Tiger_lilje Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Jeg lurer på om det går ann å trene bare styrketrening, og likevel se forandringer i kroppen? Altså varme opp litt ført og deretter ta en økt på 25-30 min med styrketrening. Jeg er den typen som hater å jogge eller noe av den slags trening, men det jeg liker er en hard økt med styrketrening og jeg lurer på om man kan f.eks. bli i bedre form, gå ned 1 størrelse i klær o.s.v. bare av å bare trene styrketrening. Er det noen her som vet noe om dette? Tips?
Chanel.No5 Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 (endret) Jeg lurer på om det går ann å trene bare styrketrening, og likevel se forandringer i kroppen? Altså varme opp litt ført og deretter ta en økt på 25-30 min med styrketrening. Jeg er den typen som hater å jogge eller noe av den slags trening, men det jeg liker er en hard økt med styrketrening og jeg lurer på om man kan f.eks. bli i bedre form, gå ned 1 størrelse i klær o.s.v. bare av å bare trene styrketrening. Er det noen her som vet noe om dette? Tips? Klart du kan komme i form samt forme en kropp med bare styrketrening, men for å fjerne overflødig fett(om det er noe du har, du skriver at du ønsker å gå ned en str, derfor denne konklusjonen) er det også en fordel at en driver med fettforbrennende trening i form av kardio. Men en ting skal du vite om du trener tung styrke og det er at muskler vokser og veier det også, så selv om ikke vekten går ned, kanskje tverdt imot, så betyr ikke dette at du legger på deg fett, men muskler om du ikke spiser masse mer plutselig :gjeiper: Men kroppen blir strammende om du fyller tomrommene med muskler=) Hva om du ett par dager i uken går noen spaserturer i tempo? Kardiotrening trenger ikke være jogging, kan være så mangt.. Svømming, sykling, dansing osv.. Prøv å kombiner det med styrke for å få enda mer uttelling av treningen og nå de målene du ønsker. Endret 6. april 2009 av Lotte27
Leifr Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Klart du kan komme i form samt forme en kropp med bare styrketrening, men for å fjerne overflødig fett(om det er noe du har, du skriver at du ønsker å gå ned en str, derfor denne konklusjonen) er det også en fordel at en driver med fettforbrennende trening i form av kardio. Jeg vil si at det kommer litt an på hvor mye du har mulighet til å trene i løpet av uka. Hvis målsetningen er å kvitte seg med fett, stramme opp med litt mer muskler, og bli sterkere, bør styrketrening være hovedinnholdet, og man bør prioritere slik at man får tre økter pr. uke med styrke. Det ser nemlig ut til å være en magisk grense for de fleste, når det gjelder hvor ofte man kan utsette kroppen for belastning og likevel gi den nok tid til å komme seg -- så tre økter pr. uke er mye bedre enn to. Har man mulighet til mer trening, lønner det seg å supplere med kardio på dager man ikke trener styrke. Når det gjelder styrketrening er det tung styrke med frivekter som er best. Men en ting skal du vite om du trener tung styrke og det er at muskler vokser og veier det også, så selv om ikke vekten går ned, kanskje tverdt imot, så betyr ikke dette at du legger på deg fett, men muskler om du ikke spiser masse mer plutselig :gjeiper: Dette stemmer så absolutt. Følg heller med på passformen til klærne dine enn på vekta. Bare for å tilby et datapunkt: Selv har jeg gått ned over 6 kg siden nyttår kun ved å drive styrketrening tre ganger i uka (det nærmeste jeg har kommet kardio er noen rolige spaserturer, og å løpe etter bussen om morran). Passformen på klærne har blitt merkbart løsere enn tap av 6 kg fett alene skulle tilsi. (Jeg har dessuten bare vært halvveis påpasselig med kostholdet disse månedene, siden vektnedgang for meg er mer en hyggelig bivirkning av treninga enn hovedpoenget.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå