Gå til innhold

"Byen er ikke rette stedet for å finne kjæreste"...

Smarties

Anbefalte innlegg

Satt og leste en annen tråd her, og det fikk meg til å tenke på en ting.. Veldig mange sier at byen ikke er rette stedet for å se etter en kjæreste osv.. "Men hvor skal vi finne dem, da?" spør da noen.. "Via venner, på jobb, på super'n for den saks skyld" svarer kanskje andre.

Men... Disse som er på byen (meg selv inkludert) - er ikke det akkurat de samme menneskene som er vennenes venner, noens kollegaer, handler på super'n..? Om man treffer ham / henne på jobb eller på byen - hva er egentlig forskjellen? Det er jo ikke sånn at selv om man treffer en fyr (eller dame) på byen, fører det automatisk til ons, og av ons kan det aldri bli et forhold... En date som følge av et møte på byen, trenger jo ikke være noe annerledes en en date som følge av å møte en fyr gjennom felles venner..

Eller..???

Kom med synspunkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Lola_*

Jeg har tenkt det samme, at man treffer jo på de sammme menneskene på byen som ellers i samfunnet. Og det burde jo være perfekt å ha så mange mennesker på et sted som man velge ut fra. Men nei, det er egentlig ikke så lett å finne en kjæreste. Sist gang jeg var flink og tok initiativ til å snakke med en gutt på byen, fikk jeg raskt tilbud om trekant med han og broren. Og andre ganger man flørter med en gutt viser det seg på slutten av kvelden at han egentlig har dame. Jeg får inntrykket at det er en del useriøse gutter som er ute etter sex for en kveld. Men skulle ønske jeg kunne truffet en seriøs attraktiv gutt på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da... Jaja, godt du fant det ut med en gang, da.. Tenk om du hadde møtt dem på super'n, gått på date, og SÅ fått tilbud om trekant / fått vite at fyren hadde dame... Dèt ville seriøst vært en større nedtur... :fnise: Gjelder å finne det positive i enhver situasjon, hehe....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjæreste nr en traff jeg hos venner ( varte 1/5 år

Kjæreste nr to traff jeg på byen ( varte i 2 år )

Kjæreste nr 3 traff jeg hos venner ( varte i 4 år )

Kjærste nr 4 traff jeg på byen ( varte i 4 mnd for jeg var ikke klar..

Er ingen fasit hvor en skal treffe på en kjæreste.. jeg tenker at 99 prosent av dem jeg treffer vil kun pule meg, noe jeg ikke gidd være med på .. så er det de andre da, noen kamuflerte luringer ( som jeg avslører ganske fort ) og så er det de som ER DER:):):):) mulig jeg skal leke igjen, har ikke lyst på en kjæreste for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de samme menneskene man finner på byen som på matbutikken, men det er gode sjanser for at mange av dem oppfører seg dårligere på byen enn andre steder ;) Jeg har aldri blitt sjarmert på byen, rett og slett fordi jeg synes folk blir mindre og mindre sjarmerende jo mer de får i promille. Det er noe annet å drikke med mennesker jeg allerede kjenner, for da vet jeg hva som skyldes fylla og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest flere som har skrevet at alle gutter på byen er ekle svin på jakt etter en ONS, mens jenter på byen er horer.

Hva i alle dager? De aller fleste er da på byen en eller annen gang. Er jeg en hore fordi jeg sitter på et utested med venninnene mine? Er min snille og single kollega en gris fordi han sitter på pub?

Man sender ut signaler hele tiden. Ser man desperat eller veldig utfordrende ut, så blir man enklere offer for ekle tilbud om å bli med på hotellet osv., enn om man faktisk har kledd seg fint men normalt, og faktisk har det morsomt! Man tiltrekker seg det man utstråler, det er nå min erfaring. Har vært mye ute på byen, og har truffet masse flotte, ordentlige og genuine fyrer på byen, som jeg både har vært forelsket i og vært kjæreste med :)

Selvfølgelig er mange på byen ute etter sex, men like mange er ute etter å treffe hyggelige mennesker. Noen er ute for å møte hyggelige mennesker, og hvis de ikke klarer det så tar de til takke med noen de kan ha sex med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samtidig må jeg føye til at jeg sjeldent møter totalt fremmede fyrer på byen.

Det er alltid en eller annen kjenning av en kjenning, eller at man har møttes i en eller annen sammenheng tidligere. Det er jo litt lettere å prate sammen etter noen øl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de samme menneskene man finner på byen som på matbutikken, men det er gode sjanser for at mange av dem oppfører seg dårligere på byen enn andre steder ;) Jeg har aldri blitt sjarmert på byen, rett og slett fordi jeg synes folk blir mindre og mindre sjarmerende jo mer de får i promille. Det er noe annet å drikke med mennesker jeg allerede kjenner, for da vet jeg hva som skyldes fylla og ikke.

Jeg skulle til å skrive noe lignende, men du kom meg i forkjøpet! Har nå hatt et par seriøse forhold, men ikke en av disse menn har jeg funnet på byen

Endret av Queen B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Som jeg har sagt et par ganger her inne - faktisk så har de fleste av mine venninner truffet sine menn på byen. Og de fleste av de er nå gift. Har også truffet en del gutter på byen, både de som er ute etter ons og de "ordentlige" gutta, selvom det i mine øyne ikke er så mange av sistnevnte... he he.

Jeg vet heller ikke helt hvor jeg skal finne mannen med stor M. Får vel bare fortsette å tro at han faktisk er der ute et sted. Hvis ikke kan jeg jo like gjerne gi opp.... Kjenner bare at jeg er veldig lei av å date alle froskene. Men nå er det vår, og snart kommer sommeren. Da er det bare deilig å være singel :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*

Jeg har tenkt på det samme! :)

Ganske morsomt siden "alle" sier at man ikke kan finne kjæreste på byen for der er det bare drittfolk, men de samme "alle" er jo på byen selv - så da er vi vel en stor gjeng med drittfolk hele gjengen da:D

Men jeg tenker litt at det kanskje kommer litt an på hvor man går på byen.

Setter man seg på en pub hvor det f.eks er rom for å møte folk og prate osv treffer man ofte en annen type mennesker enn om man går til det hippeste fancy utested-utestedet med disco and what not. Bare en oppfatning jeg har om at der går de som er litt mer "sleske" og ute etter å få seg noe...vet ikke om det er fler som har den oppfatningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristian82
Satt og leste en annen tråd her, og det fikk meg til å tenke på en ting.. Veldig mange sier at byen ikke er rette stedet for å se etter en kjæreste osv.. "Men hvor skal vi finne dem, da?" spør da noen.. "Via venner, på jobb, på super'n for den saks skyld" svarer kanskje andre.

Men... Disse som er på byen (meg selv inkludert) - er ikke det akkurat de samme menneskene som er vennenes venner, noens kollegaer, handler på super'n..? Om man treffer ham / henne på jobb eller på byen - hva er egentlig forskjellen? Det er jo ikke sånn at selv om man treffer en fyr (eller dame) på byen, fører det automatisk til ons, og av ons kan det aldri bli et forhold... En date som følge av et møte på byen, trenger jo ikke være noe annerledes en en date som følge av å møte en fyr gjennom felles venner..

Eller..???

Kom med synspunkter :)

Nei, er enig med deg. Eneste føler kanskje byen lett blir sånn fylleting som kanskje ender med ONS og så blir det ikke noe mer ut av det. Men såklart om man treffer en gutt eller jente, prater og utveklser nummer, for så å ta en date så funker jo det såklart like bra som om du skulle truffet en igjennom noen venner ja. Å jeg tenker i alle fall litt sånn "hvor skal man treffe folk om det ikke er på byen?". Har man si 8 gode venner som alle er i par, og en arbeidsplass med 10 ansatte hvor gjenomsnittsalderen er 20 år en selv og alle er gift, så begrenser jo mulighetene seg litt. Foreløpig har jeg i alle fall ikke helt klart å sett åpningen til å sjekke opp kassadama eller jenta ved frysedisken hehe :P Ikke lett det der, skjønner bare ikke hvorfor ikke alle som er single kunne gått rundt med et sånt singel skilt, så hadde man vist hvem som ikke var opptatt og hvem som var på leting haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på det samme! :)

Ganske morsomt siden "alle" sier at man ikke kan finne kjæreste på byen for der er det bare drittfolk, men de samme "alle" er jo på byen selv - så da er vi vel en stor gjeng med drittfolk hele gjengen da:D

Men jeg tenker litt at det kanskje kommer litt an på hvor man går på byen.

Setter man seg på en pub hvor det f.eks er rom for å møte folk og prate osv treffer man ofte en annen type mennesker enn om man går til det hippeste fancy utested-utestedet med disco and what not. Bare en oppfatning jeg har om at der går de som er litt mer "sleske" og ute etter å få seg noe...vet ikke om det er fler som har den oppfatningen?

Akkurat, vi er tydeligvis alle drittfolk siden vi er byen fra tid til annen :)

Er singel selv, og går definitivt ikke på fancy diskoteker med så høy musikk at man ikke hører hva folk sier. Er 28 år, og unngår også steder hvor det er overvekt av folk på 20 år. Jeg går heller på bar/pub, hvor det ofte er mer avslappet stemning og hvor folk heller tar seg en pils i stedet for å hive innpå masse tequila og danse til drittmusikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med så mange svar :) Og den kommentaren om at vi vel er drittfolk hele gjengen var jo bare fantastisk.. :ler:

Foreløpig har jeg i alle fall ikke helt klart å sett åpningen til å sjekke opp kassadama eller jenta ved frysedisken hehe :P
Nei, og ikke har jeg verken sjekka opp eller blitt sjekka opp av andre kunder i butikken heller.. Mistenker at det der skjer mest på film..

Det er de samme menneskene man finner på byen som på matbutikken, men det er gode sjanser for at mange av dem oppfører seg dårligere på byen enn andre steder Jeg har aldri blitt sjarmert på byen, rett og slett fordi jeg synes folk blir mindre og mindre sjarmerende jo mer de får i promille.
Men det er jo litt kjipt å kanskje date noen, og etter en stund går man kanskje på en fest sammen eller noe og DA får man se denne noe mindre sjarmerende siden..? Det kan jo skje det også.. Er jo greit å luke ut de verste med èn gang, haha...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss

Jeg er enig med dere. Kjæreste kan man møte hvor som helt, og like gjerne på byen som alle andre steder. Han jeg dater nå møtte jeg på match, men både han og jeg har vært en del på byen, og begge har hatt ons en gang i blandt, så det kunne jo like gjerne ha vært det vi møttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke han finnes der ute i det hele tatt jeg, hverken på byen, butikken, jobben eller hvor det skulle være. ferdig med det tullet der. gitt opp og fornøyd med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tror ikke han finnes der ute i det hele tatt jeg, hverken på byen, butikken, jobben eller hvor det skulle være. ferdig med det tullet der. gitt opp og fornøyd med det..

Det høres faktisk ganske greit ut. Kanskje jeg også skal leve etter den filosofien. Slipper man iallfall å bli skuffa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det høres faktisk ganske greit ut. Kanskje jeg også skal leve etter den filosofien. Slipper man iallfall å bli skuffa. :)

:tommelopp: nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Husk at den som intet våger, inten vinner også da! Bedre å bli skuffet av og til en å leve et helt trygt, forutsigbarn og kjedelig liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at den som intet våger, inten vinner også da! Bedre å bli skuffet av og til en å leve et helt trygt, forutsigbarn og kjedelig liv.

livet mitt er alt annet enn forutsigbart og kjedelig. Det går helt fint an å ha det gøy med venner, dra på byen etc etc, UTEN å se etter en potensiell hverken ONS eller kjærste :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
livet mitt er alt annet enn forutsigbart og kjedelig. Det går helt fint an å ha det gøy med venner, dra på byen etc etc, UTEN å se etter en potensiell hverken ONS eller kjærste :jepp:

Jaja, synes spenningen ligger i jakten jeg. Det å ha et "mission" for kvelden gjør det hele mer engasjerende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...