Hårek Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Jeg har lyst å handle litt fra ebay, har funnet en selger med gode tilbakemeldinger, gode priser og alt virker bra - men frakt til norge er jo ikke oppgitt. Bør jeg få bekreftet fraktprisen fra selger før jeg tar sjansen på å bestille? Det kan vel ikke koste all verdens å sende en sminke-ting som knapt veier noe, men kan man bli lurt her?
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Har du forsikret deg om at selgeren sender til Norge? Hvis ja, så bør du sende en mail til selgeren og spørre om frakten. Nei, det koster kanskje ikke så mye å sende en liten ting, men selgeren kan legge på en god del ekstra utgifter for "tort og svie". Noe av det verste jeg har støtt på hittil var en selger som skulle ha 45 dollar for å sende en tube tannkrem fra USA til Norge. Frakt kan også variere veldig alt etter hvilken fraktmetode og transportselskap selgeren bruker.
Hårek Skrevet 6. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2009 Takk Sjekket med selger, frakten var dyr ja, men ikke verre enn at det fremdeles er mye billigere enn fra norge. Prisen blir omtrent som fra endel nettbutikker hvor frakten er billigere, men prisen på selve produktet er over tollgrensen. Her ble altså totalten noenlunde lik, men produktprisen under 200 kroner.. Har ikke ebay-shoppet noe enda, er litt redd for å havne på det "kjøret" der.
Gjest Løve66 Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Søk herfra så får du opp kun de som leverer til Norge. Nå la jeg bare inn "decleor", men bytt ut med hva som helst. Det er kjempeviktig at du sjekker frakten, for særlig fra USA kan den være svindyr. Anbefaler deg også å lese her for å snappe opp noen eBay-tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå