Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Kjæresten min er helt ekstremt pen - en gresk gud. Det har aldri skortet på tilbud fra vakre jenter, men likevel valgte han meg, lita, lubben og med et ikke spesielt pent ansikt. Jeg har aldri kunnet fatte og begripe dette! Hadde et godt øye til ham lenge før vi ble sammen, men gjorde aldri noe med det før han snakket til meg på en fest. Vi ble sammen like etterpå, og har nå vært det i litt over tre år. Vi har hatt det kjempefint sammen, men usikkerheten spiser meg opp innvendig. Tenk om han plutselig en dag innser at han har kasta bort tre år av livet sitt på ei støgg burugle, når han har muligheten til å få hvilken smekker gaselle han vil? Han har aldri gitt uttrykk for dette, men tenk hvis Jeg er så lei av å gå dag ut og dag inn og bekymre meg, forhåpentligvis uten grunn. Vil så gjerne være mer sikker på meg selv, men det er så vanskelig. Er det noen andre i samme situasjon her?
Gjest Wacmoc Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Kjæresten min er helt ekstremt pen - en gresk gud. Det har aldri skortet på tilbud fra vakre jenter, men likevel valgte han meg, lita, lubben og med et ikke spesielt pent ansikt. Jeg har aldri kunnet fatte og begripe dette! Hadde et godt øye til ham lenge før vi ble sammen, men gjorde aldri noe med det før han snakket til meg på en fest. Vi ble sammen like etterpå, og har nå vært det i litt over tre år. Vi har hatt det kjempefint sammen, men usikkerheten spiser meg opp innvendig. Tenk om han plutselig en dag innser at han har kasta bort tre år av livet sitt på ei støgg burugle, når han har muligheten til å få hvilken smekker gaselle han vil? Han har aldri gitt uttrykk for dette, men tenk hvis Jeg er så lei av å gå dag ut og dag inn og bekymre meg, forhåpentligvis uten grunn. Vil så gjerne være mer sikker på meg selv, men det er så vanskelig. Er det noen andre i samme situasjon her? Noen gang slått deg at du kanskje ikke er så stygg som du tror? Og du har personelighet også, noe som går mye mer, og holder mye lenger enn utseendet!
Gjest singel lesbe Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Words make people. Si fine ting om deg selv, så skal du se at du også ser din egen skjønnhet. Jeg gikk rundt i mange år og syntes jeg var tykk. Ser tilbake på bildene i dag, og fatter ikke at jeg kunne tenke tanken engang. Jeg var veltrent. Tenk positivt Prøv å gi en klem til deg selv før du sovner i natt
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Jeg føler litt det samme, men samtidig har jeg gode dager. Jeg får jo høre at jeg er vakker, pen og alt det er. Det er bare om å gjøre og finne en måte å ta det til seg. Kanskje mest av alt, tro på det og tro på seg selv. Prøv å si til deg selv, han er sammen med DEG, han velger DEG hver dag, for det er det han gjør. Han har et valg. Han må ikke være i et forhold med deg, men han er jo det. Prøv å gi deg selv litt pusterom. Man er sin egen kritiker. Hvorfor kan man ikke være sin egen fan nr 1?
Lillerose Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Han er sammen med deg fordi han syns du er pen, sexy, smart og har en fantastisk personlighet. Men dette ser du ikke selv. Si positive ting til deg selv. Gjør det til en rutine hver morgen foran speilet.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Vil nok si at det du forteller er nok hva fleste foreldre nesten bare "må", ikke sikkert dere MÅ planlegge det, men dere må jo på et eller annet vis får bort ungene. Siden den ene er så stor at han kan plutselig komme inn mens ..... skjer. Har ikke barn selv . men håper på at det blir en dag ikke så langt framover Greske guder er stygge. Men din mann er sikkert ikke det.
Nienna Skrevet 5. april 2009 #7 Skrevet 5. april 2009 Du må snu tankesettet litt. Ikke vær redd for å miste det du har, vær skamstolt over det du har. Jeg har samme problemet, delvis. Jeg er en burugle, og han ser ut som en gud. Til å begynne med plaget det meg, jeg gikk på gaten med hånden min i hans, og var overbevist om at alle tenkte "hva faen gjør han med hun der burugla?". På ett eller annet punkt sluttet jeg å tenke slik, og begynte å tenke mer i retning av at alle lurte på hva det var som var superspesielt med meg, som klarte å få fatt i den guden der. Selv jeg innså jo at det måtte være noe spesielt med meg, jeg er bare enda ikke helt sikker på hva det er.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #8 Skrevet 5. april 2009 Du ser ikke det han ser. Kanskje du kan låne øynene hans, så forstår du hva han mener? Alle mennesker er vakre. Alle.
Silmarill Skrevet 5. april 2009 #9 Skrevet 5. april 2009 I hans øyne er du den vakreste, både utvendig og innvendig Uansett skal du huske på at en som er billedskjønn er ikke nødvendigvis så skjønn innvendig...... og det hjelper ikke å være nydelig utenpå dersom du er "stygg" innvendig - da har du egentlig ingenting!
Gjest TS Skrevet 5. april 2009 #10 Skrevet 5. april 2009 Åh, tusen takk for at dere gadd svare! Ble skikkelig rørt, takk for alle gode ord. En e- til hver og en av dere Også godt å høre at jeg ikke er alene om sånne tanker, og oppmuntrende å høre at du kom over dem, Nienna! Innser jo at det er jeg som må skjerpe meg i stuasjonen her. Det tærer veldig, særlig på meg, har ikke fortalt ham om disse tankene mine. Åh, jeg er så takknemlig for at jeg får være med ham, han er verdens skjønneste, snilleste og mest interessante menneske! Det er sånn jeg ønsker å tenke fra nå av.
ydmyk Skrevet 6. april 2009 #11 Skrevet 6. april 2009 Min mann er også pen. Selv har jeg nok er ok ansikt, men alt for mange kg ja. I begynnelsen synes jeg det var en ulempe at han var pen. Men det ytre er jo kun et skall. Jeg tror mange mennesker velger pene folk- hvis de kan- til forhold tidlig i livet, men når vi velger en livspartner er det mange andre egenskaper som er viktigere enn utseende. Og vår selvtillit og syn på oss selv er ikke objektivt. Ei heller slik vi ser vår partner. Jeg tror det er mye større sjanse for at forholdet deres ikke varer pga. din dårlige selvtillit enn pga. ditt utseende. Ja, du er sikkert heldig som har en pen mann og han er heldig som har deg!
Ethereal Skrevet 6. april 2009 #12 Skrevet 6. april 2009 Når dere har vært sammen i 3 år kan jeg garantere deg at hvis han slår opp, så er det av andre grunner enn at du er en "stygg burugle". Han ser nok på deg som en gresk gudinne, akkurat som du ser på han som en gresk gud
Gjest KateW Skrevet 6. april 2009 #13 Skrevet 6. april 2009 Jeg har vært i motsatt situasjon. Jeg var sammen med en som trodde han ikke var pen nok for meg. For noe UTTER BULLSHIT!!! Jeg syns han var den godeste, kjekkeste og flotteste i verden, men hans selvtillit var så dårlig at den gikk over i sjalusi, og vi kunne ikke gå ned gaten uten at han kommenterte hvordan alle menn så på meg. Selv legger jeg jo ikke merke til den slags, singel eller i forhold, jeg ser på meg selv som sympatisk, men utseendet er virkelig ikke det viktigste med et menneske. UANSETT... (he he, mange store bokstaver, engasjert...) Så holdt ikke vårt forhold, mye pga hans usikkerhet i forhold til meg, og det var forferdelig vondt. Han fikk selvsagt ny dame raskt etterpå, og jeg har stort sett vært singel siden. Mitt råd til deg er at det helt sikkert sitter i ditt hode, flytt fokus, ingen mennesker er for pene for noen andre. Bli enda mer glad i deg selv, og tryggere på hva du har å bidra med, så kommer han også til å se det. Han har valgt deg, og for ham er du sikkert strålende på alle måter.
Gjest m46 Skrevet 6. april 2009 #14 Skrevet 6. april 2009 Kjæresten min er helt ekstremt pen - en gresk gud. Det har aldri skortet på tilbud fra vakre jenter, men likevel valgte han meg, lita, lubben og med et ikke spesielt pent ansikt. Jeg har aldri kunnet fatte og begripe dette! Hadde et godt øye til ham lenge før vi ble sammen, men gjorde aldri noe med det før han snakket til meg på en fest. Vi ble sammen like etterpå, og har nå vært det i litt over tre år. Vi har hatt det kjempefint sammen, men usikkerheten spiser meg opp innvendig. Tenk om han plutselig en dag innser at han har kasta bort tre år av livet sitt på ei støgg burugle, når han har muligheten til å få hvilken smekker gaselle han vil? Han har aldri gitt uttrykk for dette, men tenk hvis Jeg er så lei av å gå dag ut og dag inn og bekymre meg, forhåpentligvis uten grunn. Vil så gjerne være mer sikker på meg selv, men det er så vanskelig. Er det noen andre i samme situasjon her? Jeg er litt i same situasjon. Dama mi er vakker, superintelligent, deilig, klok og velutdannet. Hennes x hadde 20 ganger flottere kropp enn meg, var generelt penere og hadde 7 ganger høyere inntekt. Men jeg er allikevel bedre for henne. Hun slapper av i mitt selskap. Vår elskov er hemningsløs og tillitsfull.Vi støtter hverandre fullt ut. Jeg vet at vi har det godt, men hun har ikke lovet meg evig kjærlighet eller ekteskap. Jeg ønsker helst det, men forsøker bare å leve godt med henne fra dag til dag, og fosøker å utvikle meg selv til en mer attraktiv mann, personlig, intellektuelt, fysisk og yrkesmessig. Hun er i en annen divisjon, og jeg prøver å strekke meg opp dit. Mitt råd. Slapp av og kos dere. Du er pen nok for han. Du er så vakker at han har lyst til å kose deg. Da er det uinteressant om det eventuelt skulle finnes noen som er vakrere i verden. Når vi gutta er glad i ei dame, er det hun som er den vi vil kose. Da spiller det ingen rolle hvordan andre damer ser ut. Jeg har faktisk sett damer som er enda vakrere enn dama mi, men jeg ville ikke hatt dem om dem så hadde kledd av seg og løpt i armene mne.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #15 Skrevet 6. april 2009 Enig med alle andre her, spesielt KateW. Utseende er langt i fra det viktigste, og uansett så synes man alltid partneren er den mest attraktive personen i verden. Han setter nok deg også på en pidestall og synes han er den heldigste fyren i verden som får være sammen med deg!
Gjest nobilian Skrevet 6. april 2009 #16 Skrevet 6. april 2009 *** Du er ikke stygg. Come on! Du må gjøre noe med usikkerheten din, finn en annen måte å tenke på. Snakk med en profesjonell, les en "bli ny-bok", ta kontroll over din egen tankegang. Hvis du er bestemt på å ha dårlig selvtillit ang eget utseende, vil du ha startet opp en selvopfyllende profeti: "Jeg er så stygg, han dumper meg snart" blir sannhet om du ikke greier å bytte til "jeg er så glad vi passer så godt sammen, dete vil vare evig. Yess!" Fyren elsker deg og synes garantert du er den fineste dama. Lykke til.
Nigo-san Skrevet 6. april 2009 #17 Skrevet 6. april 2009 (endret) Kjæresten min er helt ekstremt pen - en gresk gud. Det har aldri skortet på tilbud fra vakre jenter, men likevel valgte han meg, lita, lubben og med et ikke spesielt pent ansikt. Jeg har aldri kunnet fatte og begripe dette! Hadde et godt øye til ham lenge før vi ble sammen, men gjorde aldri noe med det før han snakket til meg på en fest. Vi ble sammen like etterpå, og har nå vært det i litt over tre år. Vi har hatt det kjempefint sammen, men usikkerheten spiser meg opp innvendig. Tenk om han plutselig en dag innser at han har kasta bort tre år av livet sitt på ei støgg burugle, når han har muligheten til å få hvilken smekker gaselle han vil? Han har aldri gitt uttrykk for dette, men tenk hvis Jeg er så lei av å gå dag ut og dag inn og bekymre meg, forhåpentligvis uten grunn. Vil så gjerne være mer sikker på meg selv, men det er så vanskelig. Er det noen andre i samme situasjon her? Mannen min er langt over gjennomsnittet utseendemessig. Jeg er godt under middels, for å si det pent. Og hva så? Kjæresten din har vært sammen med deg i tre år, og det hadde han ikke giddet å være om han ikke var fornøyd. Kanskje han til og med har forstått at utseendet uansett går tapt etter et at man når en viss alder. Kanskje han synes at du er den morsomste, hyggeligste, greieste personen i verden, en han elsker å prate og diskutere med, en han kan betro seg til... og antagelig synes han du er flott å se på også. Slengepupper, ekstra kilo, store neser, skjeve tenner, hva som helst blekner når du kjenner en person godt, det synes rett og slett ikke lenger. Det som derimot ER utrolig uattraktivt, er når noen er så opphengt i sine egne kroppslige feil at de aldri forsoner seg med det, og gnåler og gnåler om at "du må jo synes at alle er mye penere enn meg", "Jeg er så fæl at jeg ikke tør gå ut i kveld jeg, hulk hulk" og "se på puppene hennes, de er jo myyye finere enn mine" og generelt bruker uhorvelig mye energi på negative tanker og hvisomatte dersomatte. Gjenta etter meg: "Jeg er stygg, og det er greit!" Forresten skal du ikke disse støgge burugler. Etter hva jeg har hørt, er de noen racere i senga. Neida, jeg skjønner at dette kan føles vanskelig. Men ikke gjør det større enn det er. Til dags dato har jeg aldri, aldri hørt så mye som et vagt rykte om noen som har slått opp med en kjæreste bare fordi vedkommende var for stygg. Derimot vet jeg om flere som har gått lei av partnerens usikkerhet og konstante behov for bekreftelse. DET er turnoff, det. Fokuser på det som er bra, og nyt forholdet ditt! Så lenge han er sammen med deg, så er det noe der som funker så bra at han ikke ville vært deg foruten. Tenk på det, og lykke til! Endret 6. april 2009 av Nigo-san
Gjest TS Skrevet 7. april 2009 #18 Skrevet 7. april 2009 Wow, må bare få takket dere igjen for gode svar. Blir helt forfjamset her jeg sitter. Takk! Det var deilig å få dette ut, tilbakemeldingene deres har hjulpet på. Dette er jo ting jeg aldri fortalt ham eller noen andre om. Det er jo en typisk manipulativ jentegreie å mase på kjæresten at hun synes hun er stygg og feit, for at han skal gi henne komplimenter... Bra dere ikke tolket startinnlegget mitt slik! Jeg synes det er interessant å høre deres erfaringer. Leit å høre at ditt forhold, KateW, ikke fungerte p.g.a. lignende erfaringer. Håper det går bedre med oss! Igjen, takk skal dere ha. Dere har vært til stor hjelp!
Gjest Gjest_mann Skrevet 7. april 2009 #19 Skrevet 7. april 2009 Naturen har gjort det slik at man synes at sin egen partner er den peneste av alle! Jeg var sammen med en jente som selv syntes hun så helt vanlig ut, men for meg var hun den peneste, mest nydelige jenta i hele verden! Så bare ha god selvtillit du, for den greske guden din synes sikkert at du ser ut som en gudinne!
Gjest Gjest_Ylva Virvla_* Skrevet 7. april 2009 #20 Skrevet 7. april 2009 Han hadde selvfølgelig ikke vært sammen med deg hvis han ikke hadde synes du var attraktiv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå