Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Hvordan klarer man å finne igjen personer? Det dreier seg om en tidligere kollega, og en ganske vanskelig sak. Hun bråsluttet i sinne for en stund siden, og nå sliter vi med å finne henne igjen (noen spørsmål vi må ha svar på). Før hun sluttet, slettet hun seg selv fra alle adresselister og registre som fantes tilgjengelig på jobb. Men flere av oss hadde telefonnumrene hennes på mobilen. Prøvde først fasttelefonen, men nummeret var ikke i bruk. (Det viste seg at hun har flyttet). Mobilnummeret er heller ikke i bruk, og hvis jeg søker på navnet hennes i telefonkatalogen/1881, får jeg ingen treff. Mailer til eposten hennes kommer i retur, med beskjed om at det ikke eksisterer en konto på navnet hennes. Vanlig post kommer i retur med adresse ukjent, ettersendingsperiode opphørt. Google ga intet resultat, og hun er ikke på Facebook. En telefon til folkeregisteret i kommunen, kunne kun avsløre at hun har flyttet fra den kommunen hun bodde i, da hun jobbet her. Det er også en mulighet at hun kan ha skiftet etternavn - til mannen sitt, hun snakket om at hun ville gjøre det, og ingen av oss husker hva han het... Hun har ikke meldt noen adresseendring til lønns/personalavdelingen heller. Er det noe mer jeg kan gjøre for å finne henne? (Politi, frelsesarmeen etc blir for drastisk).
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Respekter hennes ønske om å ikke bli funnet av dere. Er dere et seriøst firma, så klarer dere nok å finne løsningen på problemene likevel.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Hvis hun ikke vil bli funnet så synes jeg dere skal respektere det. Men får jeg spørre om hva hun ble så sint for at hun sluttet og hvorfor du vil finne henne?
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Men får jeg spørre om hva hun ble så sint for at hun sluttet og hvorfor du vil finne henne? Av redsel for å bli gjenkjent , har jeg ikke så lyst til å si så mye om dette, bare at det vil være til hennes store fordel om vi får tak i henne ("renvasking" på en måte).
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 La henne være i fred. Lite vits å bruke energi og tid på å oppspore noen som ikke VIL bli funnet. Forøvrig må jeg si at damas oppførsel er av det underligste, litt barnslige slaget. Fra det ene til det andre: jeg hadde en (noe ubalansert) kollega som konstant byttet mobil nr/epost adresser, samt hyggig flytting. Det var til stor irritasjon for sjefen og medarbeidere, da ingen fikk ta i henne for å meddele viktige ting som endringer i vaktplan, evt annet som skjedde i forbindelse med arbeidstiden på "short notice".
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Frelsesarmen tar likndende saker om det angår familie, men jeg er litt i tvik på om de hadde tatt dette. Men går an å spørre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå