Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg ha øredobber i håndbagasjen min når jeg skal fly? Har ingen bagasje jeg skal sjekke inn.

Er sånne med stift ala disse.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hahaha ja så klart kan du ta de med. Hadde lypsyl og alt mulig jeg uten at det ble noe greier av det. Og da dro vi til England altså.

Skrevet

Eh?

Lypsyl er ikke så veldig spiss da...

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet

Det går helt fint. Jeg flyr hver uke, og bruker alltid øredobber.

Det er bestemte regler for hva du ikke kan ha med. Les mer på avinor sine sider. Jeg reiser blant annet med en liten neglesaks - det er lov. Det er lengden på bladet som avgjør.

Innlegget over var lite seriøst. Selvfølgelig kan man ha leppestift/lipsyl og liknende løst i veska - det er jo ikke flytende eller truende på noen annen måte. Og det har heller ingenting å si om man flyr innenlands, "bare til england" eller til USA. Reglene er de samme.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er bestemte regler for hva du ikke kan ha med. Les mer på avinor sine sider. Jeg reiser blant annet med en liten neglesaks - det er lov. Det er lengden på bladet som avgjør.

Innlegget over var lite seriøst. Selvfølgelig kan man ha leppestift/lipsyl og liknende løst i veska - det er jo ikke flytende eller truende på noen annen måte. Og det har heller ingenting å si om man flyr innenlands, "bare til england" eller til USA. Reglene er de samme.

Mange steder blir lypsyl regner som flytende, jo. Kremet konsistens regnes også som flytende.

Skrevet

Kan jeg ha øredobber i håndbagasjen min når jeg skal fly? Har ingen bagasje jeg skal sjekke inn.

Mange steder blir lypsyl regner som flytende, jo. Kremet konsistens regnes også som flytende.
Ja, både lypsyl og leppestift skal ligge i den lille plastposen.

Mulig reglene har blitt løsere etterhvert?

Men jeg har ikke spesielt lyst til å kaste/legge igjen flere par øredobber (jeg skal i bryllup). Greit med de billige, men ikke de i gull.

Skrevet

Det går HELT fint med øredobber! De fleste (?) damer har jo på seg øredobber hver dag, ingen som må ta dem av i sikkerhetskontrollen. Samme om de ligger i toalettmappa.

Jeg har til og med reist flere ganger, både innenlands og utenlands, med alt jeg eier av strikkepinner og store stoppenåler i håndbagasjen. Det går også fint :)

Skrevet

Jeg har reist til USA flere ganger med oeredobber i haandbagasjen. Ikke noe problem :)

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet

Mulig at enkelte personer i sikkerhetskontrollen i begynnelsen da de nye reglene kom kunne ha reagert på dette. Som sagt er jeg oppe i et fly i snitt to-fire ganger i uka, alltid med leppestift i veska. Og jeg har aldri blitt bedt om å legge denne i plastposen. Selv ut av USA bryr de seg ikke om leppestiften min.

Grensen går på lipgloss og gelè. Lipsyl og leppestift har fast konsistens, og rammes således ikke av reglene.

Gjest KateW
Skrevet

Svært så bastante da! Jeg har blitt fratatt lebestift og lebepomade. Også nylig har jeg blitt bedt om å legge dette i posen. Mitt tips er å legge alt som kan tolkes som flytende i posen.

Men TS, jeg har alltid smykkene mine i håndbagasjen.

Gjest Gjest
Skrevet
Mulig at enkelte personer i sikkerhetskontrollen i begynnelsen da de nye reglene kom kunne ha reagert på dette. Som sagt er jeg oppe i et fly i snitt to-fire ganger i uka, alltid med leppestift i veska. Og jeg har aldri blitt bedt om å legge denne i plastposen. Selv ut av USA bryr de seg ikke om leppestiften min.

Grensen går på lipgloss og gelè. Lipsyl og leppestift har fast konsistens, og rammes således ikke av reglene.

Og jeg har andre erfaringer enn deg ;) Jeg har fått beskjed om å putte lypsyl i posen. Senest for en måned siden.

Reglene er såpass vage at de blir tolket forskjellig fra vakt til vakt. Det som går greit en dag går gjerne ikke greit dagen etter på akkurat samme flyplass, fordi det er en annen person man må forholde seg til.

Gjest KateW
Skrevet

Nettopp, og jeg tar ikke sjansen på å krangle med en sikkerhetsvakt når jeg har et fly og rekke og si at jeg ikke har tenkt å bombe noen med lebestiften min. Da er det like greit å bare legge den i posen med en gang...

Gjest Gjest
Skrevet

Leppeprodukter skal være i pose. Grunnen til at dere ikke har blitt ordret om å legge dette i pose er at kontrollørene ser hvor liten denne gjenstanden er og ønsker ikke å bruke tid på at den reisende skal pakke opp alt for å legge produktet i den plastposen.

Gjest Gjest
Skrevet
Leppeprodukter skal være i pose. Grunnen til at dere ikke har blitt ordret om å legge dette i pose er at kontrollørene ser hvor liten denne gjenstanden er og ønsker ikke å bruke tid på at den reisende skal pakke opp alt for å legge produktet i den plastposen.

Link/kilde?

Alt jeg finner på Gardermoen og Avinor sine sider er at grensen går ved flytende produkter - lipgloss er begge steder nevnt spesielt, men leppestift er ikke er nevnt.

Jeg flyr alltid med rosebud+leppestift+lipsyl, og har aldri blitt bedt om å putte dette i plastikkposen.

Gjest Alenereisende
Skrevet
Nettopp, og jeg tar ikke sjansen på å krangle med en sikkerhetsvakt når jeg har et fly og rekke og si at jeg ikke har tenkt å bombe noen med lebestiften min. Da er det like greit å bare legge den i posen med en gang...

Haha...ja, det er tragikomisk hvordan alle vi som ikke er terrorister må lide for muslimene som sto for 11. september. Allah og herregud.

Vi kvinner må kjøpe ny make up og neglesakser hvor enn vi reiser, og vi kan ikke freshe oss opp på langreiser, det krever for mye tid og planlegging å dandere alt stashet i disse små, blanke merkelige klipsposene.

I kontrollen må vi ta av oss høyhelte sko/støvletter, og belter og annet. Jeg blir stresset av alt det bråket.

Tør ikke tenke på hvordan jeg skulle ha klart å ha med en baby!

Skrevet
Haha...ja, det er tragikomisk hvordan alle vi som ikke er terrorister må lide for muslimene som sto for 11. september. Allah og herregud.

Vi kvinner må kjøpe ny make up og neglesakser hvor enn vi reiser, og vi kan ikke freshe oss opp på langreiser, det krever for mye tid og planlegging å dandere alt stashet i disse små, blanke merkelige klipsposene.

I kontrollen må vi ta av oss høyhelte sko/støvletter, og belter og annet. Jeg blir stresset av alt det bråket.

Tør ikke tenke på hvordan jeg skulle ha klart å ha med en baby!

Hm. Rart. Jeg har aldri hatt noen problemer med aa legge make-upen jeg trenger paa reisen den lille plastposen. Kan ikke si det krever noe planlegging. Ikke tar det tid aa ta av seg et par sko heller.

Tror du heller trenger en litt mer positiv holdning. De har ikke disse reglene fordi de synes det er goey aa plage deg.

• Liker 1
Skrevet

Det gikk fint med ørepynten! ;)

Og hjem igjen glemte jeg å putte 2 lypsyler i plastposen, men det gikk fint.

Det går faktisk an å lage bomber i lypsyler...

Ang. sikkerhetsreglene, så er de mindre strengere nå enn tiden rette etter at reglene ble innført.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...