Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Hei, Jeg er ei jente på 27 år som har bodd i Oslo i ca 6 mnd nå. Trives veldig godt med å bo i denne byen. Jobber 100 %. Men så lurer jeg da på, hvordan blir man kjent med folk i Oslo? Jeg har få/ingen å være med på fritida. Liker dans, kafebesøk, shopping, turer osv. Er egentlig veldig sosial og ikke noe særlig sjenert. Har ikke noe familie i Oslo. Har hatt en kjip tendens til å isolere meg før også. Endel ting jeg sliter med som jeg helst ikke ønsker å dele med alle. Jeg ønsker uansett å finne plasser en kan gå, tips på hva en kan gjøre for å bli kjent med folk osv. Gjerne konkrete ting...plasser osv. Er vel ikke den eneste jenta på 27 år som er ensom i Oslo...?
Pokahonta Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Hmm, jeg sitter og tenker.... Oslo kan være en upersonlig og tøff by å komme innpå folk, for alle liker å gi inntrykk av at de er busy og har et liv.. Hva med å melde deg inn i en dansegruppe, eller idrettslag. OSI (oslo studentenes idrettsklubb http://www.osi.uio.no/)har for eksempel mange forskjellige grupper man kan melde seg inni og det er ikke nødvendig å være student for å være med...De arrangerer også turer.. Eller så ville jeg funnet en frivillig organisasjon å melde seg inn i.. Hvis du er singel, kan du også opprette en profil på nettside, og date litt..
Rosalie Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Jeg kjenner meg litt igjen - først etter å ha bodd i denne byen i 4 år kunne jeg skryte på meg egen omgangskrets, ikke bare samboers... Jeg har tatt opp igjen korpsinteresen, og der har jeg blitt kjent med masse flotte mennesker. Hva med kor eller noe slikt? Lagidrett?
Gjest m 46 Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Hei, Jeg er ei jente på 27 år som har bodd i Oslo i ca 6 mnd nå. Trives veldig godt med å bo i denne byen. Jobber 100 %. Men så lurer jeg da på, hvordan blir man kjent med folk i Oslo? Jeg har få/ingen å være med på fritida. Liker dans, kafebesøk, shopping, turer osv. Er egentlig veldig sosial og ikke noe særlig sjenert. Har ikke noe familie i Oslo. Har hatt en kjip tendens til å isolere meg før også. Endel ting jeg sliter med som jeg helst ikke ønsker å dele med alle. Jeg ønsker uansett å finne plasser en kan gå, tips på hva en kan gjøre for å bli kjent med folk osv. Gjerne konkrete ting...plasser osv. Er vel ikke den eneste jenta på 27 år som er ensom i Oslo...? Vandregruppe, trimgruppe.. Jeg har vært inne på tanken å henge opp et oppslag i oppgangen om vandretrimgruppe. F.eks Onsdager kl 1830. Å gå tur er en fin måte å bli kjent med naboene på. I borettslag har man også dugnader , som er fine saker. Det kan være fint å følge egne hobbier og interesser også. Kurs på friundervisningen, og skoler er klare bekjentskapsvinnere. Jeg mener at turistforeningen arrangerer turer, og at det finnes omvisningsturer i Oslo med historisk perspektiv. Turistforeningen går kanskje litt vel fort.
Gjest Danseløve Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 Hei, Jeg er ei jente på 27 år som har bodd i Oslo i ca 6 mnd nå. Trives veldig godt med å bo i denne byen. Jobber 100 %. Men så lurer jeg da på, hvordan blir man kjent med folk i Oslo? Jeg har få/ingen å være med på fritida. Liker dans, kafebesøk, shopping, turer osv. Er egentlig veldig sosial og ikke noe særlig sjenert. Har ikke noe familie i Oslo. Har hatt en kjip tendens til å isolere meg før også. Endel ting jeg sliter med som jeg helst ikke ønsker å dele med alle. Jeg ønsker uansett å finne plasser en kan gå, tips på hva en kan gjøre for å bli kjent med folk osv. Gjerne konkrete ting...plasser osv. Er vel ikke den eneste jenta på 27 år som er ensom i Oslo...? Siden du liker dans kan jeg anbefale Bårdar Swingclub, www.baardarswinclub.no Jeg ser det er en annen her som anbefaler OSI-dans, jeg gikk der da jeg var student, jeg trodde man måtte være student for å være med i OSI-foreninger, det kan du finne ut ved å gå inn på www.osi.uio.no Tilbake til Bårdar: Bårdar swingclub holder til i samme lokaler som Bårdarakademiet, men har ingenting med akademiet å gjøre. Vi danser swing, som navnet tilsier, både Lindyhop og Boogie Woogie. Du trenger ingen dansepartner for å begynne der, men regn med at det er et lite overskudd av jenter på de fleste partiene. På øvinger roteres det ofte, så ingen må stå lenge og vente på partner. På Bårdar er det flere mennesker enn på OSI, flere kurs, og flere kurs for viderekommende. Dette skyldes at OSI har et mer begrenset rekrutteringsgrunnlag enn Bårdar, ikke et vondt ord om OSI, jeg syntes det var trivelig da jeg gikk der selv, men det er et større miljø på Bårdar. Bårdar har ca. 250 medlemmer. Begynnerkursene er selvsagt de største, men etterhvert slutter en del av dem av forskjellige grunner. Det er litt sent å begynne på kurs nå før sommeren, det er bare to-tre ganger igjen på hvert kurs. Men, det arrangeres sosialdans hver tirsdag, dvs at man bare kan stikke innom (kr 30 for medlemmer, kr 60 for ikke-medlemmer) og danse med alle som er der. Hvis du allerede kan noe swing kan du jo stikke innom en tirsdag kl 08.30 og få deg en swingom. Adressen er Kristian Augusts gate 15, rett bak universitetsbygningen ved Karl Johan, dvs vi er naboer med frosken, det grønne bygget som står på stylter.
Gjest Danseløve Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 Det er litt sent å begynne på kurs nå før sommeren, det er bare to-tre ganger igjen på hvert kurs. Men, det arrangeres sosialdans hver tirsdag, dvs at man bare kan stikke innom (kr 30 for medlemmer, kr 60 for ikke-medlemmer) og danse med alle som er der. Hvis du allerede kan noe swing kan du jo stikke innom en tirsdag kl 08.30 og få deg en swingom. Adressen er Kristian Augusts gate 15, rett bak universitetsbygningen ved Karl Johan, dvs vi er naboer med frosken, det grønne bygget som står på stylter. En liten skrivefeil gitt: Sosialdansen begynner selvsagt kl 20.30, ikke 08.30. Så hvis du kan litt swing er det bare å komme. Det er enklere for dere jenter siden det er gutten som skal føre, kan dere det grunnleggende så kan dere følge med på det meste.
mariaa Skrevet 7. april 2009 #8 Skrevet 7. april 2009 Jeg kjenner meg veldig igjen i innlegget ditt. Bodde selv et studieår i hovedstaden, og har aldri vært mer ensom. Jeg er også veldig utadvendt og har egentlig ingen problemer med å bli kjent med folk, men opplevde at det var veldig vanskelig å komme inn på folk der. Ser det er flere som har listet opp litt forskjellige aktiviteter Tror det er en god idé å melde seg inn i en forening eller en klubb. Enklere å bli kjent med mennesker der Lykke til! Hilsen en som vet akkurat hvordan du har det.
Gjest LanaLane Skrevet 7. april 2009 #9 Skrevet 7. april 2009 Helt enig med deg. Har bodd her 1 år, og har ikke fått meg noen ordentlige nye venner, men hadde heldigvis 3 veldig gode venninner her fra før og de er de samme jeg henger med nå. Har jo kjærestens venner, kollegaer og småbekjentskap, men klarer ikke å komme innpå "oslojenter". Gutter er enklere, men jeg synes det blir feil å lete etter guttevenner når jeg har kjæreste da slike ting lett misforstås. Hadde 2 venninner jeg hang mye med før, men tydeligvis var jeg ikke kul nok for dem og jeg ble vel regelrett dumpa til slutt (jeg ble drittlei av unnskyldinger om hvorfor vi ikke kunne finne på noe for å så se at de to hang med hverandre hele tiden). Får bare ha et åpent sinn begge to
Lofotdorsken Skrevet 7. april 2009 #10 Skrevet 7. april 2009 Hmm, skjønner hva du mener. Jeg har selv bodd i Oslo litt over 2 år, og har ikke verdens største vennekrets, selv om jeg er sosial og rimelig utadvendt. Jeg tror at dersom jeg hadde studert her ville det vært annerledes. Jeg er i begynnelsen av 30-årene og da virker det som om de fleste har gjort unna alt som heter venne-bonding og nøyer seg med de vennene man har.
simba80 Skrevet 7. april 2009 #11 Skrevet 7. april 2009 Helt enig med ts.. Har bodd i Oslo i snart 11 år, har mange bekjentskaper men få venner. Folk er alltid så opptatt av seg selv og sin krets, og er ikke så åpen for nye venner. I tillegg har man jobb og samboer som krever sitt, man er alltid på farten.. Trimgruppe hørtes smart ut!
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #12 Skrevet 7. april 2009 Sjekk denne tråden her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=279839 Her arrangeres det stadig treff, og det er veldig artig!
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #13 Skrevet 7. april 2009 Trimgruppe? Er dere i 70åra? Finn en sportsklubb. Begynn med en idrett eller to. Sett et mål som birken, så får du en fin og luftig hobby? Mange fine sykkeklubber i Oslo.
zalazuz Skrevet 18. februar 2010 #14 Skrevet 18. februar 2010 Hmm, skjønner hva du mener. Jeg har selv bodd i Oslo litt over 2 år, og har ikke verdens største vennekrets, selv om jeg er sosial og rimelig utadvendt. Jeg tror at dersom jeg hadde studert her ville det vært annerledes. Jeg er i begynnelsen av 30-årene og da virker det som om de fleste har gjort unna alt som heter venne-bonding og nøyer seg med de vennene man har. Er med på litt venne "bonding" jeg..hehe :-) Er 27 år så hvis du vil ha meg som venn så er jeg din venn :-) Send en mld på profilen min zalazuz hvis du vil bli kjent. Klem
inga:) Skrevet 18. februar 2010 #15 Skrevet 18. februar 2010 lag en søker venner i oslo tråd her inne. skriv hvilke interesser du har, hva du ønsker deg ++ Sett andre søke venner her og avtale treff...
Gjest ELLY M Skrevet 3. januar 2011 #16 Skrevet 3. januar 2011 hei , kvinner over 40 er også ensomme , skilte og , jeg søker venner jeg også
Gjest Cazo Skrevet 3. januar 2011 #17 Skrevet 3. januar 2011 Enig - det er ikke lett å være over 40 å finne nye venner. Jeg søker også nye venner. Man blir ensom i Oslo når nettverket krymper....
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #18 Skrevet 3. januar 2011 Prøv singelturer. Perfekt måte å utvide nettverk å få venner av begge kjønn!
Gjest Aktivitetsvenner Skrevet 10. januar 2011 #19 Skrevet 10. januar 2011 Aktivitetsvenner.no er vel det eneste nettsamfunn som bare handler om å treffe nye venner (ikke dating). Ser at de har tusenvis av brukere over hele landet.. Bør være lett å treffe nye venner via den tjenesten..
Gjest Byjente Skrevet 10. januar 2011 #20 Skrevet 10. januar 2011 Født og oppvokst i Oslo, og noe av "problemet" vårt er jo at mange av oss har et stort nettverk fra før av så det kan være vanskelig å få tid til flere. Misforstå meg rett, det er alltid hyggelig å treffe nye menesker, men jeg må ærlig innrømme at jeg av og til drar på meg arroganthetta bare for å ikke slippe folk som jeg vet at jeg ikke har tid til innpå meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå