Kamikatze Skrevet 6. april 2009 #21 Skrevet 6. april 2009 La oss definere litt her. Hva er en dyp utringing? Hvis du googler det, får du opp følgende bilder... (blant annet) [...] Ja, la oss definere: Ser det ut som om dama har hår på brøstet, er utringningen for dyp for en arbeidsdag, og tvilsom på firmafesten... I min bok så er en utringning mer enn en V-hals. Den må til kløfta. Minst. De to siste betrakter jeg som hals, ikke som utringning. Vises brystenes avrundede topp (når de blir pushupped) så er det en normal utringning, og i de fleste tilfeller like uønsket av mange arbeidsgivere som å blottlegge de øverste to cm av penisskaftett. Mange oppfatter fremdeles bryster som kjønnsorganer. Når spissen er forbi midten på brystene, da er det dyp utringning. Uheldig snitt eller ei. Noen har arbeidsgivere som reagerer momentant med å be folk kle seg profesjelt. Andre holder tilbake slike ytringer, men holder muligens også tilbake muligheter til å få vist hva du duger til, fordi de føler andre representerer bedriften bedre utad. Det ser ut som om mange har en klokketro på at de vil bli tatt seriøst for sine evner, erfaring og utdanning. Men stikk fingen i jorda. Hvor seriøst ville dere tatt en mannlig kollega om hab stilte på jobb i tanga, med frittgående rumpeballer?
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #22 Skrevet 6. april 2009 Ok, i et videre forsøk på å definere, da de første bildene som kom var bilder av to ekstreme utringninger og to topper som ikke var utringet i det hele tatt. Ok utringninger i de fleste jobber http://www.ellos.no/misc/ProductZoom.aspx?...s_1129359_M.jpg http://www.ellos.no/misc/ProductZoom.aspx?...s_1127310_M.jpg (denne kunne på den sikre siden hatt en singlet under seg, det ville vært nødvendig innen min jobb i kommunal helsesektor mener nå jeg) http://www.ellos.no/misc/ProductZoom.aspx?...rce=TM168_M.jpg (dog gjerne med lukket knapp) http://www.ellos.no/misc/ProductZoom.aspx?...s_1113877_M.jpg På kanten utringning for jobb http://www.ellos.no/misc/ProductZoom.aspx?..._MARRON_A_M.jpg (her er det dog størrelsen på bystene som gjør at denne er på kanten, og ikke utringningen i seg selv, igjen en singlet under ville gjort denne helt ok) http://www.mandee.com/nshop/product.php?vi...s&productid[]=MD-M01211016161986&startColor[]=&dept=&sale= http://www.asos.com/Asos/Asos-3/4-Sleeve-L...p;clr=Dark+Blue Ikke ok utringning på jobb http://www.ellos.no/misc/ProductZoom.aspx?...s_1128134_M.jpg (selv ved små pupper er denne ikke ok, en singlet hadde løst det hele) http://media.redcatsnordic.com/laredoute/i...1_8017867_2.jpg http://www.asos.com/Miss-Sixty/Miss-Sixty-...-1&clr=Navy
Gjest KateW Skrevet 7. april 2009 #23 Skrevet 7. april 2009 Tror det er mye enighet ute og går, ja... Angående eksemplene du viser til over her gjest, så vil noen av de "ok" bli feil til min figur og vise mye bryst, og motsatt. Tror de fleste kvinner har en viss feeling på hva som er ok og ikke. Jeg kan godt gå med en proper herreskjorte med et par knapper åpne og singlet under, da ser man litt kløft, men en smal kløft, om dere forstår. Men jeg trives ikke like godt med å gå med en vid utringing, selv om den viser mindre kløft, for da blir det utrolig mye hud.
Gjest Glør Skrevet 7. april 2009 #24 Skrevet 7. april 2009 For at det skal defineres som en utringning må man etter min mening se toppen av puppene. En dyp utringning går også litt ned mellom puppene. Går man med utringede klær er det som regel for å fremheve, og da er det greit med kikking, og komplimenter. Stirring, griseprat og tafsing er ikke greit. Og i forhold til jobb, så kommer det vel helt an på hva slags jobb man har. Da jeg jobbet med salg var det ett poeng å kle seg litt sexy, da jeg jobbet på ett finere hotell var det en ganske streng kleskode som gikk på å se nøytral og profesjonell ut.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #25 Skrevet 7. april 2009 Jeg går med utringet topp av samme årsak som noen går med korte skjørt eller topper som har masse innsving i livet eller sitter tett rundt magen. Man fremhever de deler av kroppen som ser bra ut for å ta bort fokus fra de deler av kroppen som ser mindre bra ut.
Kamikatze Skrevet 7. april 2009 #26 Skrevet 7. april 2009 Klart... To pressede "meloner" som truer med å sprette over kanten, tar såklart fokus bort fra både det ene og det andre. 1
Rosalie Skrevet 7. april 2009 #27 Skrevet 7. april 2009 Siden jeg er av de som har puppe-størrelse over det som de som lager klær tydeligvis mener er standard, blir omtrent alt som ikke har polohals eller helt rund kjedelig hals dyp utringing på meg. Skjorter må f.eks. være oppkneppet til under brystene for ikke å sprike (og ja - jeg har naturligvis singlet under). Derfor går jeg med godt synlig kløft på jobb. Jeg er så vant til at mannfolk ikke ser meg i øynene når vi snakker sammen, at jeg merker ikke om de glor en gang lenger.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 7. april 2009 #28 Skrevet 7. april 2009 Siden jeg er av de som har puppe-størrelse over det som de som lager klær tydeligvis mener er standard, blir omtrent alt som ikke har polohals eller helt rund kjedelig hals dyp utringing på meg. Skjorter må f.eks. være oppkneppet til under brystene for ikke å sprike (og ja - jeg har naturligvis singlet under). Derfor går jeg med godt synlig kløft på jobb. Jeg er så vant til at mannfolk ikke ser meg i øynene når vi snakker sammen, at jeg merker ikke om de glor en gang lenger. Har samme problem. Jeg ser heller ikke bra ut i utrigninger av feil type - dvs. firkantet eller rund hals. Det er rett og slett mer kledelig å vise litt mer hud. Men jeg gjør så godt jeg kan med det elendige utvalget som finnes i klær med fasong i min størrelse.
Rosalie Skrevet 7. april 2009 #29 Skrevet 7. april 2009 I dag har jeg for eksempel omslagskjole med singlet under. Pga puppestørrelse, er kjolen direkte uanstendig med kun BH under, med singlet som i utgangspunktet ikke er utringet, viser jeg frem øverste 1/3 av kløfta. Og nei - jeg kunne ikke valgt større størrelse på hverken singlet eller kjole, da jeg da ville sett ut som en sekk.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 7. april 2009 #30 Skrevet 7. april 2009 I dag har jeg for eksempel omslagskjole med singlet under. Pga puppestørrelse, er kjolen direkte uanstendig med kun BH under, med singlet som i utgangspunktet ikke er utringet, viser jeg frem øverste 1/3 av kløfta. Og nei - jeg kunne ikke valgt større størrelse på hverken singlet eller kjole, da jeg da ville sett ut som en sekk. Verden er ikke laget for oss med lange kløfter
Gjest Gjest_Sola_* Skrevet 7. april 2009 #31 Skrevet 7. april 2009 Jeg innbiller meg at flere som går med slike klær gjør det for å få ekstra oppmerksomhet fra gutta. Tar jeg feil? Jeg går med klær som jeg trives i. Nå har jeg ikke så store pupper, så de trekker ikke til seg den typen oppmerksomhet som ei med større føler jeg. Selvfølgelig, jeg har topper hvor du ser mer enn andre ting, slike topper bruker jeg kun til fest o.l Men jeg bruker ikke slike klær for å få ekstra oppmerksomhet fra gutta..men så er jeg også null interessert i menn på den måten, så hvis jeg vil tiltrekke meg oppmerksomhet fra noen måtte det vært ei utrolig vakker dame(men nå har jeg jo dame også, så hennes oppmerksomhet får jeg uansett hvor mye utrigning jeg har :gjeiper: )
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #32 Skrevet 7. april 2009 hvorfor jeg bruker dyp utrigning.... .....because I'm worth it......
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #33 Skrevet 7. april 2009 Jeg innbiller meg at flere som går med slike klær gjør det for å få ekstra oppmerksomhet fra gutta. Tar jeg feil? Ja, du tar feil. Generelt tror jeg det er viktigere hva andre kvinner synes enn hva menn synes (for meg iallefall) Hvorfor kan vi ikke få vise fram det vi vil vise fram, enten det er rumpa, midjen, hoftene, kløften, magen, beina? Vi vil jo alle kle oss i det vi synes vi kler best. Vi er kvinner, og må få vise at vi er det, synes jeg.
kilko Skrevet 7. april 2009 #34 Skrevet 7. april 2009 Jeg har ofte dyp utringing. Det er IKKE frivillig, men pga. dette: Klær blir tydeligvis laget ut fra en standardmodell som ikke ligner meg. Min kroppsform ser fin ut i topper med høye liv og omslagstopper/-kjoler, MEN når jeg kjøper topper som ellers passer til min kropp, drar puppene toppen ut og ned. Vanskelig å forklare, men.... kunne selvfølgelig gått i høyhalset hele tiden, men nå liker jeg engang klærnes form ellers, og så blir det gjerne litt varmt om sommeren Men jeg opplever vel heller sjeldent at folk stirrer og kommenterer. Jeg er vel ikke noe glansbilde akkurat. kunne du ikje bare brukt ejn singlett under da?
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #35 Skrevet 7. april 2009 kunne du ikje bare brukt ejn singlett under da? Jeg har også store pupper, og ser at singlett blir nevnt flere ganger her. Tingen er at denne berømte singletten ikke har samme effekt på store pupper som på små, akkurat som at det opprinnelige plagget viser fram mer av store pupper enn små. Som papirkurven skriver, puppene vil også dra singletten ned. En singlett ser annerledes ut på en modell i Ellos-katalogen enn på en normalvektig person med E-cup.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #36 Skrevet 7. april 2009 Flere mannfolk skulle også kledd seg mer tekkelig på jobb. Er man veltrent og går i t-skjorte eller pique, ja da blir jeg jaggu stående å glane på de nakne underarmene under hele samtalen. Ikke min feil at jeg ikke klarer å skille mellom jobb- og seksuell situasjon, dette får jaggu gutta på sin kappe. Dekk dere til! Dere gjør det bare for oppmerksomhetens skyld
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #37 Skrevet 7. april 2009 Fatter ikke at folk ikke kan begrense sine meninger om andre...driter i om andre går med puppene bare..spiller da ingen rolle for min del..er ikke noe jeg ikke har sett før.. Og noen kler seg eller er nakne uten at det har noe med å gjøre " å få oppmerksomhet fra andre".. I tillegg har jeg sett folk som var svært så dydig kledd oppføre seg veldig " usømmelig" og andre som var "lettkledd" oppføre seg eksemplarisk. Noen ser på seg selv som ett kunstverk og skaper sin stil ut av sin kreativitet også. Klær skaper ingen...er faktisk oppførselen som skaper en person...og slettes ikke andres overfladiske bedømming av andre.. Og ja singlet på kvinner med store pupper, gjør de enda større.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #38 Skrevet 7. april 2009 Helt enig med den ett par hakk over..at menn ikke klarer å skille mellom person og sex er deres problem. Har hatt på meg alt fra t-shirt, genser skjorte og snakket " sak" med menn som har stirret på puppene mine..så spiller liten rolle.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #39 Skrevet 7. april 2009 Helt enig med den ett par hakk over..at menn ikke klarer å skille mellom person og sex er deres problem. Har hatt på meg alt fra t-shirt, genser skjorte og snakket " sak" med menn som har stirret på puppene mine..så spiller liten rolle. Dersom du merker at de stirrer, bør du i det minste gjøre dem oppmerksomme på at du har registrert det, dette burde gjøre dem tilstrekkelig flaue til å se vekk hver gang de treffer deg siden. Helst bør du si fra så andre som måtte være til stede, hører det, da det vil gjøre stirreren enda med flau, noe som kan være en god behandling av slike tilbøyeligheter.
Kamikatze Skrevet 8. april 2009 #40 Skrevet 8. april 2009 (endret) Flere mannfolk skulle også kledd seg mer tekkelig på jobb. Er man veltrent og går i t-skjorte eller pique, ja da blir jeg jaggu stående å glane på de nakne underarmene under hele samtalen. Ikke min feil at jeg ikke klarer å skille mellom jobb- og seksuell situasjon, dette får jaggu gutta på sin kappe. Dekk dere til! Dere gjør det bare for oppmerksomhetens skyld Det finnes da nok av arbeidsplasser hvor nakne underarmer er uakseptabel kleskode. Det ER muligens litt forskjell på om jobben din består i å forhandle milliardkontrakter med utenlandske selskaper, og å sitte aleine 3oo m over bakken i ei kranførerhytte. Morsomt når alle forlanger at verden må danse etter deres nykker. Men hvis du jopper på en arbeidsplass der det ikke er ønskelig at du sender ut sterkere seksuelle signaler enn nødvendig, og er klar over at visse plagg virker fremhevende, så går det an å iføre seg noe annet. Hvis du kler deg for å fremheve fordelene, så kan du ikke klage på at de blir lagt merke til. Voyeurisme, tror jeg det kalles. Men bevares. Det finnes jobber med løsere kleskodeks. Men ikke vær så naiv, at du tror hverken kvinnelige og mannlige kolleger legger merke til det, når du bringer med deg en tøtsj av firmafest inn i hverdagen. Endret 8. april 2009 av Kamikatze
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå