hvitveis1 Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Hei! Jeg har lyst til å prøve Redkens volumshampo (Body Full), men har litt tørre tupper så er usikker på om jeg skal velge balsamen som hører til, eller om jeg skal kjøpe en balsam for tørt hår. Jeg bruker uansett bare balsam i tuppene, så det kan vel ikke være så viktig å kjøpe volumshampoen også? Har noen eventuelt et forslag til volumshampo og volumbalsam som er bra for tørre tupper også?
Gjest SmallTalk Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Du bør bruke volumbalsam sammen med volumshampo ettersom disse virker sammen for å gi volum. En volumserie jeg synes er er bra og som ikke tøker ut tuppene er volumserien til Joico.
Neytiri Skrevet 8. april 2009 #3 Skrevet 8. april 2009 Du bør bruke balsam som hører til, fordi en balsam for tørt hår vil nok tinge håret og da vil du ikke få effekten av volumsjampoen. Er veldig glad selv i Volume serien til Kerastase, inneholder masse pleie samtidig som det ikke tynger!
wicca80 Skrevet 8. april 2009 #5 Skrevet 8. april 2009 Define, Fuktighetskur balsam ruler! Hårene mine har blitt fantastiske etter jeg begynte å bruke den. Vil aldri bytte den!!!
hvitveis1 Skrevet 8. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2009 Finnes det en nettside som selger Kerastase? Den er vel ganske dyr i butikk regner jeg med. Skulle vært en shampo og balsam med alt i ett, volum, pleie, fukt, glans, fargebevarende...!
Neytiri Skrevet 9. april 2009 #7 Skrevet 9. april 2009 Finnes det en nettside som selger Kerastase? Den er vel ganske dyr i butikk regner jeg med. Skulle vært en shampo og balsam med alt i ett, volum, pleie, fukt, glans, fargebevarende...! Er faktisk ikke sikkert på om noen selger det på nett, men de er ikke noe dyrere en Redken sine(altså da i salong). Kerastase sjampoene har alle en pleie i seg som gir en glans til fargen, men selvfølgelig hvis man skal ha ekstra så går man på fargeserien. Men hvis du tenker litt logisk da....får du for mye fuktighet så vil dette tynge, da går du glipp av volumet. Det sjampoen gjør er at den utvider hårstrået, det vil si at den åpner seg litt som en blomst, da vil den gi deg følelsen av et tykkere hår som opnår volume. Derfor er det da også viktig at man bruker riktig balsam/kur til volume fordi den lager en fin binding rundt de utvidete hårstråene...som gjør at håret vil føle seg mer pleiet og glansfullt!
Gjest Langsyne Skrevet 9. april 2009 #8 Skrevet 9. april 2009 Nå har ikke jeg så mye peiling, men jeg har typisk nordisk hår. Mitt tips: Vask håret vanlig, men bruk gjerne ekstra mengde med balsam på hårtuppene. Gjerne to ganger. Om jeg vil bli kvitt tørt hår, bruker jeg ikke volumshampo og balsam, men jeg tror jeg ville valgt fuktighetsgivende og pleiende produkter. Klart det blir tungt i tuppene, men de er hvertfall ikke tørre. Volum kan man ordne på andre måter etterpå. Så: Mens det fortsatt ikke er tørket, ha i volumprodukter (Hårskum f.eks for ekstra volum). Bruk en børste til å få ut ALLE flokene (da blir håret veldig mjukt og glansfult) MENS du bruker hårføner i det, og gjerne bøy hodet ned mens du føner. Har du rettetang, sjekk ut på Youtube (mange geniale måter å få volum med rettetangen).. Når du er ferdig, vil du ha glansfulle mjuke tupper og volum. Du kan også legge andre pleiende produkter i tuppene pluss spraye med glansspray i håret (som ikke gjør håret fettete eller tungt), når man orker å styre ekstra. Bruk kur av og til. Ikke for ofte. Ikke lett å forklare, men jeg turte aldri å bruke så mye i håret da jeg har typisk nordisk hår som blir tungt og tynt. Men når jeg fikk dette tipset og gjorde dette, ble det en ny hår tid for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå