Kissin Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Jeg har planer om å melde meg på Oslo Maraton i år og løpe halvmaraton. Tenkte å prøve Grete Waitz treningsprogram for å komme i form. Hadde min første raskgange/løpetur i dag! Noen andre som skal løpe Oslo maraton i år? Hvordan forbereder du deg?
Gjest Lance Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Jeg har planer om å melde meg på Oslo Maraton i år og løpe halvmaraton. Tenkte å prøve Grete Waitz treningsprogram for å komme i form. Hadde min første raskgange/løpetur i dag! Noen andre som skal løpe Oslo maraton i år? Hvordan forbereder du deg? Jeg løp Oslo Maraton, både hel og halv, for en liten evighet siden. Etter det har det gått mest i sykling, siden jeg fant ut at jeg liker det mye bedre. Her er hva jeg gjorde: - Hadde allerede jogget i et par år, så formen var god i utgangspunktet. - Lå på turer på 10-12 km da jeg startet. - Deretter lange joggeturer, 15-20 km, to-tre ganger i uka. - Kjøpte et drikkebelte, altså et belte med drikkeflaske. Man trenger ikke blande i sportsdrikk til hver trening, men det er greit at magen venner seg til å få i seg vann mens man løper. Du kan jo prøve å blande opp sportsdrikk på noen turer. Hvis du holder på i over en time kan kroppens glykogenlager lett gå tomt, du kan utsette den prosessen med sportsdrikk.
Alsana Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Eg har veldig lyst til å melde meg på halvmaratonen, men har enno ikkje bestemt meg. Neste påmeldingsfrist er jo 30. april, så blir det vel litt dyrare etter det. Greitt med litt tidspress! Eg joggar jo uansett, men det hadde vore kjekt å ha eit mål i sikte. Tenkte også å følgje Grete Waitz sitt treningsprogram som ligg på nettsidene til Oslo Maraton. Det hadde jo vore kjempekjekt å gjere det ... Får sitje i tenkjeboksa litt til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå