Meaty Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Jeg har en venninne som stadig bruker ordet "pjus". Jeg har hørt andre i familien hennes si dette også. Så vidt jeg har forstått betyr det noe sånt som unødvendige saker og ting som folk har liggende. Kjenner dere dette ordet? Det står i hvert fall ikke i ordboka.
Gjest Eurodice Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Jeg har en venninne som stadig bruker ordet "pjus". Jeg har hørt andre i familien hennes si dette også. Så vidt jeg har forstått betyr det noe sånt som unødvendige saker og ting som folk har liggende. Kjenner dere dette ordet? Det står i hvert fall ikke i ordboka. Jeg har aldri hørt det. Det er nok et hjemmelaget ord. Pjusk er det noe som heter, men det har en annen betydning.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Jeg har hørt det i den sammenhengen, TS. Det er nok dialekt.
Gjest Ansjoni Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 Det var et fint ord, tror jeg kommer til å adoptere det Har forøvrig ikke hørt det før.
Meaty Skrevet 13. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2009 Jeg bruker det utrolig nok i jobbsammenheng Hehe, lurer på hva du jobber med da. Dere som bruker ordet, er dere fra Vestfold el. omegn?
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #8 Skrevet 13. april 2009 Hehe, lurer på hva du jobber med da. Dere som bruker ordet, er dere fra Vestfold el. omegn? Ja, Vestfold.
Arwen Skrevet 13. april 2009 #9 Skrevet 13. april 2009 Hehe, lurer på hva du jobber med da. Jobber i bokhandel med lekeavdeling. Pjus er alt sånn slim og egg og sånne leker jeg ikke ser poenget med
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #10 Skrevet 13. april 2009 Jeg har hørt pjask, det betyr rot. Mannen min kaller også rot for pjask..:=) Han er fra Nordfjord..
angeleyes Skrevet 13. april 2009 #11 Skrevet 13. april 2009 Hehe, lurer på hva du jobber med da. Dere som bruker ordet, er dere fra Vestfold el. omegn? Jeg bruker ordet pjus i den sammenhengen du her nevner. Og ja, jeg kommer fra Vestfold så det er nok dialekt.
Mamma1 Skrevet 14. april 2009 #12 Skrevet 14. april 2009 Mannen min kaller også rot for pjask..:=) Han er fra Nordfjord.. Og jeg er fra Gudbrandsdalen:)
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #13 Skrevet 14. april 2009 Jeg har aldri hørt "pjus" før. Her sier vi "pø". "Jeg har så mye pø i stuen", f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå