Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er den viktigste årsaken til alle skilsmissene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Kort og godt penger og sex.

Skrevet

Ja, det er fort gjort å bomme på silen...

Skrevet

Og dette med at samfunnet er mer og mer en ego-trip. Du finner nok noen forklaringer om du leser denne tråden f.eks:

"Økende egoisme i samfunnet."

=)

Skrevet

-Penger, sex og alkohol.........

Man må være stort sett enige om hva penger skal brukes til- hvis den ene er et ødeland og den andre på kanten av å være gjerrig, så er det jo nødt til å skjære seg.......for ikke å snakke om hvis den ene parten er såkalt "bemidlet" og den andre kommer rett fra et konkurs-bo(satt på spissen).-De færreste har vel helt lik økonomi/økonomisk sans.

Når det gjelder sex, bør begge ha omtrent samme behov. Litt bølgedaler må man imidlertid godta.-Noen tror visst at det betyr grønt lys for utroskap.

Å ha samme alkohol-vaner er heller ikke dumt,-kan fort bli gnisninger hvis den ene ikke drikker og den andre høljer nedpå.- Noen kaller det alkis-fakter hvis man liker å ta seg ett glass rødvin en tirsdag også,selv om man står over helgefylla.........

Det er i det hele tatt SÅ utrolig mye som skal "stemme" at jeg skjønner godt at det blir "alle disse skilsmissene",jeg.

Listen blir lang - har med vilje utelatt temaet:"barn og familie"........ der er det duket for frustrasjoner i massevis.

Gjest Anonymous
Skrevet

det norske folket er rett og slett billig, klarer ikke å holde sine løfter en gang. er ikke stolt over å være norsk jeg nei. billige horeland

Skrevet
det norske folket er rett og slett billig' date=' klarer ikke å holde sine løfter en gang. er ikke stolt over å være norsk jeg nei. billige horeland[/quote']

Så flytt da for pokker!!!

Skrevet

Jeg tror ikke vi er så monogame som vi liker å tro.

I steinalderen fungerte klanen som et kollektiv der alle hadde ansvar for barna og fellesskapet.

Nå danner vi par - i god sosialpolitisk ånd - med en hensikt å gi barna de beste oppvekstvilkår. Følelser kommer med i bildet - hormoner svinger - .

Så spørs det hvordan det i lengden går å leve med det mennesket man dannet partnerskap med i forelskens rus - . Det må man jo prøve ut.

Noen forhold varer hele livet - andre går dukken etter to eller ti eller femten år.

Uansett - tror jeg ikke man har tapt - om vi tar med oss det positive, og ikke fokuserer så mye på at vi har "bygget livet på feil premisser."

Det som var riktig i fortid - behøver nødvendigvis ikke være riktig i dag.

Skrevet

Det var ganske så godt sagt, Vega.

Maiken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...