Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har en gang hvor vi vil legge laminatgulv. Vi har målt lengde på 5m 37,5cm og bredde er 144cm. Hvor mange kvadratmeter er dette? Har funnet et gulv på Ikea (gulvet) vi har tenkt på - men vet ikke hvor mange pakker vi trenger og dermed ikke hvor mye dette kommer på... Vi leier leil. så vi er ikke interesserte i å legge altfor mye penger i dette..

Noen som kan hjelpe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er et rektangel-formet rom er A = B*H

Så da er det bare å multiplisere de to tallene, bare husk å ha begge i samme dimensjon, lettest med meter.

Skrevet
Hvis det er et rektangel-formet rom er A = B*H

Så da er det bare å multiplisere de to tallene, bare husk å ha begge i samme dimensjon, lettest med meter.

Tusen takk trixis!:) Multipliserte de to tallene nå og fikk dette :

1.44m x 5,38 = 7,75 (har regnet oppover). Stemmer det da at rommet er ca. 7,75 kvm? Rommet er rektangel - formet, men med noen utstikkere inn til stue og soverom. Har regnet med dette i kalkulasjonene.

Skrevet

ja, det vil jeg vel anta. Nå har jeg ikke noe peiling på hvor mye gulv man må bestille, det har jeg aldri gjort før. hehe.

Hvis rommet består av flere utstikkere er det bare å ta hvert rektangel for seg å finne bredden og lengden på, multiplisere disse og til slutt summere de ulike arealene. :)

Skrevet
ja, det vil jeg vel anta. Nå har jeg ikke noe peiling på hvor mye gulv man må bestille, det har jeg aldri gjort før. hehe.

Hvis rommet består av flere utstikkere er det bare å ta hvert rektangel for seg å finne bredden og lengden på, multiplisere disse og til slutt summere de ulike arealene. :)

Da tror jeg at jeg holder meg til den kalkulasjonen jeg allerede har gjort,hehe. Bedre å sitte igjen med litt for mye gulv enn for lite.. ;)

Tusen takk for hjelpen - da kan jeg hvertfall ta utgangspunkt i denne utregningen og heller ta med L og B målene når vi kjøper :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...