Gå til innhold

Hvorfor

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Misty_*
Skrevet

At den dagen man gifter seg er den største dagen i sitt liv, mens andre sier at dagen man får barn er den største dagen i sitt liv. Hvilken dag var best for deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri giftet meg, så jeg svarer at det største var å få barn. ;)

Gjest Gjest_tatiana_*
Skrevet

Det største for meg var nok å gifte meg. Men begge deler må oppleves ;)

Dette kommer nok ann på hvordan fødselen var, hvordan du ser på bryllupet, om bryllupet er en religiøst viktig ting i ditt liv, hvordan du har psykisk forberedt deg på hhv. bryllupet og fødselen osv.

Skrevet (endret)

Bryllupsdagen var jo opplagt en flott opplevelse - men det å få barn kan ikke sammenlignes med noe - så for meg gikk det utenpå alt jeg har opplevd.

Endret av LilleBille
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes at det å få barn gikk langt over bryllupsdagen min.

Mener også at det er langt viktigere ting å få barn enn å gifte seg. For alle del jeg vet at et bryllup er spesielt og er en kjempeopplevelse, men så veldig viktig er det jo ikke.

Skrevet

Da jeg giftet meg var det en fin og hyggelig dag som endret lite i praksis.

Da jeg fikk barn var det en smertefull og vanvittig slitsom som snudde livet på hodet.

Skrevet

Enig med Gekko. Brullypsdagen var fantastisk! Men endret jo lite i praksis. Dagen småen ble født var jo ikke spesielt komfortabel, men å få/ha barn er en mye større endring enn å gifte seg.

Skrevet

Jeg syns ikke det går an å sammenlikne de to tingene en gang. Det å føde og møte barnet sitt for første gang, det er noe helt spesielt. Kjenner faktisk at jeg har litt fordommer mot dem som ser på bryllupet som en viktigere og større begivenhet, hvordan går det an?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg syns ikke det går an å sammenlikne de to tingene en gang. Det å føde og møte barnet sitt for første gang, det er noe helt spesielt. Kjenner faktisk at jeg har litt fordommer mot dem som ser på bryllupet som en viktigere og større begivenhet, hvordan går det an?

Hvorfor skulle ikke det gå an?

Den dagen barnet kommer til verden, blir livet snudd på hodet og det er ikke bare en dans på roser nei!

(Ja, jeg er både gift og har barn)

Skrevet

Tråden er ryddet.

-jolie (mod)

Gjest Even more Misty
Skrevet
At den dagen man gifter seg er den største dagen i sitt liv, mens andre sier at dagen man får barn er den største dagen i sitt liv. Hvilken dag var best for deg?

Nei, det stemmer ikke. Den beste dagen var da vi ble skilt. Og den beste dagen var da barna flyttet ut.

Skrevet

Jeg giftet meg først, og da var det den største dagen i mitt liv. Så fikk vi barn sammen, og da overtok det som den største dagen i mitt liv. Begge delene er jo livsendrende begivenheter i de flestes liv.

Skrevet

Jeg har ikke giftet meg enda. Men jeg kan aldri tenke meg noe større enn den dagen jeg fikk gullungen vår i armene. Ekteskap er fint det. Men det er mer symbolsk og juridisk + en fest for å feire det. Vi er jo uansett sammen fra før. Sånn sett, så ser jeg på dagen jeg ble sammen med forloveden min (og mange andre herlige dager vi har hatt sammen) som mye større enn dagen vi skal gifte oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...