Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymringsfull
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å gjøre det slutt med kjæresten.

Dette synes jeg er utrolig vanskelig for det verste jeg kan gjøre er å såre andre. Vi har ikke vært sammen så lenge, men det hadde vært 6 mnd senere denne mnd. Han sa senest til meg igår at han var forelsket i meg å at han elsket meg. Dette gjorde det ikke bedre for meg :trist:

Jeg vet jeg bare må hoppe i det, men jeg har store problemer med å si hva jeg føler med egne ord. Jeg er mye bedre til å sette ting ned på ark, men vil ikke gjøre det på denne måten. Jeg vet at hvis jeg skal slå opp med typen så kommer jeg ikke til å få forklart meg skikkelig p.g.a dette og lurer på .. Kan jeg skrive ett brev å gi ham etterpå hvor jeg har forklart meg, om jeg ikke får sagt alt jeg burde for å si det sånn...?

Har aldri slått opp fra ett seriøst forhold før.. Har bare vært i yngre tenårene å da skjedde liksom alt over nettet og meldinger. Vil ikke være barnslig å gjøre slik når jeg er 19 år. Dette er utrolig vanskeli.. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du skal ikke slå opp pr brev, e-post, MSN eller SMS. Men ansikt til ansikt. Å velge "den enkle utveien" å ikke gjøre det ansikt til ansikt vil bare såre fyren veldig mye mer.

Gjest Bekymringsfull
Skrevet
Nei, du skal ikke slå opp pr brev, e-post, MSN eller SMS. Men ansikt til ansikt. Å velge "den enkle utveien" å ikke gjøre det ansikt til ansikt vil bare såre fyren veldig mye mer.

Det er det jeg mener. Skal jeg gjøre det skal jeg gjøre det ansikt til ansikt, men går det ikke an å skrive ett rev hvor ting blir oppklart litt bedre etterpå mener jeg.. Selvfølgelig skal jeg gjøre det ansikt til ansikt. Det er bare det at.. Hvordan forteller man noen at man ikke lenger har følelser for dem? :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet
Det er det jeg mener. Skal jeg gjøre det skal jeg gjøre det ansikt til ansikt, men går det ikke an å skrive ett rev hvor ting blir oppklart litt bedre etterpå mener jeg.. Selvfølgelig skal jeg gjøre det ansikt til ansikt. Det er bare det at.. Hvordan forteller man noen at man ikke lenger har følelser for dem? :forvirret:

Du sier det akkurat slik det er. Så kommer han med spørsmålene, og uansett hvor vanskelig det er for deg å svare på de, så svarer du på de.

På denne måten kommer både du og han fortere over dette.

Han kommer vel mest sannsynlig til å trygle og be om at dere fortsetter, men da må du fremdeles være ærlig på dette punktet og fortelle han at dette er noe du har tenkt på lenge og at du ikke ser noe fremtid for dere.

Så lar du han leve sitt liv videre og du lever ditt.

Gjest Gjest_Sofia_*
Skrevet

Jeg synest du først skal slå opp ansikt til ansikt og prøve å forklare det du kan. Hvis du i etterkant føler at du ikke fikk sagt alt, eller at samtalen ikke ender på noen god måte synest jeg du kan skrive et brev eller en mail med forklaringer og noen gode ord som en sluttstrek.

Lykke til... Fortell oss gjerne hvordan det gikk !!

Skrevet
Jeg synest du først skal slå opp ansikt til ansikt og prøve å forklare det du kan. Hvis du i etterkant føler at du ikke fikk sagt alt, eller at samtalen ikke ender på noen god måte synest jeg du kan skrive et brev eller en mail med forklaringer og noen gode ord som en sluttstrek. (.....)

Helt enig.

(Jeg er motstander av å slå opp via sms, epost, facebook el. Det er feigt og usselt).

Gjest balla
Skrevet

Du kan jo faktisk skrive det ned og ha med lappen når du forteller han det. Det ser kanskje litt rart ut, men da får du ihvertfall sagt det slik du vil. Jeg har gjort det i diskusjoner som jeg skal ta opp som jeg vet at sambo har en tendens til å spore av på. lettere å holde seg til saken og huske alt da. ellers synes jeg du skal gjre som sist foreslått.

Gjest Gjest_gutt_*
Skrevet

Uff, stakkars fyr. Han vet ikke hva han har i vente. Og det er nok ikke lett for deg heller :(.

Jeg er ekspert på å bli dumpet, så jeg vet hvordan dumpingen blir lettest mulig.

Jeg synes du skal ta det ansikt til ansikt som andre her sier. Og sett av litt tid til det. Han kommer sikkert med en masse spørsmål og du bør svare så ærlig du kan slik at dere får "gjort opp" skikkelig slik han slipper sitte og lure på hva han gjorde feil de neste månedene.

Det kan være han blir sur og grinete og kanskje litt stygg mot deg den første perioden. Prøv å forstå ham litt og ikke hat ham hvis han blir sur på deg, da det er mye forskjellige rare stygge følelser som kommer fram når man blir dumpet.

Og, hvis du finner deg en ny fyr med en gang, vær så snill og hold litt avstand til eksen din. Ingenting er så sårende som å bli dumpet for så å treffe eksen sin ei uke etterpå klinende på en ny fyr.

Klart du har egentlig ingen som helst forpliktelser overfor eksen din, men prøv å tenke litt på hans situasjon også.

Gjest Bekymringsfull
Skrevet

Jeg gjorde det igår, jeg gruet meg så jeg var syk.. Jeg fikk absolutt ikke den reaksjonen jeg forventet meg. Han ble utrolig sint og knuste ting rundtom. Han ville ikke snakke med meg etterpå så moren hans sendte meg hjem.. Har fått noen mld fra ham og svart så godt som mulig på dem, så jeg tror ting kommer til å ordne seg.. Det vil nok bare ta litt tid

Gjest KateW
Skrevet

Syns det var voksent og skikkelig gjort av deg å ta det ansikt til ansikt, selv om det ble ubehagelig etterpå.

Håper dere får til en god tone på sikt, men det er ikke sikkert, jeg har ikke klart det med alle mine ekser... (Huff når hørtes det ut som jeg hadde en haug...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...