Gå til innhold

digital blodtrykksmåler

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det finnes ulike modeller og forskjellige prisklasser. Legen bruker den "gamle" med mansjett rundt armen.

En fysiot tok blodtrykket,men den stemte ikke med legen sitt.

Har selv en som stemmer godt med legen sitt, så hvor mye kan en stole på disse, og hvorfor bruker ikke legene slike?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Legen måler vel litt oftere enn en person gjør med sitt private vil jeg tro... Mulig legen sitt er av bedre kvalitet.

Blodtrykket varierer etter aktivitet, nervøsitet o.l. derfor vil du kunne måle forskjell. Mange klarer nok å slappe bedre av hjemme enn på legekontoret og får lavere blodtrykk.

Skrevet

Min erfaring er at de digitale bt-apparatene er enkle i bruk, men kan være upålitelige. Dersom man får en måling som virker unormal, bør man vente en stund, og ta en kontrollmåling. På jobben min (sykehjem) har vi stort sett digitale målere, og jeg har flere ganger fått underlige resultater på pasientene mine. Greit å kunne kontrollere med et manuelt apparat (slik som man pumper opp).

De små håndleddsmålerne til hjemmebruk har jeg liten sans for, mannen min kjøpte en slik (spør meg ikke hvorfor). I følge den er jeg i toppform ett øyeblikk og har akutt blodtrykksfall i det neste. Skulle vært ulovlig å selge sånt dritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...