Meaty Skrevet 5. april 2009 #1 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg har en venninne som stadig bruker ordet "pjus". Jeg har hørt andre i familien hennes si dette også. Så vidt jeg har forstått betyr det noe sånt som unødvendige saker og ting som folk har liggende. Kjenner dere dette ordet? Det står i hvert fall ikke i ordboka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. april 2009 #2 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg har en venninne som stadig bruker ordet "pjus". Jeg har hørt andre i familien hennes si dette også. Så vidt jeg har forstått betyr det noe sånt som unødvendige saker og ting som folk har liggende. Kjenner dere dette ordet? Det står i hvert fall ikke i ordboka. Jeg har aldri hørt det. Det er nok et hjemmelaget ord. Pjusk er det noe som heter, men det har en annen betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 5. april 2009 #3 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg har hørt pjask, det betyr rot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #4 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg har hørt det i den sammenhengen, TS. Det er nok dialekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 6. april 2009 #5 Del Skrevet 6. april 2009 Det var et fint ord, tror jeg kommer til å adoptere det Har forøvrig ikke hørt det før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 13. april 2009 #6 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg bruker det utrolig nok i jobbsammenheng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 13. april 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg bruker det utrolig nok i jobbsammenheng Hehe, lurer på hva du jobber med da. Dere som bruker ordet, er dere fra Vestfold el. omegn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #8 Del Skrevet 13. april 2009 Hehe, lurer på hva du jobber med da. Dere som bruker ordet, er dere fra Vestfold el. omegn? Ja, Vestfold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 13. april 2009 #9 Del Skrevet 13. april 2009 Hehe, lurer på hva du jobber med da. Jobber i bokhandel med lekeavdeling. Pjus er alt sånn slim og egg og sånne leker jeg ikke ser poenget med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #10 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg har hørt pjask, det betyr rot. Mannen min kaller også rot for pjask..:=) Han er fra Nordfjord.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 13. april 2009 #11 Del Skrevet 13. april 2009 Hehe, lurer på hva du jobber med da. Dere som bruker ordet, er dere fra Vestfold el. omegn? Jeg bruker ordet pjus i den sammenhengen du her nevner. Og ja, jeg kommer fra Vestfold så det er nok dialekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 14. april 2009 #12 Del Skrevet 14. april 2009 Mannen min kaller også rot for pjask..:=) Han er fra Nordfjord.. Og jeg er fra Gudbrandsdalen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #13 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg har aldri hørt "pjus" før. Her sier vi "pø". "Jeg har så mye pø i stuen", f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå