Gjest Løve66 Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Jeg har dette ADSL-modemet fra Ventelo (Inteno x5821-b) og denne ruteren (Jensen AL2954). Greia er at modemet muligens er i ferd med å ta kvelden (kanskje!), det har vært ustabilt noen dager - til tider dødt (ingen lamper lyser), men akkurat nå funker det. Jeg får neppe Ventelo til å sende meg nytt før det er HELT dødt og uansett ville jeg ikke rukket å få det før påske. Spørsmålet er; kan jeg benytte andre modemer og koble til ruteren og fortsatt komme på nett eller må jeg bruke det Ventelo har levert siden jeg har bredbånd fra dem?? (mener oppkoblingen ligger i selve modemet) Frykter en internettfri påske her så tenkte jeg skulle være føre var og skaffe meg et reservemodem før butikkene stenger......
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Du kan bruke et hvilket som helst annet ADSL/ADSL2/ADSL2+-modem, så lenge det støtter Annex B (og det gjør vel alle ADSL-modem og -routere som selges i Norge). I noen tilfeller klarer ikke automatikken i modemet/routeren å finne ut av innstillingene til linjen, og da må man sette det opp manuelt. Det går altså alltid an å få det til å fungere, men man må kanskje vite hva slags linjeinnstillinger leverandøren bruker.
Gjest Løve66 Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Ringte Ventelo - de sender meg nytt modem i dag så da er påsken sikret!
Kamikatze Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 (endret) Ventelo sendte for noen måneder siden ut nye strømadaptere til kunder som har dette modemet, med melding om at det gamle måtte skiftes hurtigst for å unngå funksjonssvikt. Ring kundeservice. Edit: Så endte det godt! fade music Endret 6. april 2009 av Kamikatze
Gjest Løve66 Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 Ventelo sendte for noen måneder siden ut nye strømadaptere til kunder som har dette modemet, med melding om at det gamle måtte skiftes hurtigst for å unngå funksjonssvikt. Ring kundeservice. Edit: Så endte det godt! fade music De sendte ikke til meg...... Men kanskje det er det som er problemet da? Kan virke som det rett og slett var dårlig kontakt, men nå sender de jo nytt både modem og adapter så da skal jeg vel klare meg gjennom påsken (kjente liksom absistensene komme snikende her da lampene var sorte..... :-/ ). Og siden jeg har klaget på samme type modem en gang tidligere har jeg også et annet vraket eksemplar her, men strømadapteren til dette er kanskje i orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå