FireFairy Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Jeg har ikke peiling på bredbåndshastigheter. Nå har vi fått tilbud om å installere fibernett, og det skal være så mye bedre. Vi tenker evt på hastigheten 10/10 mbit/s. Det vi har i dag er bredbånd med hastighet 1500/400 kbit/s. Noen som kan oversette til meg så jeg skjønner hva det dreier seg om? Og anbefale hva det lønner seg å gjøre?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Hvis du har hastighet på 1500/400 Kbit/s. Vil det si 1,5/0,4 Mbit/s. Så hvis du har fått tilbud på 10/10 Mbit/s (antar at dette er altibox?) er dette mye raskere. Internettet ditt vil altså da bli 7 ganger raskere i nedlasting og hele 25 ganger raskere opplasting. 1 Mbit/s er 0,125 megabyte/s. La oss si at du skal laste opp et fotoalbum på internett på 100 bilder. 1 bilde er ca 1 mb altså 100 megabyte. Med din nåværende opplasting vil det bli 50 kB/s altså ta 1-2 timer. Med 10 Mbit/s vil det ta ca 1-2 minutt.
FireFairy Skrevet 7. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2009 Oki, tusen takk for forklaringa! Er ikke fornøyd med internetten som den er pr idag og nå har vi bestilt så vi får fibernett. Gleder meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå