Gå til innhold

hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min samboer har en bror som ikke liker meg og har gitt tydelig utrykk for dette. bla sagt at samboeren min må få opp øynene og forlate meg og at jeg ikke er den jeg utgir meg for å være.. noe som har gjort at han og sambo ikke er på talefot lengre. hva gjør man når man så skal gifte seg? har hørt fra svigermor at han er redd de ikke blir buden men er det så rart? eller skal vi be de? hva hadde dere ville gjort? føler litt at vi kanskje må be på plikt..

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Hvis jeg skulle latt være å be alle som ikke likte min tilkommende den gangen da jeg giftet meg så måtte en av mine foreldre ikke fått kommet. Det gjorde vi da ikke selvsagt - foreldere er pliktgjester.

Men kompiser som man har mistet kontakt med som kan si sånt - hvordan kan man føle seg forpliktet til å invitere dem? Hvis de blir skuffet over ikke å komme, ja hva så? Jeg synes det er rarere at de ønsker å delta i et bryllup der de ikke liker bruden.

Hva sier din samboer? Har han lyst å ha kompisen som ikke liker deg der?

Skrevet
Hvis jeg skulle latt være å be alle som ikke likte min tilkommende den gangen da jeg giftet meg så måtte en av mine foreldre ikke fått kommet. Det gjorde vi da ikke selvsagt - foreldere er pliktgjester.

Men kompiser som man har mistet kontakt med som kan si sånt - hvordan kan man føle seg forpliktet til å invitere dem? Hvis de blir skuffet over ikke å komme, ja hva så? Jeg synes det er rarere at de ønsker å delta i et bryllup der de ikke liker bruden.

Hva sier din samboer? Har han lyst å ha kompisen som ikke liker deg der?

Det var jo ikke en kompis da. Det var broren hans.... Synes kanskje at brødre er pliktgjester uansett hvor lite man liker dem.

Skrevet (endret)

Hvorfor skulle denne broren være med å feire forholdet deres, når han skulle ønske dere ikke var sammen?

Pliktgjest? Hva med plikt til å behandle folk med respekt??? Hvis han har så lyst til å bli bedt, så har han gjerne noen han må si unnskyld til først.

Endret av Jade
Skrevet

takk for svar..samboer og jeg har sagt klart i fra at så lenge de ikke kan komme med en unnskyldning trenger de ikke komme på besøk eller ta kontakt. å det har ennå ikke skjedd. det er jo derfor det blir så vanskelig nå når vi har forlovet oss og skal gifte oss..han har ennå ikke gratulert oss med forlovelsen men sier til andre i familien at de er redde de ikke blir buden i bryllupet..kan ikke si jeg har lyst å ha han der på vår store dag når jeg vet hva han synes om meg... men så er det jo broren...huff..

Skrevet
takk for svar..samboer og jeg har sagt klart i fra at så lenge de ikke kan komme med en unnskyldning trenger de ikke komme på besøk eller ta kontakt. å det har ennå ikke skjedd. det er jo derfor det blir så vanskelig nå når vi har forlovet oss og skal gifte oss..han har ennå ikke gratulert oss med forlovelsen men sier til andre i familien at de er redde de ikke blir buden i bryllupet..kan ikke si jeg har lyst å ha han der på vår store dag når jeg vet hva han synes om meg... men så er det jo broren...huff..

Bryllupet er deres store dag. Dere kan ikke be inn en bror som ødelegger stemninga med sine ekle holdninger. Hvis det er sant at du er så fæl som broren sier, så får du tenke over det, og vurdere om du skal bearbeide og trene deg til å bli et bedre menneske. Hvis du er helt ok, så bør mannen din ta en langhelgsamtale med sin bror å få satt ting på plass oppi hodet hans. Kanskje begge deler er delvis sant. Det beste er om dere kunne jobbet med saken å opparbeidet respekt for hverandre, men du ender nok opp med å ikke be broren.

Det kan tenkes at broren ikke liker deg pga sjalusi. I så fall forstår jeg ikke hvordan dere kan løse det.

Skrevet

jeg skjønner hva du mener. jeg har vel mine feil jeg også lik alle har men jeg er såppass at jeg klarer å si unnskyld for tingjeg har gjort feil ol jeg tror ikke jeg er et bedre menneske enn noen andre og jeg har til dags dato ikke lagt noen for hat. men broren til smabo har hatt hele livet igjennom aldri støttet og ønsket sambo noe vel. han blir sur om sambo kjøper seg ting han også vil ol..meget tiggipunkt er deres far da bror alltid har vært faren nær mens sambo først ble det etter vi ble i lag å svigerfar liker meg godt. tror dette er mye av grunnen til at han spre slike rykter om meg og klarer ikke akksepter at sambo og jeg elsker hverandre. synes det er kjempeslitsomt og skulle helst sett at alle var venner men det er veldig vannskelig når han sier slikt...

Skrevet

Hvis jeg hadde vært i den situasjon at noen i svigerfamilien ikke likte meg, og viste det tydelig, så hadde jeg ikke feira noe stort bryllup hjemme. Da hadde jeg tatt med forlovere og tatt bryllupet på en ambassade i utlandet.

Skrevet

det kan jeg ikke og vil jeg ikke...min familie er stor og de hadde blitt veldig skuffet om jeg giftet meg uten at de fikk være til stede. min familie er i motsetting til hass meget sosial gjeng og vi er alltid sammlet til alle høytider og bursdager. superkoselig med maaange sammlet:) vi får vel bare vente å se det an..men synes det er rart de vil bli budne når de ikke liker meg...

Skrevet
Hvis jeg hadde vært i den situasjon at noen i svigerfamilien ikke likte meg, og viste det tydelig, så hadde jeg ikke feira noe stort bryllup hjemme. Da hadde jeg tatt med forlovere og tatt bryllupet på en ambassade i utlandet.

Trenger ikke droppe alle gjestene, bare fordi en av gjestene er i mot forholdet.

Gjest Gjest
Skrevet
men synes det er rart de vil bli budne når de ikke liker meg...

Uansett om jeg likte min bror/sønn/fars partner, jeg ville ha ønsket å være til stede på hans bryllupsdag for å vise respekt uansett.

I tillegg slår det meg (etter å ha lest innleggene dine) at du omtaler ting med din familie positivt, og hans familie noe negativt. Selv om du kanskje ikke mener/oppdager dette selv, så kan det hende hans familie plukker opp dette..?

Skrevet
Uansett om jeg likte min bror/sønn/fars partner, jeg ville ha ønsket å være til stede på hans bryllupsdag for å vise respekt uansett.
Har ikke fått inntrykk at svogeren til TS ønsker å vise henne så mye respekt, at det gjør noe...
Skrevet

jeg har jo ikke noe problem til noen andre i min svigerfamilie da sånn at det er sagt! alle er skjønne og bryr seg ærlig og opprktig om hvordan vi har det mm. det er kun han broren osm ikke liker meg..men men...min familie er ikke bedre på noen måter men vi er en stor familie som liker å være sosiale så det jeg jeg skulle fram til da var at de hdde blitt veldig skuffet om de ikke ble buden. det hadde nok også resten av svigerslekta blitt. har du hatt lyst å ha en i bryllupet ditt som mente at mannen din måtte gå fra deg da? bare lurer jeg for jeg har ikke så veldig lyst men føler jeg må...

Gjest Tokidoki
Skrevet

Jeg hadde ikke invitert han. Han er en voksen mann, så det er på tide han forstår at handlingene hans får konsekvenser.

Gjest Gjest
Skrevet
har du hatt lyst å ha en i bryllupet ditt som mente at mannen din måtte gå fra deg da? bare lurer jeg for jeg har ikke så veldig lyst men føler jeg må...

Hmmm...kan jo hende broren reagerer på dette?...at han er redd for at du pusher gjennom "ditt" bryllup. Ville snakket med dem jeg, spurt om de ønsker å bli invitert eller ikke, og hvordan du og din forlovede føler det.

Skrevet

Inviter broren, så får han velge selv om han kommer eller ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...