Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har et spill jeg har lyst til å ta med meg på ferie, men jeg vil ikke ta med originalcd'en (redd for å miste eller ripe opp). Men jeg får ikke til å ta kopi av spillet. Jeg har kopiert hele greien inn på harddisken, og så brent alle filene over på en ny cd. Men når jeg prøver å starte spillet med denne cd'en, får jeg bare opp melding om at jeg må sette i cd'en. Hva gjør jeg galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg heller ville kopiert den direkte. Altså plassere en ny DVD-plate i brenneren og den originale i DVD-ROM'en. Så kopier. Da er det større sjanse for at du får kopiert den slik den skal være.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tror jeg heller ville kopiert den direkte. Altså plassere en ny DVD-plate i brenneren og den originale i DVD-ROM'en. Så kopier. Da er det større sjanse for at du får kopiert den slik den skal være.

Jeg har bare én cd-luke. Brenner og leser i ett. Så det går nok ikke.

Skrevet

De fleste brenneprogrammer har mulighet for å lagre plater i et format som er mulig å brenne igjen, et såkalt image. Ofte er dette filer som ender på .iso

Hvis du først lager et image, så kan du brenne det igjen, og den brente plata skal bli en blåkopi av den originale. Framgangsmåte varierer litt mellom brenneprogrammer.

Merk at det ikke er sikkert at den brente plata fungerer slik den skal, det er ofte kopibeskyttelser på spill. Test det før du drar.

Det er også mulig å fikse det slik at man ikke trenger å bruke cd/dvd for å spille, men der skal man være litt forsiktig med hva man bruker.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker AVG ettellerannet, så jeg kan se om jeg finner noe i hjelpefilen der. Takk for tips :)

Skrevet (endret)

Det ZZyzx sa... :)

Endret av Kamikatze
Skrevet

Hvis du velger i programmet (hvis det går an), at du skal kopiere en CD/DVD, så tror jeg at programmet vil guide deg igjennom hele prosessen, uten at du trenger å vite så mye. (Kommer an på hvor bra programmet er)

Da vil den antakeligvis be deg putte i originalCD, så kopierer den den til CD-image, så vil den be deg putte i tom CD, så brenner den CDen og (sikkert) sletter CD-imaget igjen.

Skrevet

Jeg får det fremdeles ikke til, jeg :/

Jeg bruker AVS Disk Creator. Når jeg velger å lage et iso-bilde, og får beskjed om å legge til filer, får jeg ikke velge noe som helst fra cd'en. Det er kun C-disken jeg får velge filer fra. Så da måtte jeg kopiere alt over på harddisken og legge det derfra inn for at det skulle bli et iso-bilde. Og når jeg prøvde å brenne iso-bildet til en cd (som bilde og ikke som fil), får jeg samme problemet. Når jeg starter spillet, får jeg beskjed om å sette i cd'en.

Grem...

I AVS sin hjelpefil står det ikke noe om hva man skal gjøre når filene man vil lage bildet om er på en cd. Det står igrunnen fint lite om disse iso-bildene..

Noen som har prøvd dette programmet og vet hvordan man skal gjøre det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...