Gå til innhold

pass på drinken jenter

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Hva vet du om det?

Er man sosial og liker å bli kjent med mange mennesker, går på store fester og befinner seg i et internasjonalt miljø i utlandet (utenlandsstudenter, folk som jobber utenlands) kan dette lett skje.

Er man i tillegg spontan og glad, og har drukket litt vin, skjer dette lett. Det som redder mange er venner rundt som passer på og som følger en hjem - og forhindrer voldtekt.

Du fremstår bare som moraliserende og streng, og som en som selv ikke har eraring med å være i slike miljøer.

:le: Jeg har deltatt på fem internasjonale konferanser bare hittil i år, så du tar nok ganske så feil i dine konklusjoner ;)

Men man kan faktisk fint passe på drikken sin selv om man er i et "internasjonalt miljø i utlandet". Jeg deltar på ørten konferanser i året, og jeg har aldri opplevd å bli dopet.

Om du til stadighet opplever det, så må du faktisk lære deg å passe bedre på deg selv. Da får du enten velge: vil du være spontan og ta imot drikke fra fremmede og riksikere å bli dopet, eller vil du smile og si høflig neitakk og la være å bli dopet. Det er opp til deg. Jeg velger å være forsiktig. Så kan du ta imot drikke fra andre så mye du vil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Og se hvor gøy du har det.

Å ta i mot drink fra en ukjent forretningsforbindelse er vanlig. Og drinken serveres fra kelneren, ikke fra forretningsforbindelsen selv. En viss grad av tillit har man til folk når man treffer de på reise/utenlandsopphold.

Man sitter kanskje i tillegg sammen med kolleger, likevel kan det altså skje. Anstendig sted, kjente folk i nærheten, og alt er tilsynelatende bra. Men noen har sneket seg til å legge noe i drinken.

It can happen - to you.

Ja, stort sett veldig gøy, faktisk!

Og nei - jeg er en av disse forsiktige personene som ikke tar imot drikke fra forretningsforbindelser, annet enn når man deler vinflaske til maten. Jeg drikker meg heller ikke full sammen med forretningsforbindelser.

Naturligvis kan dette også skje meg. Men i motsetning til mange andre er jeg forsiktig med hva jeg bøtter i meg, nettopp fordi man aldri vet motpartens hensikt.

Gjest KateW
Skrevet

Støtter Wadjet! Alvorlig talt, når man er ute med forretningsforbindelser i store utenlandske miljøer, så passer man EKSTRA godt på seg selv, og drikker seg ikke så full at man ikke får meg seg om noen prøver lure en.

Jeg sier ikke at det ikke kan skje, se mitt innlegg over. Men man har regler for seg selv som man holder.

Ikke drikk mer en tre units

Ikke ta i mot drinker fra fremmede

Blir man uforkarlig brisen gå hjem

Ta alltid taxi uanset

Skrevet

Støtter innleggene over. Man må faktisk passe på seg selv.

Gjest skriver at vi tydeligvis er lite vant til utelivet, men det stemmer ikke. Jeg er faktisk så vant til utelivet at jeg vet hvor mange drittsekker som faktisk finnes. Jeg stoler ikke blindt på fremmede folk, heller ikke de som jobber på utesteder.

Gjest Gjest
Skrevet

Noen steder er det til og med bartenderen som slipper det oppi. Det er nesten umulig å sikre seg 100%.

grusomt

Gjest Gjest
Skrevet
Et godt tips er å kjøpe flasker, fordi da kan man lett holde over tuten.

Mange her drikker vin. Da drikker man heldigvis av glass.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, stort sett veldig gøy, faktisk!

Og nei - jeg er en av disse forsiktige personene som ikke tar imot drikke fra forretningsforbindelser, annet enn når man deler vinflaske til maten. Jeg drikker meg heller ikke full sammen med forretningsforbindelser.

Naturligvis kan dette også skje meg. Men i motsetning til mange andre er jeg forsiktig med hva jeg bøtter i meg, nettopp fordi man aldri vet motpartens hensikt.

Interessant at du kobler dette til det å bli full. Det er da ingen her som hevder at dette skjer i fylla?

Selv har jeg blitt dopet ned en gang på konferansekurs på et høyfjelleshotell her i Norge. Jeg mener det må ha vært en av seminarforeleserne som må ha gjort det, alt tyder på det. Vi satt ved siden av hverandre under middag og hang sammen den kvelden. Jeg drakk 2 glass rødvin den kvelden. Det gjorde de fleste andre også, mange drakk mer.

Gjest Gjest
Skrevet
Støtter Wadjet! Alvorlig talt, når man er ute med forretningsforbindelser i store utenlandske miljøer, så passer man EKSTRA godt på seg selv, og drikker seg ikke så full at man ikke får meg seg om noen prøver lure en.

Jeg sier ikke at det ikke kan skje, se mitt innlegg over. Men man har regler for seg selv som man holder.

Ikke drikk mer en tre units

Ikke ta i mot drinker fra fremmede

Blir man uforkarlig brisen gå hjem

Ta alltid taxi uanset

Disse forholdsreglene ta rjeg alltid. Likevel har det altså skjedd, at noen har lagt tablett/dop i mitt vinglass. Flere ganger.

Skrevet

Med en hypper til drinken så får man en mye svaligere rus...

Gjest Gjest
Skrevet
Med en hypper til drinken så får man en mye svaligere rus...

Hva i all verden betyr det? Har aldri hørt det ordet før. Dessuten, hva nå enn dette "hypper" betyr, hvem gidder vel å ta noe slikt til hver drink/vin bare fordi man kan bli dopet ned?!

Dessuten kan det ødelegge vinsmaken.

Gjest Gjest
Skrevet

Det har skjedd to ganger med meg. En gang på hjemmefest da jeg var fjortis, endte med pumping og jeg var visstnok i livsfare.

En annen gang skjedde det på byen, jeg mistenker at det var en bekjent av min vennine som puttet noe i drinken min for så å prøve seg på meg.

Skikkelig guffent! Aner ikke hva jeg har fått i meg men det tok mange dager før hodet klarnet....

Skrevet
Mange her drikker vin. Da drikker man heldigvis av glass.

Ja, for jeg siktet jo til dem som drakk vin. :murvegg:

Gjest KateW
Skrevet
Disse forholdsreglene ta rjeg alltid. Likevel har det altså skjedd, at noen har lagt tablett/dop i mitt vinglass. Flere ganger.

Vel, da bør det skje langt sjeldnere enn du sier. Kanskje du bør slutte og drikke alkohol en periode? Kanskje du ikke tåler det, og mister dømmekraften?

Jeg vet at det KAN skje alle, men det skjer lettere når man er full og uoppmerksom

Gjest Gjest
Skrevet
Vel, da bør det skje langt sjeldnere enn du sier. Kanskje du bør slutte og drikke alkohol en periode? Kanskje du ikke tåler det, og mister dømmekraften?

Jeg vet at det KAN skje alle, men det skjer lettere når man er full og uoppmerksom

Er voksen, måteholden med alkohol, er i det hele tatt meget moderat med det meste. Drikker meg aldri full, det er bare typisk norsk muligens. Vin er til for å nytes sakte. Og i jobbsammeneheng er 2 glass rødvin eller 2 drinker maks grensen. Jeg tåler fint alkohol selvsagt.

Likevel har det altså skjedd, også med en Pepsi i glasset. Så jeg ser i grunnen ikke at det er så mye jeg selv kan gjøre med dette.

Skrevet

Egentlig er det en myte at folk får ting i drinkene sine. Både kokain, amfetamin og b-preperater koster såpass mye at det er mye rimeligere å gi det til jenter som vil ha kjøpe det i stedet for å putte det i drinken.

For et sløseri tenker jeg da.

Gjest KateW
Skrevet
Er voksen, måteholden med alkohol, er i det hele tatt meget moderat med det meste. Drikker meg aldri full, det er bare typisk norsk muligens. Vin er til for å nytes sakte. Og i jobbsammeneheng er 2 glass rødvin eller 2 drinker maks grensen. Jeg tåler fint alkohol selvsagt.

Likevel har det altså skjedd, også med en Pepsi i glasset. Så jeg ser i grunnen ikke at det er så mye jeg selv kan gjøre med dette.

Da er det ille, og jeg føler med deg! Det er jo som min historie over her, hvor jeg fikk dop i cola på jobb.

Gjest Gjest_Grace_*
Skrevet
Da er det ille, og jeg føler med deg! Det er jo som min historie over her, hvor jeg fikk dop i cola på jobb.

Ja, og da begynner det å bli litt skremmende når man tenker etter. Har det aldri skjedd en, flott! Ikke noe er bedre. Men for oss det faktisk har skjedd med, er det lite kult at vi blir satt i gapestokken for dette.

Jeg er alltid måteholden og drikker kun et par glass rødvin. I et voksent selskap (meget internasjonalt miljø) skjedde det at jeg segnet om og fikk helt black out. Så fikk jeg utrolige referater fra hva jeg hadde sagt og gjort, og det var såvidt en kollega fikk reddet meg fra en mann i selskapet (som jeg ikke kjente) som var på vei hjem med meg i taxi. Noen må ha lagt dop i glasset.

Meget skremmende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...