Fat Sally Lee Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Hei! Jeg har tenkt å forsøke å bruke egeninnspilte lydfiler som eksamensforberedelse, altså lese inn notater som mp3-filer og høre på mens jeg trener/gjør husarbeid etc. Men jeg har aldri lest inn egne filer før (bortsett fra på kassett). Trenger jeg noe spesielt utstyr, og hvordan går jeg frem? Jeg har en Macbook med OSX og en pc med Windows XP. Jeg blir svært takknemlig for tips!
freezepop Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Har du en macbook er det mikrofon på den. Usikker på om det er en enklere måte å gjøre det på, men du kan åpne GarageBand, velg "nytt instrument - virkelig instrument", trykke på den røde record-knappen. Lese inn, stoppe og eksportere til disk som mp3.
firewater Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Se om du finner et program ferdiginstallert på Macen som heter SimpleSound. Hvis ikke kan du laste ned Audacity til Mac og Windows, et knallprogram for lydopptak og redigering.
Fat Sally Lee Skrevet 6. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2009 Jeg hadde ikke Simplesound, men skal sjekke ut Audacity nå Hvor sitter mikrofonen? Er det bare å sette i gang å snakke til maskinen, eller skal jeg "sikte" et spesielt sted?
firewater Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 Hvis det er en MacBook så er den midt på toppen av skjermen, hvor webkameraet også er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå