Gjest brud iår Skrevet 5. april 2009 #1 Skrevet 5. april 2009 Ble litt inspirert av en annen tråd her hvor det ble reagert på at man hadde en svarfrist 3 mnd før bryllupet. Hvorfor er det så galt? Folk vet jo om de kan eller ikke, er det fordi de ønsker å se om det kommer noe bedre de har lyst til å være med på? Og sånn sett er litt dumt å låse seg så lang tid i forveien. Vi hadde svarfrist så lang tid i forveien og det var ingen som reagerte på det, ihvertfall ikke som de sa noe til oss om. Grunnen til at vi hadde fristen så lang tid i forveien var pga overnatting og at hotellet ikke ville holde av rom for oss i og med at det var på sommeren. Og det er jo veldig greit å vite hvor mange gjester man har.. litt lettere å planlegge og sette opp et mer nøyaktig budsjett.
Cæmis Skrevet 5. april 2009 #2 Skrevet 5. april 2009 Vi skal gifte oss 14 august og har svarfrist 1.mai. Det er jo faktisk 3,5 mnd før. Synes ikke det er så rart?
Neytiri Skrevet 5. april 2009 #3 Skrevet 5. april 2009 Vi satt fristen 6 uker før bryllupet men det var også fordi hotellet klarte å reservere rom for gjestene opp til 3 uker før bryllupet! Men ser ikke noe gærnt i det hvis dere må pga overnatting osv. Men klart hvis man ikke har dette dillemma så syns eg 3 mnd er lenge fordi noen har vakter/turnus som er forkjellig fra måned til måned....og ikke alltid så lett å bare ta seg fri.
Gjest Trønderjenta Skrevet 5. april 2009 #4 Skrevet 5. april 2009 Hva er grunnen til at dere trenger 3 måneders frist? Jeg syns det virker lenge... Vi har kun 1 mnd frist, hadde ikke hatt behov for mer.
Gjest Trønderjenta Skrevet 5. april 2009 #5 Skrevet 5. april 2009 Leste grunnen nå Men uansett...er det dere som ordner meg hotell for gjestene? Isåfall skjønner jeg at dere vil ha god tid. Vi har også veldig mange tilreisende, de ordner overnatting selv. Er jo ingen hotell som kan nekte gjester å booke rom, selv om det er midt i ferietid:)
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #6 Skrevet 5. april 2009 Vi har svarfrist 30 April og brylluppet er 16 mai. Catering og kake til alle er allerede bestillt. Når vi får vite akkurat hvor mange gjester som faktisk kommer, ringer vi catering og bakeri og reduserer mengden mat.
Kanutten Skrevet 5. april 2009 #7 Skrevet 5. april 2009 (endret) For meg hadde det vært veldig vanskelig å svare 3 mnd fram i tid, fordi jeg ikke vet turnusen min så langt fram i tid, og fordi det er veldig vanskelig å bytte vakt. Edit* legger til at vi selv har 1 mnd svarfrist. Endret 5. april 2009 av Maye
samie Skrevet 6. april 2009 #8 Skrevet 6. april 2009 (endret) Vi gifter oss 4. juli og har svarfrist 24, mai. Er jo greit å vite hvor mange som kommer en stund i forveien syns nå jeg, men 3 mnd er nå kanskje litt drøyt... Endret 6. april 2009 av samie
Gjest Flode Skrevet 6. april 2009 #9 Skrevet 6. april 2009 Så lenge det står beskrevet at det er så tidlig svarfrist nettop pga overnatting ser jeg ikke probemet. Da får heller de som ikke kan svare så tidlig gi beskjed om dette og ordne overnatting selv hvis de har mulighet til å komme...
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #10 Skrevet 6. april 2009 Folk vet ikke nødvendigvis om de kan eller ikke 3 måneder i forveien, nei. Mange av oss har jobber hvor man ikke vet om man får fri så lang tid i forveien. Om man har andre forpliktelser, så vet man det gjerne heller ikke. Det er mange ting som er viktigere enn deres bryllup, og som gjestene må ta hensyn til før de kan gi endelig beskjed om at de kommer eller ei.
Jade Skrevet 6. april 2009 #11 Skrevet 6. april 2009 (endret) Man har så lang frist som man trenger. + et par uker til purring. Det er trykksaker som skal bestilles, bordkort som skal lages (er ikke alle som skal ha pappark brettet i to, som oss), det er catering som skal varsles innen en gitt frist. Noen må leie stoler, bord, dekketøy, duker osv, og da er det litt vesentlig å vite om det er 50 eller 70 som kommer. Er det krise med 3 måneders frist, og organisering av overnatting, så er det vel ikke verre enn at vedkommende som har en variabel arbeidstid med vakter som er umulig å flutte, kan svare senere, og evt. ordne overnatting selv, med mindre bryllupet er langt uti ødemarka. Endret 6. april 2009 av Jade
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå