Gå til innhold

Ved første møte, - trenger du tid

Anbefalte innlegg

Gjest lurinningen
Skrevet

Jeg har vært på en date med en gutt, - han må være en drøm for mange jenter!

Han elsker å overraske kjæresten sin å ta med turer, -

Liker å pleie kjæresten sin når hun er syk

Liker å være hengiven, omgsorgsfull

Sender søte meldinger, - og sier søte ting

Er lett å ha med han å gjøre, - han spiser alt, han liker alt.

Han er veldig romantisk

Men jeg falte ikke for han en gang, men har jo egentlig aldri falt for en gutt med en gang, trenger å treffe flere ganger før man faller for en.

Trenger dere tid også ? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Man trenger ofte lang tid på å finne ut av dette ja, blir jo ikke kjent etter en date, det er bare første inntrykket! Og i tillegg, selvom det er verdens søteste mann er det ikke nødvendigvis at han er riktig for akkurat deg...!!

Har selv datet en veldig bra mann en liten stund nå, og selvom han har mange av de kvalitetene som er viktig for meg, er det ikke riktig kjemi for min del. Skulle gjerne sett at det var anderledes, men han er da ikke mannen for meg!Må derfor ta en lite hyggelig telefon om litt... uff, aldri gøy akkurat dette her.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg tror det gjerne er slik med gode gutter.. hehe..

jeg er slik selv. de gode guttene jeg har vært sammen med har jeg trengt litt mer tid.

mens de bad boysa jeg har vært med, så har det vært jeg som har satt nervøs med telefon i hånda ;) når de er litt tøffe og hard to get, så blir jeg automatisk mer interessert i slike mystiske gutter..

men har brent meg for mye på det, og derfor sluttet å date slike..

så nå går jeg etter de med snille, ærlige og pene øyne. og ja, jeg trenger litt tid fordi det er ikke kjærlighet ved første blikk men det er noe der som fenger og interesserer meg. det er jo trossalt en slik gutt jeg vil ha..

akkuratt som om jeg vet nå hva som er godt for meg..

jeg prøver å få litt avstand fordi jeg er skeptisk til mannfolk av natur (pga at jeg har brent meg før)

men det ender alltid med at de sjarmerer meg med så søte og romantiske meldinger at jeg faller fort pladask.. også blir jeg bare mer og mer forelska som tiden går :yvonne:

Skrevet

De få gangene jeg har vært virkelig forelsket har jeg skjønt det med en gang jeg møtte dem. Ikke sånn "åh, nå skal vi gifte oss og få barn", men det har vært en instant kjemi, og begge har skjønt med en gang at dette blir noe.

Hva som skjer etterpå avhenger jo av mye.

Men jeg har hvertfall aldri opplevd å date en fyr noen ganger, være litt i tvil, for så å forelske meg hodestups etter en stund. Men det spørs jo hva som er viktig for deg. For meg er det fysisk tiltrekning og kjemi med humor/samtale. For andre er det kanskje felles interesser, trygghet osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror det skal litt til før det skjer på første møte for min del, som nevnt (2. innlegg) bruker jeg gjerne litt tid. Og som gjest- innlegg 3 sier, har blitt brent en del av ganger av gutter jeg falt pladask for, så liker å ta det litt med ro. Men så klart - hvis det ikke finnes kjemi, ikke blir nysgjerrig, vanskelig å prate med osv. så går jeg ikke ut på flere dater med den personen! Men er nok mye enklere å vite hva man defintivit IKKE vil ha, enn hva man vil ha... he he

Til syvende og sist så må gjensidig kjemi mellom personene være tilstede for at det skal kunne bli noe mer ut av det uansett hva slags type man er.

Nå er det leggetid, sov godt :søvn:

Gjest Celina, 36
Skrevet
Man trenger ofte lang tid på å finne ut av dette ja, blir jo ikke kjent etter en date, det er bare første inntrykket! Og i tillegg, selvom det er verdens søteste mann er det ikke nødvendigvis at han er riktig for akkurat deg...!!

Har selv datet en veldig bra mann en liten stund nå, og selvom han har mange av de kvalitetene som er viktig for meg, er det ikke riktig kjemi for min del. Skulle gjerne sett at det var anderledes, men han er da ikke mannen for meg!Må derfor ta en lite hyggelig telefon om litt... uff, aldri gøy akkurat dette her.

Samme her...dater en tilsynelatende perferkt mann som har alt det riktige, men kjemien er ikke helt der. Og han aner ingenting, han tror kjemien er på plass for begge. Så forstår han ikke hintene og signalene mine, så må nok ta en telefon og være mer klar.

Gjest Gjest
Skrevet

meg igjen.. innlegg nr 3.. ville bare utdype..

er ikke kjemien der, er det ingenting. da avfeier jeg de ganske raskt.. fordi at jeg vet at dette var ingenting for meg. og om den kjemien IKKE er der finner man fort ut under daten.

er kjemien der, har man noe å bygge på.. men jeg for min del må la det gå litt... er ikke sånn at etter første daten sender jeg ørten meldinger.. men jeg prøver å være litt mer avslappet og gå litt i gruble boksen.. (men ikke lenge og har fortsatt kontakt for å finne ut om jeg vil mer.)

men av de guttene jeg har vært sammen med (har vært kjemi der) så har de overrøst meg med søte og romantiske meldinger at jeg bare må ha falt pladask.. men forutsetningen var jo at det var kjemi der i bunn og grunn..

jeg var i ei klemme med to gutter som jeg traff en og samme kveld. en på fest og en på byn. begge var veldig attraktive og interesserte.

men endte fort med at jeg slengte bort han ene, selv om det var kjemi. men han andre var mye mer romantisk, søt i ordene og hengiven. så jeg skjønte at han ville behandle meg bra! han første tror jeg var litt mer ego og selvopptatt.. hadde ihvertfall dårlig magefølelsene på han selvom jeg syntes han var veldig kjekk.

men om kjemien er der, så følg magefølelsen ;)

Gjest lurinningen  T_S
Skrevet

Jeg og han har veldig god kjemi, - og har det fint sammen, - alt er i boksen, - men selvsagt må jeg bare møte mer for å se hvordan det går. Skal møte han i dag ;) ...Det blir spennende! :) Veldig lett å prate med han! :) Føles så trygg med han også, herlig gutt. Igår lettet han frem mange musikk og gav meg uten jeg visste, faktisk søt ;)

Gjest lurinningen
Skrevet
Jeg og han har veldig god kjemi, - og har det fint sammen, - alt er i boksen, - men selvsagt må jeg bare møte mer for å se hvordan det går. Skal møte han i dag ;) ...Det blir spennende! :) Veldig lett å prate med han! :) Føles så trygg med han også, herlig gutt. Igår lettet han frem mange musikk og gav meg uten jeg visste, faktisk søt ;)

Også skulle han tidlig på jobb i dag for å gå tidlig hjem, og møte meg tidligere :P ...Hehe :D

Gjest Gjest
Skrevet

så søtt :)

virker små forelska dere to ;)

bruk den tiden du trenger. det er en omfattende prosess å bli kjent med en ny som kan din potensielle kjæreste. gå heller for sakte, enn for fort. og sett også grenser for deg selv. gjerne ved å fortelle at du en en person som må la ting gå litt saktere. og at dere bruker god tid på å bli kjent.. slik at han ikke kan virke masete og at du får helt hetta.

for i bunn og grunn er det et godt vennskap som ligger i et godt samliv. så bruk god tid på å bli gode venner, så du blir sikkrere og sikkrere på at det valget du gjør er riktig. men ut fra det du skriver, virker jo dette ganske lovende.

lykke til :)

Gjest luringinnen
Skrevet
så søtt :)

virker små forelska dere to ;)

bruk den tiden du trenger. det er en omfattende prosess å bli kjent med en ny som kan din potensielle kjæreste. gå heller for sakte, enn for fort. og sett også grenser for deg selv. gjerne ved å fortelle at du en en person som må la ting gå litt saktere. og at dere bruker god tid på å bli kjent.. slik at han ikke kan virke masete og at du får helt hetta.

for i bunn og grunn er det et godt vennskap som ligger i et godt samliv. så bruk god tid på å bli gode venner, så du blir sikkrere og sikkrere på at det valget du gjør er riktig. men ut fra det du skriver, virker jo dette ganske lovende.

lykke til :)

Takk det gikk kjempebra i dag, og er overlykkelig :D

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan vet du at han liker å gjøre alt det der for kjærestene sine?..fordi han forteller det?..ohoh...menn som liker å fortelle hvor snille de er...eller kunne vært...er ikke alltid det stemmer nei...mange som leverer ut en ide versjon av seg selv som stemmer lite med virkeligheten

Skrevet

Hvis kjemien er der, er jo det et fint grunnlag, men tenkte på det samme som gjest over her skrev. Har heller ikke gode erfaringer med menn som sier at de er bra. De som virkelig er bra trenger ikke å si det. De viser det i stedet. Husk at handling sier mer enn tusen ord;)

Til spørsmålet: Det er fullt mulig å bli sjarmert/betatt etter et møte, men man trenger ofte mer enn førsteinntrykk for å se om det er noe mer der:) Nå er ikke jeg så stor fan av dating egentlig.. Synes det lett blir kunstig, men merker lett hvem jeg har kjemi med og hvem som bare er bra, men ikke noe for meg:)

Synes det personlig er mindre press å "bare være med hverandre" enn å date:) Et godt eksempel er en jeg møtte forrige helg: Var på vors hos en venninnes kjæreste og der pratet jeg masse med en kul fyr som jeg hadde enorm kjemi med. Inviterte han og venninnen min + kjæresten på fest hos meg i morgen. Paret har blitt syke, men han fyren jeg ble sjarmert av, kommer:D Da er det ikke så seriøst, men en fin mulighet til å bli bedre kjent.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis kjemien er der, er jo det et fint grunnlag, men tenkte på det samme som gjest over her skrev. Har heller ikke gode erfaringer med menn som sier at de er bra. De som virkelig er bra trenger ikke å si det. De viser det i stedet. Husk at handling sier mer enn tusen ord;)

Til spørsmålet: Det er fullt mulig å bli sjarmert/betatt etter et møte, men man trenger ofte mer enn førsteinntrykk for å se om det er noe mer der:) Nå er ikke jeg så stor fan av dating egentlig.. Synes det lett blir kunstig, men merker lett hvem jeg har kjemi med og hvem som bare er bra, men ikke noe for meg:)

Synes det personlig er mindre press å "bare være med hverandre" enn å date:) Et godt eksempel er en jeg møtte forrige helg: Var på vors hos en venninnes kjæreste og der pratet jeg masse med en kul fyr som jeg hadde enorm kjemi med. Inviterte han og venninnen min + kjæresten på fest hos meg i morgen. Paret har blitt syke, men han fyren jeg ble sjarmert av, kommer:D Da er det ikke så seriøst, men en fin mulighet til å bli bedre kjent.

feigt spør du meg.. hadde du vært tøff hadde du spurt om dere to kunne finne på noe. dere har jo allerede møttes på et vors. man må ikke gå på en ordentlig date ved å gå på kino eller restaurang vettu. jeg hadde i hvertfall ikke tatt han så alvorlig hvis jeg ble bedt på en fest av en gutt for å bli bedre kjentl hadde tenkt mitt om at han var feig, og må bruke andre mennesker rundt og så bli bedre kjent i fylla..? feilfeil!

fyllesnakk hører ikke hjemme når man skal bli bedre kjent.. useriøst tenker jeg da.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvordan vet du at han liker å gjøre alt det der for kjærestene sine?..fordi han forteller det?..ohoh...menn som liker å fortelle hvor snille de er...eller kunne vært...er ikke alltid det stemmer nei...mange som leverer ut en ide versjon av seg selv som stemmer lite med virkeligheten

slutt å overanalyser det hele! hun har allerede sett noe av det.. han går på jobb tidligere for å bli ferdig tidligere, slik at han kan møte henne.

han sender søte meldinger.. det er faktisk mer enn det mange av guttene det blir klaget over her inne gjør. mange blir ignorert, får dobbelt signaler, lyver, bedrar osv. så la hun få bli bedre kjent med gutten, så ser hun det selv.

la gutten få prøve å sjarmere henne da. vi alle viser oss fra vår beste side og skryter kanskje litt ekstra om oss selv når vi er forelska.

jeg likte veldig godt å trene og jeg skulle ta dykkelappen slik at vi skulle dykke sammen! :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...