Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har erfaring med å reise til Thailand i midten av juni?

Har lest litt om det, får inntrykk av at det vil regne mye, vanskelig å bade pga undervannsstrømmer..

Er det så ille eller kan man trygt reise dit og få en fin badeferie?

Vi vil gjerne ha langgrunne strender, shopping og litt liv. Hvor bør man reise da?

Skrevet

Hei

Jeg har vært på ferie i Thailand flere ganger i regntiden og jeg synes fremdeles at det er en god destinasjon selv hvis det regner mer enn vanlig. Du kan sjekke værstatistikk på http://www.weatherbase.com . Generelt sett sies det at det regner mer på Phuket siden enn Samui og inn i bukta mot Bangkok. Men som regel regner det ikke hele dagen - bare noen kraftige skyll når det først kommer. Og det har jeg hatt nå også i Bangkok og Kuala Lumpur selv om dette skal være måneden før regntiden begynner. Jeg har lagt ut noen reisebrev på hjemmesiden min og kanskje du kan finne noe nyttig info der.

Skrevet

Vi reiser alltid i juni til Thailand. Lavsesong betyr at du kan velge og vrake hvor du vil bo og oppholde deg. Lite turister og billig.

Det er bedre vær på Koh Samui. Har aldri vært i Phuket område, skal prøve det i juni i år. Har også hørt om understrømme på den siden av Thailand.

Vi var på Koh Chang for to år siden i juni og der var det mer regn enn Samui for å si det sånn. Få utflukter også.

Jeg liker skikkelig uvær egentlig. Så torden og regn er bare koselig. Sitte på balkongen/terrassen og nyte en iskald Singha når torden og lyn er rundt deg. Litt av sjarmen i tropene det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...