Gå til innhold

Hvilken dameparfyme skal jeg gi i gave?

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt-22
Skrevet

Fikk hjelp i en annen del av forumet til gavetips så jeg tenkte jeg skulle gi parfyme i bursdagsgave til en jente på 19 år i tillegg til blomster.

Duft er jo individuelt, men er det en parfyme som er litt safe i gi som mange damer liker?

Har ikke bestemt meg for pris enda, men noe rundt 300 +- kanskje. Poenget er at den skal dufte godt, prisen er ikke det største temaet =)

Hvor mye det er i flasken er ikke relevant, tror ikke hun bruker parfyme så ofte så en liten flaske kan være like greit. Siden hun ikke bruker det så ofte kan det hende hun vil foretrekke en ikke så alt for sterk lukt uten at jeg vet det :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er kanskje litt kravstor nå, men jeg bør legge til at den ikke må være vanskelig å finne siden jeg hater å trave rundt i gatene og butikker for å lete etter dameparfyme.

Gjest Gjest
Skrevet
Fikk hjelp i en annen del av forumet til gavetips så jeg tenkte jeg skulle gi parfyme i bursdagsgave til en jente på 19 år i tillegg til blomster.

Duft er jo individuelt, men er det en parfyme som er litt safe i gi som mange damer liker?

Har ikke bestemt meg for pris enda, men noe rundt 300 +- kanskje. Poenget er at den skal dufte godt, prisen er ikke det største temaet =)

Hvor mye det er i flasken er ikke relevant, tror ikke hun bruker parfyme så ofte så en liten flaske kan være like greit. Siden hun ikke bruker det så ofte kan det hende hun vil foretrekke en ikke så alt for sterk lukt uten at jeg vet det :)

Sunkissed glow av JLO er perfekt nå som det er sommer. Den dufter sommerlig, men samtidig sofistikert :)) du får den på parfymelle.. mulig andre steder også. Eller Jessica Simpson sin Fancy =) tror en av disse blir midt i blinken. Sjekk på Vita i allefall;) 30 ml koster 299 pr stk av disse.. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Davidoff - Cool Water. Den er frisk og god. Jeg faller alltid tilbake til den. :)

Gjest Wacmoc
Skrevet
Davidoff - Cool Water. Den er frisk og god. Jeg faller alltid tilbake til den. :)

Ja, den lukter sinnsykt godt :)

Bruker også Dolce & Gabbana - Light Blue. Den lukter sikkelig sikkelig godt :) Men liker Davidoff`en bedre isåfall, om jeg måtte velge :)

Gjest hopeful
Skrevet

Escada sin... husker ikke hva den heter. Men Escada sine parfymer er alltid frisk og god :)

Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

.

Endret av Ansjoni
Gjest Gjest
Skrevet

Nina fra Nina Ricci, er aldeles nydelig. Den passer for en ung dame.

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet

Noen av mine sommerparfymer, som finnes i alle parfymerier. Disse er også kjente kvalitetsmerker som hun sannsynligvis har hørt om.

Miss Dior Cherie.- Dior

J'adore - Dior

L'eu de issey.

Remix - Amani

The Beat - Burberry

Personlig synes jeg Jlo, Britney parfymene og så videre er utrolig harry. Ville nok ikke satset på en slik dersom jeg ikke visste hva slags holdning hun hadde til disse. Samme med Davidoff, den er god, men alt for mange som har denne.

Hvis du har navn på andre parfymer hun eier, kan det være lettere å komme med tips.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Laura fra Laura Biagiotti er en duft som passer til en ung kvinne, likeledes DKNY Be Delicious. Disse fås på de aller fleste parfymerier.

Signerer disse! De er friske og lette, og ikke altfor søte. :)

Egentlig er det veldig vanskelig å anbefale en parfyme ettersom vi ikke vet noe om hun som skal få parfymen og hvilke parfymer hun bruker til vanlig. I tillegg er smaken og behag veldig forskjellig. Jeg ville f.eks ikke anbefalt Miss Dior Cherie eller noen av de til Britney Spears pga at jeg synes de er altfor søte og kvalmende. Men det er min mening, og heldigvis er vi alle forskjellige.

Gjest Gjest
Skrevet
Noen av mine sommerparfymer, som finnes i alle parfymerier. Disse er også kjente kvalitetsmerker som hun sannsynligvis har hørt om.

Miss Dior Cherie.- Dior

J'adore - Dior

L'eu de issey.

Remix - Amani

The Beat - Burberry

Personlig synes jeg Jlo, Britney parfymene og så videre er utrolig harry. Ville nok ikke satset på en slik dersom jeg ikke visste hva slags holdning hun hadde til disse. Samme med Davidoff, den er god, men alt for mange som har denne.

Hvis du har navn på andre parfymer hun eier, kan det være lettere å komme med tips.

Jeg er enig at Britney og JLO kan være litt dårlige, med unntak av JLO sin nye. Feks hadde en kjendisparfyme vært i miss dior sin flaske, hadde du nok syntes den var bra da.. dessuten spør han om en parfyme til 300 kr, og ingen av de du nevner koster 300, de er over den prisen.

Gjest svanungen
Skrevet

Synes parfyme er vanskelig å kjøpe i gave, spesielt om man ikke vet hva vedkommende har fra før. Hvis du vet at hun feks bruker en eller to forskjellige, så kan du nevne dette for ekspeditøren i parfymeriet, og hun vil i stor grad kunne hjelpe deg med noe som er i samme graden. Selv må jeg gjerne prøve parfymen jeg skal ha, siden en som lukter godt på andre ikke nødvendigvis lukter godt på meg...

Eventuelt vil jeg anbefale deg å kjøpe dusjsåpe eller bodylotion i stedet for parfymen. Er mange merker som har tilhørende dusjsåpe/bodylotion, og da vil man kunne bli kjent med duften uten at den virker for intens.

Davidoff Cool Water har jeg selv hatt, men synes den er litt "oppbrukt" (mange som har den, og mange som bruker for mye, ergo blir den INTENS...)

JLo og Britney har jeg ikke særlig kjennskap til.

Bruker selv Jean Paul Classique, men denne er nok vesentlig dyrere enn ditt budsjett. Men det er da det er fint med dusjsåpe/bodylotion :jepp:

Lykke til!

Skrevet

Enig som over her at man godt kan kjøpe en body lotion. Jeg hadde i alle fall blitt veldig glad for det!

The One fra Dolce & G synes jeg er god.

Miss Dior som nevnt over her.

Liker selv Prada sine veldig godt, men de er litt mer spesielle.

Og så liker jeg Narc. Rodriguez nye.

Alle disse har de på de fleste større parfymerier.

Body lotions lukter litt svakere, men det kan bare være positivt. Er billigere, men samtidig en hverdagsluksus ift å smøre seg inn med en billig lotion hver dag. Og dersom man ikke treffer 100% så har man likevel litt større sjanse for å treffe med en duft som kan funke.

Da har du myyye mer å velge mellom! Og som gave, mange av tubene/flakongene er veldig pene.

Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

Syns ikke akkurat at bodylotion i parfymemerkene akkurat er en billig affære...Ikke er de så drøye heller, hvis man smører inn kroppen hver dag, ikke dufter det jo så masse heller. Men en fin presang, det er det jo :)

Endret av Ansjoni
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er enig at Britney og JLO kan være litt dårlige, med unntak av JLO sin nye. Feks hadde en kjendisparfyme vært i miss dior sin flaske, hadde du nok syntes den var bra da.. dessuten spør han om en parfyme til 300 kr, og ingen av de du nevner koster 300, de er over den prisen.

Er nok mer opptatt av lukt en design, selv om jeg er en ganske stor parfymesoss. Ailien, ange en demon og pearl er tre dufter jeg gjerne skulle hatt på kommoden på grunn av flasken, men duften passer ikke meg overhodet.

Hadde ikke fått med meg 300 kr. budsjettet jeg da. Men koster ikke disse ca 300 i 30ml flaske i Norge? Jeg har i det hele tatt liten peiling på parfymepriser i Norge.

Ellers synes jeg bodylotion var en strålende idè, eller en god parfyrmert såpe. Mye enklere når hun ikke bruker mye parfyme.

Be om hjelp i parfymeriet - spør hva som er nytt og selger bra til jenter i den aldersgruppen, så treffer du nok godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...