Gjest Brutus Skrevet 13. juli 2003 #1 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg er en mann av vanligvis få ord. Og nå skal jeg holde tale for min brud og takke svigerfamilien for henne. Hvordan gjør jeg dette??? Hva er vanlig? Jeg er ikke som Ari som kan stå og lire av meg den ene romantiske frasen etter den andre. Og det tror jeg heldigvis ikke kjæresten min ønsker heller. Da hadde hun ikke villet gifte seg med meg. HJELP!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 13. juli 2003 #2 Del Skrevet 13. juli 2003 Se om du finner noen tips her: http://www.bryllupsweb.no/taler.html http://www.bryllupsfesten.com/talene.htm http://www.brollopstorget.se/Festen/tal.php http://www.ordtak.no/sitater/emner/bryllup.shtml Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. juli 2003 #3 Del Skrevet 13. juli 2003 Vær ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 13. juli 2003 #4 Del Skrevet 13. juli 2003 Var deg selv! Jeg har hørt mange forskjellige taler fra brudgommer. Alle var like flotte! Grunnen er at de sier det de føler på den måten som er mest "dem selv". Enkelte har vært "Ari-taler" andre nesten tvert imot. Det som vel er vanlig innhold er å si noen ord til svigers og takke dem for den flotte dattera du har fått gifte deg med. Hva har de gjort så godt for å få den fantastiske jenta hun er? Mange retter også en takk til sine egne foreldre. Så er det kanskje det vanskeligste - noen ord til bruden. Her er det nok ikke så mye hjelp å få. Prøv å fortelle henne hva hun betyr for deg på en måte som er naturlig for deg. Uansett - det kommer til å bli en flott tale hun aldri vil glemme. Hvordan du sier det tror jeg har mindre betydning - men at du står fremfor hele selskapet og sier noen ord til henne kommer til å bety mye for henne. Det er jeg sikker på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 13. juli 2003 #5 Del Skrevet 13. juli 2003 Fint om du husker å takke gjestene for at de ville komme og dele dagen med dere, og takke for alle de flotte presangene dere enda ikke har oversikt over.. Talen din skal speile deg. Si det du tenker og føler. Si et par ord til de som er viktige den dagen. Det trenger ikke være noen lang tale, bare noen ektefølte ord fra en av hovedpersonene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jazz Skrevet 14. juli 2003 #6 Del Skrevet 14. juli 2003 Fint om du husker å takke gjestene for at de ville komme og dele dagen med dere, og takke for alle de flotte presangene dere enda ikke har oversikt over... Er ikke helt enig i det...........det er da til sin kjære brud han skal holde tale, ikke til gjestene Tenk over om det er spesielle ting som har skjedd i den tiden dere har vært sammen og som enten betyr mye for deg eller som du husker fordi det var så morsomt, og ta det med i talen. Taler med humor og "gilmt" er de som faller best i smak hos de fleste tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 15. juli 2003 #7 Del Skrevet 15. juli 2003 Min mann er ikke av dem som snakker mest forran store forsamlinger og han grudde seg fryktelig til talen. Men han gjorde en strålende innsats. Han var seg selv fullt og helt. Han holdt ingen pompøs "ARI-tale" men en tale der han fikk sagt litt til både sine foreldre, mine foreldre,gjestene og ikke minst meg. Du kan ha en utrolig flott tale selv om du ikke kaster om deg med store ord. Det er jo litt viktig at din tilkommende kjenner deg igjen i det du sier..Ellers virker det gjerne litt feil... Vær deg selv og bruk gjerne lapper. Da er det lettere å holde talen!! Lykke til- det blir nok en flott tale uansett. Det er jo fra deg til henne og uansett hva du sier så setter hun nok pris på det :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sisselp Skrevet 21. juli 2003 #8 Del Skrevet 21. juli 2003 Du skal ikke prestere noe som ligner på Aris tale. Du skal holde en tale for din brud. Lag gjerne en tale som forteller litt om hvordan dere ble kjent. Du kan godt finne noen sitater du liker i en eller annen bok. Husk å takke din svigerfar- og mor for bruden. LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2003 #9 Del Skrevet 21. juli 2003 Kanskje du kan si noe om hvorfor dere passer sammen, og gjerne noe litt morsomt om forskjellene mellom dere. Jeg skrøt for eksempel av hvor tålmodig og rolig min mann er, men jeg poengterte også at det samme til tider kunne gå meg på nervene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå