twilight01 Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 hei, har lest en del om at man ikke går ned i vekt dersom man spiser for lite, og jeg skjønner ikke dette helt...Jeg vil ned 4 kg (er 174 cm, veier 67,8 nå), ligger på mellom 400-1000 kcal daglig FØR trening (trener gj.snitt bort 400 kcal daglig); første uka gikk jeg ned 2,1 kg, men etter dette har det stått stille. Jeg skjønner ikke dette med FOR LITE mat; man hører jo stadig vekk om div kjendis som "sulter seg" om dermed raser ned i vekt. Ulogisk dette da...? Ikke det at det er et mål for meg selvfølgelig. Men om denne spiser-for-lite-teorien er et faktum, hvorfor klarer da f.eks. Victoria Beckham å spise 3 jordbær om dagen (50 kcal?!!!) og gå ned til hun er nesten usynlig???! ...Av ren nysjerrighet... :-)
Inx Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 hei, har lest en del om at man ikke går ned i vekt dersom man spiser for lite, og jeg skjønner ikke dette helt...Jeg vil ned 4 kg (er 174 cm, veier 67,8 nå), ligger på mellom 400-1000 kcal daglig FØR trening (trener gj.snitt bort 400 kcal daglig); første uka gikk jeg ned 2,1 kg, men etter dette har det stått stille. Jeg skjønner ikke dette med FOR LITE mat; man hører jo stadig vekk om div kjendis som "sulter seg" om dermed raser ned i vekt. Ulogisk dette da...? Ikke det at det er et mål for meg selvfølgelig. Men om denne spiser-for-lite-teorien er et faktum, hvorfor klarer da f.eks. Victoria Beckham å spise 3 jordbær om dagen (50 kcal?!!!) og gå ned til hun er nesten usynlig???! ...Av ren nysjerrighet... :-) Hvis du bare skal ned i vekt så kan du liksågodt bare ikke drikke vann på et par dager samt ta noen timer i badstua... forsvinner masse vekt skal du se Sannsynligvis så har du gått ned i fett og muskelmasse ettersom du spiser altfor lite til å beholde noen av delene, men kroppen holder noe mer vann enn den gjorde. Det du gjør nå er bare tull, du mister muskelmasse og fett = mindre vekt, men svakere og lettere for å legge på deg når du spiser mer normalt igjen. Forsøk heller en diett med det dobbelte av det du spiser i dag og mosjoner 2-3 timer mer i uka.
Gjest Gjest_twilight01_* Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 hm ok, ser den. Takk for svar, skal teste det ut :-) Jeg tenkte at ettersom det er de siste 4 "harde" kg, så måtte jeg ta litt radikalt i...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå