Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg skal på en liten høstferie i siste halvdel av oktober, men vi er litt usikre på hvor ferden skal gå. Etter en gjennomgang av priser og budsjett har vi funnet ut at det står mellom Barcelona, Athen, Tallin, Vilnius og Berlin. Han har vært i både Barcelona og Athen før og likte begge veldig godt, jeg har vært i Berlin og elsket det, mens ingen av oss har vært i de to siste byene. Han synes jeg skal bestemme (typisk altfor snill mann ;) ) og jeg har kronisk beslutningsvegring :gjeiper:

Har lest endel om samtlige byer og alt frister egentlig like mye. Men dette er en liten "ekstratur", så vi kommer ikke til å ha all verdens til lommepenger med oss. God valuta for pengene er dermed et stikkord. Jeg kunne også godt tenkt meg litt ok vær, gjerne hakket varmere enn her hjemme.

Aktiviteter blir sightseeing i hovedsak, og vi kunne godt tenkt oss å rekke en fotballkamp om mulig.

Noen innspill? Har lest meg blå på alle mulige reiseguider på nett, men de er jo alle kjempepositive uansett, gjør det ikke noe særlig lettere å ta en avgjørelse ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Både Tallinn og Vilnius er flotte byer. Jeg ville valgt Tallinn, veldig koselig atmosfære.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde også tenkt å anbefale Tallinn, men vet ikke om det er veldig mye varmere der...

Gjest Gjest
Skrevet

Talinn er ikke stedet om dere ønsker dere varmere vær enn i Norge. Når man tar det økonomiske inn bildet så er vel er kanskje Kroatia eller Tjekkia alternativ.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært i alle byene du nevner med unntak av Vilnius.

Skulle jeg valgt hadde det blitt Barcelona eller Berlin. Hvis dere reiser litt på budsjett så hadde jeg valgt Berlin, rett og slett fordi det er en by med litt lavere prisnivå. Begge byene er jo flotte byer å feriere i, så sånn sett ikke noe problem.

Evt. hva med Praha? Det er også en ypperlig budsjett-by!

Skrevet

Tusen takk for tips alle sammen :)

Vi heller mer og mer mot Barcelona, så tips derfra hadde vært toppers :)

Praha skal vi til i sommer, hadde absolutt valgt det dersom ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...