Gjest vhgøsf Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 klør litt i hodebunnen etter hårfarging, og selvfølgelig er jeg kjempenervøs....:/ klør ikke mye, men merker jeg blir helt stressa av å tenke på allergiske reaksjoner. naturlig har jeg helt kommunegrått hår(tror jeg da....eeeeh....), noe som selvsagt ser ganske kjedelig ut på meg da jeg passer best bruntoner, men jeg lurte på om jeg skulle la være med å farge/tone håret en periode for å se om jeg kan kutte det helt ut. jeg har skjønt at det ikke utgjør noen stor forskjell hvorvidt man gjør det selv/hos frisør da fargen kommer i kontakt med hodebunnen uansett gjennom hårstrået. kløingen er jo ikke ille(ble jo selvfølgelig merkbart når jeg klødde hardt..), og ikke over hele hodebunnen - men fy søren så nervøs jeg merka jeg ble nå....... er det noe annet man kan gjøre for å få litt friskt hår selv om man dropper hårfargen?......
issie Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Det finnes forskjellige shampoer i alle prisklasser som kan gi litt dypere farge og skinn til haaret- det kan jo vaere ett bra alternativ for deg siden de er milde:) Frisoer shampo er kanskje det beste, men vet at John Frieda (og evt, sunsilk) ogsaa har 'farge shampoer'.
KatieH Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 det er jo en hårfarge fra et merke jeg ikke husker akkurat nå, loreal eller lignende, der fargen kun sitter i 10 min..? de har et veldig fint fargeutvalg, og kan fås kjøpt på h&m osv.
Gjest ts Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 det er jo en hårfarge fra et merke jeg ikke husker akkurat nå, loreal eller lignende, der fargen kun sitter i 10 min..? de har et veldig fint fargeutvalg, og kan fås kjøpt på h&m osv. virketiden har jo ingenting å si ifht kjemikalier, så det hjelper nok ikke...... ble så superstressa(og det hjalp jo ikke å lese forbrukerrådets historie om kvinnen som fikk etset hull i hodebunnen etter noen dager..:/ ) at jeg bestemte meg for å teste ut min naturlige hårfarge - og det fortsatt finnes da:=) blir vel ikke veldig stas å gå tilbake til platt mellomblond/kommunegrå eller hva når jeg føler meg tusen ganger bedre med gyllenbrun..... hadde også byttet til toning istedetfor farging, men kjemikaliene skal visstnok være de samme uansett. har også lest om plantebasert farge, men naturli betyr jo ikke nødvendigvis mindre rekasjoner da. det har heldigvis gått bra til nå, men jeg har iallefall bestemt meg for å go natural. gleder meg til evigvarende ettervekst....!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå