Gå til innhold

Hvilket merke har dere kjøpt av...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket merke har dere kjøpt til baren av...

1. Whisky

2. Gin

3. Vodka

... og hvorfor?

F.eks. Gin og vodka må passe godt til flest mulig drinker. Og det er smaken som teller. Vi kjøper ikke noe dårlig skvip for å spare en 50-lapp.

Er det noe skrekkeksempler vi bør styre unna?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Hvilket merke har dere kjøpt til baren av...

1. Whisky

2. Gin

3. Vodka

... og hvorfor?

F.eks. Gin og vodka må passe godt til flest mulig drinker. Og det er smaken som teller. Vi kjøper ikke noe dårlig skvip for å spare en 50-lapp.

Er det noe skrekkeksempler vi bør styre unna?

1,2 og 3: De billigste, får mer for penga! Jo mer jo bedre, la spriten flyte så blir det hæla i taket :fnise:

Skrevet

Hehe :) Synes jeg ser for meg mormor :)

Men det skal helst smake bra, også da :)

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Når det gjelder vodka kan du fint velge de litt rimeligere merkene.

Gin: der er det vel Beefeather og Bombay Sapphire gin som er de mest populære tror jeg. Velg en av de.

Whisky: Dette er straks en helt annen ting. Hvis du skal ha whisky også til Irish Coffee ville jeg godt for Jameson - dette er en fullt drikkendes blend til det bruket.

Resten er dessverre en stor smakssak. Selv foretrekker jeg single malts men skal man ha dette i et bryllup så blir det fort dyrt. Så her må noen andre hjelpe deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Her blir det:

Whisky: Glenfiddich et eller annet.

Gin: bombay, og muligens også Hammer eller Tanqueray

Cognac: braastad xo og bache-gabrielsen xo (evt. bache-gabrielsen Sérénité)

Vodka: tenker at det blir vanlig absoult

I tillegg blir det trolig bacardi razz, en mørk rom (vet ikke hvilken enda) + den orginale Baileys

Skrevet

Gin og Vodka: Dette brukte vi til å blande i drinker, og da er ikke merket så viktig i mine øyne. Vi tok rimelige merker fra tax-free (type Smirnoff, Beefeater's gin, el.l.).

Når jeg drikker vodka bar, er jeg mer nøye på merket, men vi skulle jo bare ha det til drinker.

Cognac: Her hadde vi Braastad, syntes det var litt viktig med en OK kvalitet på cognacen, vet at det er mange som verdsetter det.

Whisky: Min mann er veldig glad i highland-whisky, så den dyreste spriten var absolutt whiskyen. Husker ikke helt hva vi hadde, men Tallisker, Lagavulin, Laphroag er aktuelle merker.

Skrevet
Cognac: Her hadde vi Braastad, syntes det var litt viktig med en OK kvalitet på cognacen, vet at det er mange som verdsetter det.

Hvilken Braastad skal dere ha da? Er jo ganske stor forskjell på vs og xo såvidt jeg vet.

Hverken jeg eller mannen drikker cognac, så er litt grønn på området rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...