Ionaa Skrevet 13. juli 2003 #1 Skrevet 13. juli 2003 Noen som har prøvd såkalt threading? Det er en måte å "trimme" øyenbrynene på ved hjelp av en tynn tråd, uten å nappe og så varer det mye lenger. Jeg fikke det utført på en skjønnhetssalong og var storfornøyd. Ble kjempefint, holdt veldig lenge og gjorde ikke fullt så vondt. Er det noen som kan dette og kan forklare hvordan jeg kan gjøre dette på meg selv. Salonbesøk er ren luksus for meg både i tid og penger så jeg vil gjerne lære å gjøre dette. Dessuten begynner jeg alltid å nyse så vannvittig når jeg napper brynene Om ingen har vært borti det så vil jeg anbefale det som et alternativ til napping...og jeg var i allefall veldig fornøyd
Mrs_M Skrevet 14. juli 2003 #2 Skrevet 14. juli 2003 Threading ja...ganske effektivt og BILLIG og man ganske smertefritt når du har utført det et par ganger...Jeg pleier å gjøre det selv, øyebryn, overleppe etc.. Er litt vanskelig å forklare åssen du utførerer det, men du får ta en tråd, lag en "runding" og lag noen "sikksakker" på midten, dra de sikksakkene over det området du skal fjerne hår fra..håper du skjønte noe da :o Brukes veldig mye i Asia...kanskje ikke så mye kjent her i Norge, blant nordmenn....
Gjest vampie Skrevet 14. juli 2003 #4 Skrevet 14. juli 2003 hmmm har noen bilder å linke til eller...? snapper ingenting hehe...
Gjest Lea Skrevet 14. juli 2003 #5 Skrevet 14. juli 2003 Denne metoden brukes mye i Indiske land (har jeg hørt). Har en venninne fra Iran som er flink til dette. Noe hun har lært av sin mor, som lærte det av bestemoren. Hun har prøvd å vise meg hvordan det gjøres, men jeg får det ikke til. Tråden tvinnes på en måte og holdes stramt mellom 2 fingre. Så bruker man den andre hånden til å dra i den ene endren, slik at den tvinnede delen "åpner" seg. Når man da slipper denne tråden nappes hårene ut. Umulig å forklare, men det er absolutt effektivt.
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2003 #6 Skrevet 15. juli 2003 Så det på et reiseprogram for et par år siden. Det så veldig vondt ut, da de som fikk prøvd det hylte
Gjest Lea Skrevet 15. juli 2003 #8 Skrevet 15. juli 2003 Blir ikke dette akkurat som å nappe? Jo, på en måte. Men tråden tar flere hår om gangen og det er derfor ikke så tidkrevende.
Gjest Jamila Skrevet 25. oktober 2004 #9 Skrevet 25. oktober 2004 Noen som vet om noen i Oslo som driver med threading(og gjør det bra?)
lizzy x Skrevet 25. oktober 2004 #10 Skrevet 25. oktober 2004 har sett de gjort slik på tv,det ser jo rimelig sprøtt ut,men så hadde jo dama peiling på det der så hu nappa jo som en tornado
skris Skrevet 25. oktober 2004 #11 Skrevet 25. oktober 2004 Ble nyskjerrig og fant en beskrivelse på engelsk - uten bilder - her: http://consumerbeware.com/kcbarchive/Forum...um5/000237.html Ble ikke så veldig mye klokere, men...
Laban Skrevet 29. oktober 2004 #12 Skrevet 29. oktober 2004 Jeg får det gjort her i utlandet av nettopp en indisk dame som har lært det av sin bestemor. I følge henne var hun eneste av bestemorens 12 jentebarnebarn som fikk det til, så tror ikke det er helt enkelt å lære! Det ser temmelig kompisert ut. Veldig greit for oss som har tendenser til både kinnskjegg og bart - det går veldig raskt, og så slipper man voksen (får jo både rød hun og kviser av voksing). Også går det fort, hele ansiktet inkludert øyebryn går på under fem minutter. Men jeg er også veldig nysgjerrig på om noen gjør dette i Oslo!!
Suzy Skrevet 29. oktober 2004 #13 Skrevet 29. oktober 2004 Ble nyskjerrig og fant en beskrivelse på engelsk - uten bilder - her: http://consumerbeware.com/kcbarchive/Forum...um5/000237.html Ble ikke så veldig mye klokere, men... Den forklaringa var jo grei - om det virker... *hjem for å finne sytråden*
skris Skrevet 29. oktober 2004 #14 Skrevet 29. oktober 2004 Jeg får det gjort her i utlandet av nettopp en indisk dame som har lært det av sin bestemor. Hvor lang og tykk var tråden hun brukte? Sånn ca??
Laban Skrevet 30. oktober 2004 #15 Skrevet 30. oktober 2004 Hvor lang og tykk var tråden hun brukte? Sånn ca?? Tråden var noe tykkere enn vanlig sytråd. Aner ikke hvor mye hun brukte av den, hun satt med trådsnella i den ene hånden og snurret ut av den... Halvannen meter, kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2004 #16 Skrevet 30. oktober 2004 En afrikansk venninne av meg har gjort dette, det ble kjempefint og varer lenge. Kan spørre henne hvor hun har gjort det. Vurderer det selv, må bare stålsette meg litt først
Dagensdiva Skrevet 30. oktober 2004 #17 Skrevet 30. oktober 2004 Hei! Jeg synes ikke det er vanskelig *stolt* Har altså endelig lært med dette.. Hvis du søker..har det vært flere TRÅDER om akkurat dette..har skrevet mye om det tidligere.. Jeg har ikke bart eller noesånt..men napper øyenbryn (seff!). En ting jeg vil anbefale til de som skal prøve, kjøp dere bomullshansker på apoteket..da får dere ikke vondt/tråden skjærer nemlig på fingrene. Jeg vet at det er en iransk frisær(sikkert flere) likeve ved Gunerius(i Oslo...der tar hun 100 kr for øyenbryn.. for de som lurte =)
Gjest Jamila Skrevet 1. november 2004 #18 Skrevet 1. november 2004 Jeg vet at det er en iransk frisær(sikkert flere) likeve ved Gunerius(i Oslo...der tar hun 100 kr for øyenbryn.. for de som lurte =) Takk for tips! må nok ta meg en tur dit for å prøve (selv om 100,- høres mye ut!) Har fått gjort det i utlandet, og jeg liker resultatet mye bedre enn ved voksing eller napping. Tror ikke jeg tør å gjøre det sjøl.... kanskje du må gi oss alle et kurs Dagensdiva
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå