Mir Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Hei! Jeg har tidligere hatt 2 hunn-katter, og det har forsåvidt gått greit, men de har hatt sine "uhell" med tiss i sofa og på dyne og slikt, av og til i perioder og av og til helt ok. Den første hadde flyttet 3 ganger i løpet av sine 15 uker før jeg fikk henne, så jeg tror kanskje hun har slitt litt med usikkerhet pga dette. Den andre hadde mye attitude og var litt "tøff i trynet" med å være litt bråkete og rampete, og også veldig sjalu til tider på meg hvis jeg hadde besøk. Tenker kanskje det er derfor. Kjenner nå noen som ønsker seg katt, evt 2 katter så den har mer selskap... De aktuelle kattungene som det er prat om er begge hannkjønn. Jeg har hørt at hanner kan tisse og skvette mer rundt omkring enn hunner... Jeg vet det er mye "jeg synes dette, fordi jeg har hatt 3 hannkatter" osv, og at andre selvfølgelig ikke har denne erfaringen.. Om noen vet om tilfellet er slikt.. eller noen kjennskap til det ?
Gjest Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Absolutt ingen forskjell på de så langt jeg har merket. Eneste er om det går så langt at hannkattene blir kjønnsmodne for da kan de begynne å markere.
Silmarill Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Jeg har hørt at hanner kan tisse og skvette mer rundt omkring enn hunner... JA, hannkatter skvetter rundt mer enn hunnkatter! Når hannkatten blir kastrert så avtar denne skvettingen!
Gjest Glør Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 Absolutt ingen forskjell på de så langt jeg har merket. Eneste er om det går så langt at hannkattene blir kjønnsmodne for da kan de begynne å markere. Men det er også mange hunnkatter som markerer, og en del hannkatter som ikke gjør det. Så det er mest individuelt, og jeg synes det er liten forskjell.
Silmarill Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 (endret) (Beklager Glør, her svarte jeg visst 1 minutt etter deg - så jeg så ikke svaret ditt før jeg postet mitt) Huff, her har du fått to vidt forskjellige svar ser jeg - men det er faktisk gjerne slik at ukastrerte hannkatter skvetter rundt seg for å markere altså! Selv er jeg vokst opp med katter (Birmaopdrett) pappan min driver katteklubb samt jeg har 3 katter selv:-) Uansett: les denne linken her da vel: http://www.dyrlegenett.no/%C3%85%20ha%20en%20katt.htm Endret 6. april 2009 av Silmarill
Mir Skrevet 7. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. april 2009 Ok. Takker for svar.. : ) Og den linken sender jeg til kompisen min Silmarill, kjekt for nye eiere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå