Gå til innhold

Brudgommens tale

Gjest Gjest_Brud-09_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Brud-09_*
Skrevet

Vi skal gifte oss til sommeren, og brudgommen liker ikke å holde tale. Det er noe med det at alle ser på han. For øvrig en sosial og utadvendt person. Er det noe annet som kan være alternativ? Skrive en all-sang og takke gjestene for at de vil dele dagen med oss? Det skal være et lite bryllup, men jeg vil gjerne ha all-sanger forde, og håpe at gjestene synger litt mer heller :)

Er den talen evt noe som bruden kan ta? Litt usikker på om jeg kommer til å gjøre det, men jeg mener noen bør takke gjestene og en tale virker mye mer ordentlig enn en sang. Dikt er uaktuelt.

Andre forslag mottas med takk!

Skrevet

Samme her, samboeren er ikke en som liker å være i focus. Eg har sagt at eg ikke forventer en tale fra han....og han virket lettet. Men om han gjør det så blir eg positivt overasket! Søsteren hans mener han kommer til å gjøre det uansett, men tror eg ikke vil si at eg forventer det...tror han bare blir presset da.

Eg har valgt å spille av CD av en låt eg sang inn i studio i utdrikkingen min. Tror ikke eg heller er flink å stå og holde tale...så tror eg at hvis bare eg gjør det, så ser han kanskje dårlig ut å ikke ha en tale....vet ikke eg :(

Vi har valgt å få toastmaster(tanta mi) til å holde takk for maten og takk for at dere kom tale....hun er jo såpass nær meg at eg føler dette blir riktig :)

Gjest Gammel tante
Skrevet

Den gangen jeg ble gift holdt jeg og mannen tale sammen. Det var en suksess. Den viktigste grunnen var at talen måtte være tospråklig pga utenlandske gjester, men det tok også fokuset vekk fra en person. Talen var ikke noe stiv og slikt og det var heller ikke sånn at alt ble sagt på to språk - det var to taler som var flettet sammen.

Skrevet

Hva hvis dere lager hver sin allsang?

icechick: jeg tror at det vil se rart ut hvis mannen din ikke holder tale el. etter en sånn sang.

Vi skal la toatmasteren si noen takk for maten ord. Ikke en lang tale, men noen ord.

Skrevet
Hva hvis dere lager hver sin allsang?

icechick: jeg tror at det vil se rart ut hvis mannen din ikke holder tale el. etter en sånn sang.

Men hvorfor bry seg om hva som ser rart ut? Det er så dumt det der med at brudgomen må holde tale mens bruden kan velge selv.

Skrevet

Jeg tenker også litt sånn at det er vår dag og det er litt dumt om han skal gå å grue seg masse til det og stamme og stotre fram noen ord. Litt overdrevet da, men han kommer til å grue seg og det er jo egentlig en gledens dag som jeg vil han skal kose seg på, ikke tenke hele dagen at "jeg må snart holde tale".

Jeg har kjøpt en bok der det er masse sanger, blant annet sanger fra brudeparet til gjestene og så kan jeg evt endre litt om noe ikke passer. Det vil nok lette betraktelig på stresset til sambo.

Dessuten har jeg sagt at han MÅ danse brudevalsen, og han liker ikke danse. Men brudevalsen er obligatorisk, og det er han nok innforstått med også. Det er så dumt om hele dagen er bare MÅ MÅ MÅ...

Skrevet

Tror han kommer til å le seg ihjel uansett....det ble spillt in to låter i min utdrikkiing....det var Pointer Sisters "i´m so excited" og Abba sin " i do i do:.."

Ikke er eg noe kjempeflink å singe, men dette tror eg blir bare gøy.....kem vet, kanskje da han føler at han burde si noe...heheh...men toastmaster har fått beskjed at hvis han bestemmer seg for tale, så skal han gå først! :)

Men hvorfor bry seg om hva som ser rart ut? Det er så dumt det der med at brudgomen må holde tale mens bruden kan velge selv.

Er egentlig ganske enig....vi er jo islandske og det er faktisk ikke vanlig at vi brudeparet holder tale i det hele tatt....men eg har valgt og gjøre noe fordi eg syns det er morsomt, ikke fordi eg føler at eg må!

Jeg tenker også litt sånn at det er vår dag og det er litt dumt om han skal gå å grue seg masse til det og stamme og stotre fram noen ord. Litt overdrevet da, men han kommer til å grue seg og det er jo egentlig en gledens dag som jeg vil han skal kose seg på, ikke tenke hele dagen at "jeg må snart holde tale".

Jeg har kjøpt en bok der det er masse sanger, blant annet sanger fra brudeparet til gjestene og så kan jeg evt endre litt om noe ikke passer. Det vil nok lette betraktelig på stresset til sambo.

Dessuten har jeg sagt at han MÅ danse brudevalsen, og han liker ikke danse. Men brudevalsen er obligatorisk, og det er han nok innforstått med også. Det er så dumt om hele dagen er bare MÅ MÅ MÅ...

Heeeelt enig....ikke moro og grue seg til noe den dagen...syns man bare skal få lov å gjøre det man vil....det er jo ingeting lenger som sier at vi ha det sånn og sånn....det er det som er så morsomt :)

p.s. høres ut som den sangen kunne vært kjempekoselig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...