Gå til innhold

Spesiell gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan man ønske seg av besteforeldre som gjerne skal gi en ting?

Problemet vårt er at vi har arvet krystall ol. fra mine besteforeldre som ikke lever lenger og jeg var eneste barnebarn, så det ble til at jeg fikk det meste.

Hva ønsker man seg da, som ikke tar altfor stor plass, ikke stues bort og som ikke er noen bruksting, slik som kamera ol...

Noe gode forslag der ute?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vet ikke hvor mye det skal koste, men hva med et maleri som dere selv velger? Eller et trykk? Eller en skulptur?

Koselig det med en ting til minne om dem.

Skrevet
Vet ikke hvor mye det skal koste, men hva med et maleri som dere selv velger? Eller et trykk? Eller en skulptur?

Koselig det med en ting til minne om dem.

Pris er vel noen tusen lapper kanskje, men et maleri skal vi ønske oss av et av foreldreparene og tror det holder med et stort maleri i stua i tillegg til det vi allerede har;)

Gjest Gjest
Skrevet

Et maleri må ikke være stort skjønner du.

Er ikke størrelsen som avgjør verdien på et maleri heller.

Og det går til og med an å henge maleri andre steder enn i stua også.

Men du fikk nå to andre tips også, men lykke til videre.

Skrevet

Jo da, jeg vet jo det. Og vi har flere rom i huset, men vi er ikke så veldig kunst mennesker om man kan si det slik ;)

Andre forslag enn kunst?

Gjest Gjest
Skrevet
Jo da, jeg vet jo det. Og vi har flere rom i huset, men vi er ikke så veldig kunst mennesker om man kan si det slik ;)Andre forslag enn kunst?

Men da må jeg virkelig spørre deg om hva som er kunst. :ler:

Kunst finnes i alle varianter.

Skrevet
Men da må jeg virkelig spørre deg om hva som er kunst. :ler:

Kunst finnes i alle varianter.

Ja, ja :flau: , kunst er et vidt begrep :ler:

Skrevet

Vi fikk et nydelig veggur av foreldrene hans da vi giftet oss. Passet vår stil perfekt, og nå tenker vi på dem når vi se på klokka :)

Gjest Papirkurven
Skrevet

Jeg er heldig som har besteforeldre som lager ting. Hadde tenkt å ønske meg en stol til å ha sokker i til bryllupet, men fikk den til jul, fordi bestefar ikke vet hvor lenge han kan snekre:)

Jeg kan komme på: bestikk, servise eller blomstervase ( høres teit ut, men det er sånne ting jeg setter pris på)

eller hva med penger til en tur/opplevelse dere kan huske resten av livet?

Skrevet
Jeg er heldig som har besteforeldre som lager ting. Hadde tenkt å ønske meg en stol til å ha sokker i til bryllupet, men fikk den til jul, fordi bestefar ikke vet hvor lenge han kan snekre:)

Jeg kan komme på: bestikk, servise eller blomstervase ( høres teit ut, men det er sånne ting jeg setter pris på)

eller hva med penger til en tur/opplevelse dere kan huske resten av livet?

Jo, men de vil helst gi oss noe "håndfast" som vi har resten av livet. Man har jo minner også, men jeg forstår hva de mener med det :)

Bare så vanskelig å komme på noe ;) Tenkte på en slik kiste som var malt på som vi kan ha sengetøy, duker ol. i, men min kommende mann mener vi ikke har plass. (En slik tar jo litt plass da :)

Å ikke så lenge igjen til bryllupet heller ;)

Gjest Papirkurven
Skrevet
Jo, men de vil helst gi oss noe "håndfast" som vi har resten av livet. Man har jo minner også, men jeg forstår hva de mener med det :)

Bare så vanskelig å komme på noe ;) Tenkte på en slik kiste som var malt på som vi kan ha sengetøy, duker ol. i, men min kommende mann mener vi ikke har plass. (En slik tar jo litt plass da :)

Å ikke så lenge igjen til bryllupet heller ;)

Ja, jeg skjønner hva du mener :) men skjønner også at det er vanskelig

Jeg har kjempelyst på en sånn kiste! tipstips: hvis den har flatt lokk, kan du bruke den som bord!

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Hva kan man ønske seg av besteforeldre som gjerne skal gi en ting?

Du ber om forskudd på arven, penger. Ingen lave beløp :jepp:

Skrevet

Det ville aldri jeg gjort. Da forutsetter en også at en skal arve noe. Det er langt i fra sikkert. ;) Dessuten er det ikke sikkert det er så mye igjen etter pliktarven er delt ut til besteforeldrenes egne barn.

Skrevet (endret)

Nei, vet du hva. Det gjør man bare ikke :nei:

Endret av Mai brud
Skrevet

Hva med et møbel? En sjeselong eller god stol? Røros tweed ullteppe og en ny lampe til spisebordet?

Skrevet
Hva med et møbel? En sjeselong eller god stol? Røros tweed ullteppe og en ny lampe til spisebordet?

Jo, gode forslag det, men møblene ble byttet ut med ny bolig for et år siden og Røros teppe har vi ønsket oss av noen andre ;)

Er bare helt utrolig vanskelig dette her...

Skrevet
Jo, gode forslag det, men møblene ble byttet ut med ny bolig for et år siden og Røros teppe har vi ønsket oss av noen andre ;)

Er bare helt utrolig vanskelig dette her...

Nå synes jeg dere virker som noen UTROLIG vanskelige folk å kjøpe gave til.. "Dette har vi, dette ønsker vi oss av noen andre" osv... Kan dere bare si hva dere vil ha også får dere det? Hva med kjøkkenmaskin? Kaffemaskin? Gode kniver?

Skrevet
Nå synes jeg dere virker som noen UTROLIG vanskelige folk å kjøpe gave til.. "Dette har vi, dette ønsker vi oss av noen andre" osv... Kan dere bare si hva dere vil ha også får dere det? Hva med kjøkkenmaskin? Kaffemaskin? Gode kniver?

Ja, ja... Men det er jo sånn det blir når man har bodd i hver sin leilighet før man traff hverandre og har vært sammen i MANGE år før man gifter seg.

Er ikke det at man skal være vanskelig, men er jo ikke vits i å ønske seg noe bare for å gjøre det heller... Vil jo ikke stue vekk brylluosgavene heller da...

Nok om det, hvis du mener vi er vanskelige, så okei. Det var bare et spørsmål om det var noen som hadde noen spesielle forslag som man ikke kommer på selv med en gang...

Skrevet

Skjønner hva du mener... Har litt av det samme problemet selv.

Ikke såå lett å komme på ønsker når man er voksen, har bodde lenge både for seg selv og sammen. Man skaffer seg jo de tingene man trenger etterhvert...

Vi har tenkt på at vi kunne brukt en del av de pengene vi får i gave til å kjøpe ei skikkelig seng. Det er kanskje ikke så godt forslag til deg ettersom det kanskje ikke er snakk om så mange tusen...

Vi har litt vanskeligheter med å finne ut hva vi skal ønske oss fra foreldrene våre...

Det er jo som du sier, man ønsker at det skal være noe som varer og noe som man husker senere at det var fra de... Ikke lett!

Liker man sølvtøy kan man jo ønske seg det...

Eller et fint middagsservise, om man ikke har det...

Evt. et skikkelig hverdagsservise, for min del synes jeg kanskje det er litt nødvendig... Har man et rimelig et kan man lettere bytte det ut når man er lei av det. Så, da var jo ikke det så godt forslag heller kanskje...

Kanskje de har noe som du kunne "arvet", artig med noe som virkelig har minner ved seg fra besteforeldre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...