Ms.Blaise Skrevet 6. april 2009 #21 Skrevet 6. april 2009 ok, gikk litt fort unna her nå, hehe. skjønte hva du mente nå Bra
The Kitten Skrevet 6. april 2009 #22 Skrevet 6. april 2009 Et godt tips er å kjøpe flasker, fordi da kan man lett holde over tuten.
Mary Philbin Skrevet 6. april 2009 #23 Skrevet 6. april 2009 Godt tips. Jeg har blitt dopet minst 5-6 ganger i løpet av min utelivskarriere. Har festet i en del hovedsteder i utlandet og i Oslo: studentmenn og menn i arbeidslivet kvier seg ikke for å slippe en liten tablett i vinglasset mens du ser bort eller er på toalettet. Tabletten er gjerne Rohypnol. Farlig greier! Kan føre til voldtekter. Kan man se fargen av Rohypnol i hvite driker?
Rosalie Skrevet 6. april 2009 #24 Skrevet 6. april 2009 Merkelig. Jeg er 36 år, har gått på byen i alle år og har aldri blitt forsøkt dopet ned. H Jeg er riktignok litt yngre enn deg, men har heller ikke opplevd noe slikt etter en forholdsvis lang og aktiv bykarriere. Men har kanskje noe med at jeg har såpass omløp at jeg ikke setter fra meg drikke ubevoktet og tar i mot drikke fra "snille, ukjente menn"?
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #25 Skrevet 6. april 2009 Jeg synes det er litt merkelig at så mange her inne har opplevd FLERE GANGER å bli dopet... En skulle tro at man lærte etter første gangen, men tydeligvis ikke. Jeg har aldri opplevd å bli dopet, men så lar jeg heller aldri andre kjøpe drikke til meg, og drikker aldri av et glass jeg ikke har hatt oppsyn med hele tiden.
Gjest GetOverIt Skrevet 6. april 2009 #26 Skrevet 6. april 2009 Kan man se fargen av Rohypnol i hvite driker? rohypnol er helt vekke fra markedet d, GHB som brukes no, det flytende og helt blankt
Gjest GetOverIt Skrevet 6. april 2009 #27 Skrevet 6. april 2009 (endret) .. Endret 6. april 2009 av GetOverIt
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #28 Skrevet 6. april 2009 Wow, jeg visste ikke dette faktisk var så vanlig at det har skjedd flere ganger med folk. Aldri skjedd med meg, og jeg har vært partymenneske i 10 år. Har det hendt dere ofte i Oslo, altså? Når jeg har vært på ferietur med venninner, så tar vi ikke imot påspandert alkohol og holder et øye med drinkene til hverandre når en er på do. I tillegg passer vi generelt bedre på hverandre og holder oss sammen hele kvelden. Men i Norge tenker jeg ikke to sekunder på slikt engang. Men når man går fra ølen sin så står den jo alltid på et bor hvor vennene mine sitter, og jeg tar generelt ikke imot drinker fra fremmede fordi jeg ikke gidder det sjekkeopplegget som medfølger drinken. Føler det blir litt vel paranoid (og ekkelt) å ta med seg ølen på dass Jeg tenker kanskje det har noe med stedene man går? Kan umulig se for meg at noen løper rundt med GHB på de brune rockebulene jeg henger på hvor alle kjenner alle omtrent.
LadyB Skrevet 6. april 2009 #29 Skrevet 6. april 2009 Jeg synes det er litt merkelig at så mange her inne har opplevd FLERE GANGER å bli dopet... En skulle tro at man lærte etter første gangen, men tydeligvis ikke. Enig, synes også dette er veldig rart. Det er da allmenn kunnskap at man ikke skal sette fra seg drinker på utesteder?
Gjest KateW Skrevet 6. april 2009 #30 Skrevet 6. april 2009 Det er allmenn kunnskap, ja. Men jeg ble dopet en gang, for over ti år siden, mens jeg var bartender. Hadde et glass brus bak baren, og så i øyenkroken at noen var i området. Så ble det hektisk, jeg glemte alt sammen, og tok en slurk, og det gikk rett i fletta på meg. Noe av det sykeste jeg har opplevd. Da sa jeg fra til sjefen, og ble fulgt i taxi hjem. Selv om jeg var ganske sikker på hvem som hadde gjort det, så fikk vi ikke beviser...
Gjest Glør Skrevet 6. april 2009 #31 Skrevet 6. april 2009 Dette skjer, men er ikke så vanlig som mange tydeligvis tror. De fleste som kommer på legevakta og mener de er blitt dopet ned viser seg å bare ha veldig høy promille, når de tar blodprøver. Noen ganger reagerer kroppen sterkere på alkohol, og da er det fort gjort å drikke for mye.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #32 Skrevet 7. april 2009 Rohypnol er så og si helt vekke nå, går vel mer i GHB. Hva er det? Hvordan virker det? Er det like sløvende som Rohypnol? Skremmende...
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #33 Skrevet 7. april 2009 Jeg synes det er litt merkelig at så mange her inne har opplevd FLERE GANGER å bli dopet... En skulle tro at man lærte etter første gangen, men tydeligvis ikke. Jeg har aldri opplevd å bli dopet, men så lar jeg heller aldri andre kjøpe drikke til meg, og drikker aldri av et glass jeg ikke har hatt oppsyn med hele tiden. Hallo, du var sjarmerende. Hva mener du med "lært første gangen"? Som om det er vår feil at vi blir dopet ned. Jeg ble dopet ned på vennefest blant venner og venners venner og familie i et hageselskap i London! Var det min feil eller... En annen gang var jeg på bar i Paris med en venninne og jeg passet selvsagt på mitt vinglass. LIkevel hadde noen klart å slippe noe ned i glasset mitt. Står man og prater med folk og er sosial kan det faktisk skje...
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #34 Skrevet 7. april 2009 Enig, synes også dette er veldig rart. Det er da allmenn kunnskap at man ikke skal sette fra seg drinker på utesteder? Det er allmennkunnskap at det å sette fra seg vinglasset ikke er eneste metode for at noen skal slippe noe ned i glasset. Man snakker med folk, blire engasjert, står med glaset i hånden, fpr fortrolighet og tillit til hyggelige folk, det er masse folk der, og en fra sidelinjen kan kjapt få gjort det i et sekund av øyeblikk der man ikke stirrer på glaset sitt. Jezz, her var folk vant til uteliv, not.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #35 Skrevet 7. april 2009 Jeg er riktignok litt yngre enn deg, men har heller ikke opplevd noe slikt etter en forholdsvis lang og aktiv bykarriere. Men har kanskje noe med at jeg har såpass omløp at jeg ikke setter fra meg drikke ubevoktet og tar i mot drikke fra "snille, ukjente menn"? Eh...det har kanskje også noe å gjøre med erfaringene til den enkelte her. Noen er tydeligvis mer bevandret i utelivsbransjen og på fest enn andre her. Det å ta i mot en drink fra en fremmed (og gjerne hyggelig) mann betyr ikke at mannen kommer bort med drinken....det betyr gjerne at det er servitøren/bartenderen som lager den foran deg, eller serverer deg den på fat, slik at det kommer fra den ansatte, ikke fra han som spanderer. See?
Rosalie Skrevet 7. april 2009 #36 Skrevet 7. april 2009 Eh...det har kanskje også noe å gjøre med erfaringene til den enkelte her. Noen er tydeligvis mer bevandret i utelivsbransjen og på fest enn andre her. Det å ta i mot en drink fra en fremmed (og gjerne hyggelig) mann betyr ikke at mannen kommer bort med drinken....det betyr gjerne at det er servitøren/bartenderen som lager den foran deg, eller serverer deg den på fat, slik at det kommer fra den ansatte, ikke fra han som spanderer. See? Og naturligvis hadde jeg ikke tatt i mot den drinken. Jeg tar aldri i mot drikke fra noen jeg ikke kjenner. Noen av oss beholder tydeligvis gangsynet litt mer enn andre når vi er på byen... Alle kan være uheldige én gang. Men når man gjentatte ganger går i "partydop-i-drinken"-fella bør man stoppe opp og se litt på hva man faktisk driver med.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #37 Skrevet 7. april 2009 Hallo, du var sjarmerende. Hva mener du med "lært første gangen"? Som om det er vår feil at vi blir dopet ned. Jeg ble dopet ned på vennefest blant venner og venners venner og familie i et hageselskap i London! Var det min feil eller... En annen gang var jeg på bar i Paris med en venninne og jeg passet selvsagt på mitt vinglass. LIkevel hadde noen klart å slippe noe ned i glasset mitt. Står man og prater med folk og er sosial kan det faktisk skje... Å si at man skal lære av sine erfaringer, er ikke det samme som å si at det er din feil at du har fått disse erfaringene. Om man har blitt dopet ned 5-6 ganger, så bør man faktisk lære av det. Da vanker man enten på feil steder, med feil folk, eller er særdeles lite flink til å passe på drikken sin.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #38 Skrevet 7. april 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/GHB http://www.foreldrearena.com/rohypnol.htm Rohypnol er mer sløvende og søvndyssende, mens GHB kan mer føre til aggressivitet og våkenhet.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #39 Skrevet 7. april 2009 Å si at man skal lære av sine erfaringer, er ikke det samme som å si at det er din feil at du har fått disse erfaringene. Om man har blitt dopet ned 5-6 ganger, så bør man faktisk lære av det. Da vanker man enten på feil steder, med feil folk, eller er særdeles lite flink til å passe på drikken sin. Hva vet du om det? Er man sosial og liker å bli kjent med mange mennesker, går på store fester og befinner seg i et internasjonalt miljø i utlandet (utenlandsstudenter, folk som jobber utenlands) kan dette lett skje. Er man i tillegg spontan og glad, og har drukket litt vin, skjer dette lett. Det som redder mange er venner rundt som passer på og som følger en hjem - og forhindrer voldtekt. Du fremstår bare som moraliserende og streng, og som en som selv ikke har eraring med å være i slike miljøer.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #40 Skrevet 7. april 2009 Og naturligvis hadde jeg ikke tatt i mot den drinken. Jeg tar aldri i mot drikke fra noen jeg ikke kjenner. Noen av oss beholder tydeligvis gangsynet litt mer enn andre når vi er på byen... Alle kan være uheldige én gang. Men når man gjentatte ganger går i "partydop-i-drinken"-fella bør man stoppe opp og se litt på hva man faktisk driver med. Og se hvor gøy du har det. Å ta i mot drink fra en ukjent forretningsforbindelse er vanlig. Og drinken serveres fra kelneren, ikke fra forretningsforbindelsen selv. En viss grad av tillit har man til folk når man treffer de på reise/utenlandsopphold. Man sitter kanskje i tillegg sammen med kolleger, likevel kan det altså skje. Anstendig sted, kjente folk i nærheten, og alt er tilsynelatende bra. Men noen har sneket seg til å legge noe i drinken. It can happen - to you.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå