren.)

jeg mellomlander på schipol i amsterdam, og på detroit(i mcnamaraterminalen)..jeg har under en time på å komme meg på neste fly i detroit, og akkurat en time på schipol...begynner å bli nervøs for at jeg vil miste flyet, og bli stuck der..:P

tror nok jeg stresset litt da jeg bestilte billettene.. tror nok det skal gå bra på turen ivei..da har jeg ca 2 timer ventetid.

noen som har erfaringer med disse to flyplassene, spesielt det å ha dårlig tid på dem?? trenger alle råd jeg kan få:)

hva skjer hvis jeg mister et av flyene? må jeg betale for å komme med neste?

Videoannonse
Annonse
Gjest Labby
Skrevet

Er dette bestilt som en sammenhengende reise, eller har du selv kjøpt og bestilt de ulike flyturene hver for seg?

Du har i alle fall MEGET dårlig tid i Detroit, dersom det er så at det er der du ankommer USA, og skal videre innenlands. Du vil få store problemer med å rekke flyet ditt videre på grunn av immigration (og på grunn av avstander). Schiphol kan gå greit, men det er en gigantisk flyplass, så en time er ikke mye om du skal til andre enden.

Du får gratis ombooking dersom dette er bestilt som én reise, men må betale selv dersom dette er noe du har satt sammen selv.

Skrevet

takk for svar:)

jeg har bestilt dette som en sammenhengende reise gjennom kilroy. så da får jeg vel sikkert gratis ombooking?=)

det er på tilbaketuren at jeg har under en time på detroit. jeg reiser da fra orlando, innom detroit, så schipol og norge..så jeg må vel ikke innom noe immigration da? jeg har 2, 5 timer på meg på detroit når jeg skal inn til landet..

Skrevet
jeg har bestilt meg billetter til usa, og reiser på mai.

nå tror jeg at jeg kommer til å få VELDIG dårlig tid på flyplassene jeg mellomlander på(speselt på tilbaketuren.)

jeg mellomlander på schipol i amsterdam, og på detroit(i mcnamaraterminalen)..jeg har under en time på å komme meg på neste fly i detroit, og akkurat en time på schipol...begynner å bli nervøs for at jeg vil miste flyet, og bli stuck der..:P

tror nok jeg stresset litt da jeg bestilte billettene.. tror nok det skal gå bra på turen ivei..da har jeg ca 2 timer ventetid.

noen som har erfaringer med disse to flyplassene, spesielt det å ha dårlig tid på dem?? trenger alle råd jeg kan få:)

hva skjer hvis jeg mister et av flyene? må jeg betale for å komme med neste?

Det går nok bra :-) Schiphol flyplassen er en terminal og bra skiltet sa det burde gå greitt hvis det ikke er forsinkelser. Hvis dine billetter er kjøpt sammen så tar flyselskapet seg av dette og setter deg på neste fly eller flytter deg over til et annet selskap. Lykke til med turen :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Kilroy selger vanligvis sammenhengende turer. Har de solgt deg separate turer skal du opplyses om dette. Er du usikker, så slå på tråden til Kilroy: 02633

Skrevet

Tusen takk for svar=)

da får jeg krysse fingrene for at flyene er i rute!

jeg bruker visst to forskjellige flyselskap..turen mellom norge og amsterdam er klm, mens de to andre, til usa er av northwest airlines, mn regner med at dette ikke har noe å si siden flyturene er bestilt som en sammenhengende reise..

bare jeg kommer meg tilbake til amsterdam, så skal det nok gå bra. derifra er det enklere å ta ting litt som de kommer=)

Skrevet
Kilroy selger vanligvis sammenhengende turer. Har de solgt deg separate turer skal du opplyses om dette. Er du usikker, så slå på tråden til Kilroy: 02633

okei=) har ikke fått noe beskjed om dette, men jeg kan alltids ringe for å forsikre meg om dette.

tusen takk=)

Skrevet

Jeg har flere ganger hatt mellomlandinger paa ca en time i Amsterdam og det har gaatt greit hver gang. Veldig lett aa finne fram der, og flyet fra USA har ofte landet der tidligere enn det som er oppgitt paa billetten. NWA og KLM er faktisk det samme flyselskapet, de opererer bare med forskjellige navn. Har aldri mellomlandet i Detroit. GOD TUR!

Skrevet
Jeg har flere ganger hatt mellomlandinger paa ca en time i Amsterdam og det har gaatt greit hver gang. Veldig lett aa finne fram der, og flyet fra USA har ofte landet der tidligere enn det som er oppgitt paa billetten. NWA og KLM er faktisk det samme flyselskapet, de opererer bare med forskjellige navn. Har aldri mellomlandet i Detroit. GOD TUR!

Tusen takk for det!

Føler jeg blir lettet nå:) Kanskje jeg har bedre tid på meg enn jeg fryktet!

Skrevet

Så lenge du har kjøpt det som ei samanhengande reise treng du ikkje bli bekymra, dersom du ikkje surrar vekk avgangen din med å gå i butikkar så klart. Er flyet ditt for seint inn, så får du ny flight. No stress. Og så sjekkar du vel alt inn for heile turen med ein gong, og treng ikkje tenke på det. Kos deg!

Skrevet
Så lenge du har kjøpt det som ei samanhengande reise treng du ikkje bli bekymra, dersom du ikkje surrar vekk avgangen din med å gå i butikkar så klart. Er flyet ditt for seint inn, så får du ny flight. No stress. Og så sjekkar du vel alt inn for heile turen med ein gong, og treng ikkje tenke på det. Kos deg!

blir nok ikke så mye shopping på flyplassen for meg nei..det er jo en av grunnene til at jeg reiser til usa;)

liker å ha alt klart i god tid för jeg reiser, så blir alt så mye lettere på avreisedagen=)

det er som regel jeg som fikser alt når jeg reiser med flere, men når jeg reiser alene, er det liksom ingen som kan roe meg ned når jeg får "kontrollangst":P

så tusen takk for alle betryggende svar! nå gleder jeg meg:)

Skrevet

Det blir nok litt dårlig tid på Schiphol tenker jeg.. Hvert enkelt reisefølge måtte gjennom et "intervju" før vi gikk gjennom sikkerhetssjekken, og det var DEN køen.. Vi ble spurt om hvor vi hadde pakket kofferten, om vi hadde pakket alene eller sammen med noen, om vi hadde tatt imot gjenstander fra andre personer osv osv..

I tillegg måtte vi gå ganske langt.. flyplassen er diger! Tror det tok 20 min i vanlig gangfart å gå fra gaten vi landet ved og til den vi skulle ta av ifra.

I tillegg var det passkontroll først, med like lang kø...

Skrevet

Hjelpe meg, fikk litt flashback her.. reiste alene til usa ifjord sommer. og hadde det akkuratt som deg; dårlig tid. kan ærlig si at jeg hadde skapt meg et mareritt for meg selv!!

som jeg stressa.... bagasjen var forsinket til oslo (reiste fra bergen), rakk ikke innsjeking med bagansjen. de kunne ikke garantere for at jeg skulle få se den igjen- og jeg skulle være vekke i 5 uker med linser og alt i bagasjen. hadde da 20 min til å finne gaten, løp som gal på en totalt ukjent flyplass. grusomt press og følelse. rakk det utrolig nok-- men alt jeg trengte var ikke med.fælt-

vel over i usa, husker ikke hvor, var det stress med å få adressen til de jeg skulle bo oss

(husk å ha denne skrevet ned med deg!!)

fikk ikke tak i folkene osv. rett før flyet gikk fra meg da også.

møtte venninna mi på JF flyplassen i NY.. siste gang jeg drar med så dårlig tid ihvertfall. Jeg ville absolutt prøvd å forandre flytdene. du rekker det aldri på under en time!! tenk på at det går tid på å få bagsjen fra rulebrettet, du skal farte rundt og finne innsjekking (på en ukjent flyplass) og så gjennom sikkehetskontrollen, hvor det kan være myye folk og finne riktig gate som kan være langt unna.

uff, håper du slipper det stresset altså..

Skrevet

Eg har aldri hente bagasjen og sjekka den inn att. Eg sjekkar inn bagasjen i Oslo, og hentar den når eg kjem fram, vere seg Canada, Uganda eller Japan... Så skal ikkje bagasjen hentast og sjekkast inn at, så er ein time heilt problemfritt. Og uansett blir jo passasjeren sendt med eit anna fly om ting går skeis så lenge ho har kjøpt billett heilt fram. Dette går så bra så.

Skrevet
Eg har aldri hente bagasjen og sjekka den inn att. Eg sjekkar inn bagasjen i Oslo, og hentar den når eg kjem fram, vere seg Canada, Uganda eller Japan... Så skal ikkje bagasjen hentast og sjekkast inn at, så er ein time heilt problemfritt. Og uansett blir jo passasjeren sendt med eit anna fly om ting går skeis så lenge ho har kjøpt billett heilt fram. Dette går så bra så.

det var det jeg tenkte også.. jeg har jo bestilt flyturen som en sammenhengende reise, så da må jeg vel ikke hente den ut før jeg er kommet helt fram..?

da er det bare å lese skilt godt, og være snill og grei når jeg kommer til immigrasjonssjekken i detroit, så går det forhåpentligvis helt fint:P

jeg er ikke så nervøs for å i tilfelle må vente på et nytt fly, det er bare så utrolig kjipt om dette skjer på turen over..på turen hjem igjen så har jeg jo ingen ting å ha hastverk for;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...