Gå til innhold

Midnas treningsdagbok

Midna

Anbefalte innlegg

Grisetungt er bra! I alle fall på en god dag! ;D

Nå drikker jeg rødvin og ser på samboer som steker biff. Nam. ;) Føler meg så treningsgira nå! Er det fler som blir gira etter å ha trent? Føler meg nesten litt hyper og det blir jeg nesten alltid. I morgen blir det løpetur og på søndagen mer styrke. Klarer jeg å gjennomføre det blir det fem treningsøkter denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en super treningsøkt i dag! Syklet til treningen, og rodde litt før jeg kom igang med styrkeprogrammet. Kjørte det samme som forrige gang - første gang alene med nytt program. Det gikk egentlig veldig bra, og jeg håper jeg får tak på manualene snart. Syntes brystpressen var vanskelig, men det går. Etterpå løp jeg dagens økt i løpeprogrammet mitt. 10 min ganger 3 + to minutter med gange imellom. Var helt skjelven i beina etter utfallene så jeg måtte virkelig tvinge meg til å holde det gående. Ble litt bedre mot slutten heldigvis! Det irriterer meg at jeg løper fortere ute i tillegg til at jeg blir mindre sliten enn på mølla. Det er jo så utrolig varmt!

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mer sliten av å løpe ute enn å løpe på mølle. Merkelig greier :vetikke:

Forresten så skjønner jeg ikke hvordan du har energi til alt, både jobb, hest og trening.. Kan jeg få litt energi av deg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Merkelig. Godt vi er forskjellige. ;) Jeg løper nemlig med høyere gjennomsnittshastighet og blir mindre sliten ute. Koselig at du stikker innom foresten! :klemmer: Jeg føler egentlig at jeg får tid til det meste, men jeg må inrømme at de dagene jeg jobber, trener og rir er litt tunge innimellom. Etter at jeg begynte å trene har jeg fått mye mer energi til å ri da, så nå har jeg den hesten jeg pleier å ha, pluss at jeg hjelper til med å ri inn en unghest i tillegg til at jeg har begynt på sprangtreninger med en annen hest. Så det går virkelig unna innimellom!

I dag jobber jeg også kveld, og skal prøve å få til en joggetur før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Dagens joggetur er gjennomført! Løp 5,5km på 32 min. Løp først 20 min sammenhengende, så to min gange og så ti minutter løping. Drev hele tiden å konsentrerte meg om å løpe raskere enn jeg pleier og fikk høyere gjennomsnittshastighet enn sist gang jeg løp 30 minutter sammenhengende uten gange imellom. Så formen går sakte men sikkert oppover. Herlig!

Jeg har som mål å løpe 10km under oslo maraton på 50 minutter. Det burde vel være innenfor rekkevidde hvis jeg fortsetter å trene jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at det ikke blir noe mer trening på meg denne uken her. :( Var på sprangtrening med den ene hesten i dag og hadde et ublidt møte med grusen. Landet på både nakken og rumpa/halebenet på en gang (hvos det er mulig) og skrubba opp albuen. Har masse røde prikker på rumpa etter grusen og det gjør vondt å sitte og gå i tillegg til vond nakke som knitrer. Var så sinnsykt min egen skyld at jeg falt av, og jeg må nesten le litt av det nå i etterkant. Kom meg heldigvis på hesten igjen og fikk hoppet en fin runde til tross for smerter. Viktig å ikke å skrekken!

I alle fall så hadde jeg en super trening i går kveld! Trente styrke med veilederen min og følte at jeg fikk til brystpressen med hantlene mye bedre! :D Jeg har beygynt med situps på ball og det er utrolig hvor mye mer effektivt det er enn å bruke mageapparat. Blir jo mye mer støl! :D

Nå skal jeg slappe av, og krysse fingrene for at jeg er bedre i kroppen i morgen! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å falle av hest kan være veldig skummelt. Gjort det sjøl, og skadet meg for en god stund. Synes ikke nakken din hørtes så bra ut.... sjekke det ut kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. bør kanskje gjøre det. Får se hvordan det er i morgen. Jeg er sjeleglad for at jeg hadde på meg sikkerhetsvest i alle fall, den har reddet meg mange ganger. Vi måtte spøkke litt med at jeg alltid holder meg på den hesten jeg vanligvis rir som gjør masse krumspring og bukkesprang, men når jeg setter meg på den roligste hesten da klarer jeg å falle av.

Hva kan knitring i nakken komme av foresten? Sikkert bare noe forbigående, men har vondt i hodet nå. Men det er ikke rart siden jeg sikkert har veldig stiv nakkemuskulatur etter fallet.

Rir du, Miss Shorty?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men knitring høres skummelt ut. Det er nakken, lissom ;)

Jeg rir ikke lenger, nei. Hadde en periode i mine yngre dager, da jeg red litt sammen med ei venninne, men uten andre ambisjoner enn å kose seg på tur. Det ble jo selvsagt knall og fall av det :ler: Har ikke sitti oppå en hest siden ungdsomsskolen, tror jeg. Begynner å bli veldig lenge siden, gammal røy som jeg er :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har i alle fall sluttet å knitre nå, men hele nakken er skikkelig øm både å bevege på den og ta på den. Jeg håper bare rumpa mi er klar for å sitte på hesten igjen i morgen. :P

Blir fort knall og fall av tur ja, Miss Shorty. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg bare lurte på en ting.. Det løpeprogrammet du har snakket om, hvor har du funnet det? Har du link? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist! Har hittil bare trent en gang denne uken. Den var mislykket. Kunne ikke løpe fordi jeg hadde vondt i begge knærne, halebeinet verker når jeg løfter noe, og såret på albuen var i veien da jeg tok planken. (hehe, ikke meningen å klage så mye). I tillegg har det blitt mye ridning (og en ny sprangtrening der jeg klarte å holde meg på). Nå er det bare halebeinet som er vondt, så i morgen skal jeg komme meg på trening. Er spent på løpingen om jeg fremdeles har vondt i knærne. Vil ikke sette formen tilbake! Jeg får bare begynne der jeg slapp på løpeprogrammet. Heldigvis har jeg god tid!

Carrie: Jeg fant løpeprogrammet på iform.nu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det lenge siden jeg har vært! Jeg er ordentlig i gang med treningen igjen, men har vært utrolig dårlig til å skrive om det. HAr vært noen hektiske uker med siste jobbinspurt før ferien. Nå har jeg derimot ferie og drar til Kreta i morgen! :D Har planer om en treningsøkt på morgenen før vi drar i morgen hvis jeg er i rute med alt annet som skal gjøres.

Merker at det var så utrolig deilig å komme igang med treningen etter skadeperioden og jeg hadde heller ikke mistet noe kondisjon (kondisjonsnivået mitt er på 5 km på en halvtime uten rpoblemer, ikke mye å skryte av men det er jo en stor forbedring fra da jeg begynte). Har stor tro på at jeg kommer til å klare og jobbe meg ganske raskt oppover nå. Spørs om jeg orker å løpe noe serlig i syden men tar med meg joggeskoene og skal i det minste få inn svømming og litt styrketrening. Får vel nesten ta det litt på sparket.

Nå skal jeg vie noen timer til husrydding og husvask. Må ha et strøkent hus før jeg reiser for å klare å slappe helt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Hei! Har hatt en super ferie, jobbet en uke og nå har jeg ferie igjen. Har vært helt elendig til å oppdatere meg, men jeg har trent altså! HAr gått i både styrke og kondisjon, men fy så slitsomt det var å trene når det var på det varmeste! Nå har jeg tre uker ferie og har ingen umiddelbare planer. Men håper på å legge noen. Nå er været dårlig og samboer jobber så nå er det nesten litt kjedelig her.

Fikk kjøpt meg en treningstights på salg i går til 249,- og tenker å prøve den ut i dag.

Når det gjelder programmet så er det fremdeles likt, men jeg har blitt mye tøffere til å trene sammen med de "store gutta" i frivektavdelingen. Har åtte ganger til igjen på det programmet før jeg skal gå mer ordentlig over ti lfrivekter. Vurderer å skaffe meg en time med personlig trener egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! :) Er glad vi har air condition på senteret, ellers hadde jeg vel krepert! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...